ابعاد پالت چوبی

ابعاد پالت چوبی

ابعاد پالت چوبی بسته به نوع کاربرد و کسب و کاری که در آن استفاده میشود، می تواند متفاوت باشد. پالت سازه ای با استحکام است که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. پالت ها بر حسب جنسی که در ساخت آنها مورد استفاده قرار میگیرد به چندین دسته تقسیم می شوند: پالت چوبی، پالت پلاستیکی و پالت فلزی که از بین انواع آنها پالت چوبی به علت ویژگی های منحصر به فرد خود رایج تراست.پیشنهاد ما هم خرید پالت چوبی و استفاده از آن در بسیاری از صنایع است.

در ادامه به بررسی پالت چوبی و ابعاد آن می پردازیم.

ابعاد پالت چوبی

ابعاد پالت چوبی بر اساس کاربرد آن و متناسب با نیاز مصرف کننده قابل ساخت است اما دارای ابعاد استانداردی است که تولید انبوه پالت های چوبی بر حسب آن انجام می شود.ابعاد استاندارد پالت چوبی(برحسبcm):

  • 105*105
  • 110*110
  • 120*110
  • 130*110
  • 120*80

بهترین ابعاد پالت چوبی

بهترین ابعاد پالت چوبی ابعاد مربع است. چون شکل هندسی مربع رایج ترین شکل برای تبدیل به اشکال دیگر است و می توان از طریق آن پالت چوبی مستطیلی نیز ساخت. البته که بهترین انتخاب برای هر کسب و کاری بر اساس شرایط صادراتی و انبارداری که دارد متفاوت است.

ناگفته نماند بنابر استفاده از پالت چوبی، ابعاد پالت چوبی قابل تغییر است. به گونه ای که در مناطق مختلف ابعاد پالت چوبی متفاوت است اما در کشورمان ایران و سایر کشور های آسیایی از یک اندازه های استاندارد برای ابعاد پالت چوبی استفاده می شود.

ابعاد پالت چوبی استاندارد

ابعاد پالت چوبی در برخی کشورها بر حسب(mm):

  • در اروپا: 1200*800*150
  • در آسیا: 1100*1100*150
  • در استرالیا: 1165*1165*150
  • در آمریکا: 1129*1016*150

ابعاد پالت چوبی در برخی از صنایع

در برخی از صنایع ابعادهایی استفاده می شود که عبارتند از(برحسب cm):

  • مواد غذایی و مصرفی: 120*100
  • شرکت سیمان سازی: 100*120
  • صنایع کاغذ سازی: 120*90
  • صنعت خودرو سازی: 114*120
  • لبنیات: 100* 100
  • محصولات نوشیدنی: 91* 91

ابعاد استاندارد پالت مناسب همه صنایع

برای جابجایی برخی محموله ها و محصولات پالت ها با اندازه های سفارشی ساخته می شوند. برای این محصولات نمی توان از اندازه استاندارد پالت ها استفاده کرد. اصرار برای استفاده از پالت با اندازه استاندارد برای چنین کالاهایی به محصولات ارسالی آسیب وارد می کند. در تعیین ابعاد درست پالت برای محصولات خاص، به مواردی از قبیل ابعاد محصول، نحوه حمل‌ و نقل آن و محل ذخیره کردن بار توجه می شود. برای این امر شما باید از یک متخصص بسته‌بندی کمک بگیرید تا با دقت بررسی کند که پالت چوبی با چه اندازه و ابعادی برای محموله شما می تواند مناسب باشد.

چوب به کار رفته در پالت چوبی

در تولید و ساخت پالت چوبی از جنس چوب های متفاوتی استفاده میشود و بر حسب چوب به کار رفته استحکام و کاربرد آن پالت مشخص میشود.

  • چوب روسی
  • چوب کاج
  • چوب توسکا
  • چوب سفید
  • چوب چنار
  • چوب راش

ابعاد پالت چوبی

چگونگی ساخت پالت چوبی

در پالت چوبی تکه های چوب را با استفاده از ابزارهای مخصوص این کار به یکدیگر متصل می کنند و بنا بر استفاده از پالت چوبی ابعاد پالت چوبی، نوع چوب و چگونگی ساخت آن را بر می گزینند. اکثر پالت های چوبی ساخته شده در ابعاد یک متر در یک متر هستند که در ایران نیز به همین صورت است.

