پالت چوبی حمل سنگ

پالت چوبی حمل سنگ

سنگ ها کاربردهای زیادی در زندگی های امروزی دارند که یکی از پرکاربردترین آنها استفاده از انواع سنگ در صنعت ساختمان سازی است. برای این منظور سنگ ها برای مصارف گوناگون در اندازه ها و ضخامت های مختلف تولید می شوند. طبیعی است که این سنگ ها برای استفاده در ساختمان سازی حتما باید سالم و بدون ترک و شیار باشند. به همین دلیل جابجایی، حمل و نقل و نگهداری سنگ ها باید اصولی و با احتیاط انجام شود. جابجایی سنگ ها و همچنین صادرات و حمل و نقل سنگ ها با پالت های چوبی انجام می شود. پالت چوبی حمل سنگ بهترین شیوه برای حمل و نقل سنگ است که از طریق آن سنگ ها بدون خردشدگی و شکستگی به مسافت های دور و حتی خارج از کشور ارسال می شوند. در ادامه این مطلب با پالت چوبی حمل سنگ بیشتر آشنا می شویم.

پالت حمل سنگ

پالت چوبی دست دوم
نمایش ویدیو درباره پالت چوبی دست دوم

پالت چوبی حمل سنگ

پالت چوبی حمل سنگ از چوب مقاومی ساخته شده است که تحمل وزن بالایی دارد. سنگ ها در داخل این پالت ها به یکدیگر برخورد نمی کنند و احتمال شکستگی سنگ ها وجود ندارد. پالت چوبی حمل  سنگ می تواند به صورت ساده و یا جعبه ای باشد که هر کدام کارایی خاص خود را دارد. برای مقاومت بالای پالت چوبی آن را از ورق چندلا می سازند. پالت چوبی حمل سنگ یک بسته بندی شیک و مقاوم