نقاط قوت پالت چوبی

پالت چوبی همان طور که از نامش پیدا است از جنس چوب بوده و چوب نیز جزء مواد طبیعی محسوب می شود. پالت چوبی نیز مانند سایر مواد طبیعی قابل بازیافت است و پس از استفاده زمانی مشخصی می توان آن را بازیافت کرد و آن را به وسایل دیگر تبدیل کرد یا به صورت زباله تجدیدپذیر در طبیعت رها کرد. پالت چوبی به علت جنس خود استحکام مناسبی دارد و از اصطکاک بالایی برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی های پالت چوبی دسترسی راحت به چوب آن و قیمت مناسب نسبت به سایر فراورده های مانند آن است. از آنجا که ابعاد پالت چوبی متنوع است برای ساخت سایر تجهیزات نیز کاربرد دارد و به راحتی میتوان ابعاد آن را تغییر داد و در ساخت سایر وسایل مورد نیاز خود استفاده کرد.

دانستن ابعاد پالت چوبی این مزایا را دارد تا بتوان فهمید حجمی را که یک پالت چوبی می تواند اشغال کند چقدر است مثلا می توان میزان حمل پالت چوبی را توسط وسایل حمل و نقل تخمین زد.

چند پالت در یک کامیون جا می شود؟

پالت های چوبی که یک کامیون می تواند حمل کند در حالت کلی به ابعاد پالت چوبی و اندازه کامیون بستگی دارد. اما معمولا و برحسب ابعاد استاندارد پالت چوبی، در یک کامیون بین یک الی دو ردیف می توان پالت ها را جا داد.

ابعاد پالت چوبی

وزن پالت چوبی

با توجه به ابعاد پالت چوبی وزن آن متنوع است اما در حالت کلی وزن پالت چوبی نسبت به پالت پلاستیکی بیشتر است.

تایید ابعاد پالت چوبی و وزن آن

شرکت های حمل و نقل ابعاد پالت چوبی و وزن آن را بررسی می کنند و در صورت استاندارد بودن، آن را تایید می کنند؛ در غیر این صورت و وجود مغایرت با استاندارد های موجود آن را رد و اصلاح می کنند. تایید ابعاد پالت چوبی توسط افراد متخصص و با تجربه انجام می شود.

انتخاب پالت چوبی مناسب

پالت های چوبی به علت تنوع در ساخت و جنس خود دارای کیفیت های متنوع هستند و معمولا برای بهترین بازده، باید پالت چوبی را انتخاب کرد که ویژگی های یک پالت با کیفیت را داشته و ابعاد استانداردی را دارا باشد. پس نتیجه می گیریم برای تهیه یک پالت چوبی دست دوم یا نو با کیفیت مناسب باید آن را از جهات گوناگون بررسی کرد تا بتوان بهترین انتخاب را داشت. بررسی کیفیت پالت های چوبی به علت شباهت های بسیار آنها به یکدیگر معمولا کاری دشوار است اما سایت پالت کاران این کار را بسیار آسان کرده است. استفاده از بهترین چوب ها، ابعاد استاندارد، ساخت محکم و با دوام و…. بسیاری از ویژگی ها موجب شده است تا با خیال راحت از کیفیت پالت چوبی، بتوانیم آن را انتخاب کنیم.

ابعاد پالت چوبی استاندارد در پالت کاران

سایت پالت کاران بهترین انتخاب ها را می تواند به شما در جهت استفاده تان معرفی کند. قیمت مناسب در عین کیفیت بالا از نقاط قوت مجموعه پالت کاران می باشد. مجموعه پالت کاران با تجربه های بسیار در زمینه ساخت انواع پالت های چوبی، توانسته پالت های چوبی استاندارد را بسازد و بتواند انتخابی مناسب برای عموم مردم باشد. برتری مجموعه پالت کاران به علت کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب هست که به مشتریان این امکان را می دهد تا در هر زمان و مکانی که هستند با صرفه جویی در وقت و انرژی خود، پالت چوبی مورد نظر خود را در ابعاد دلخواه بخرند. پالت چوبی رو با خیال راحت از سایت پالت کاران بخرید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =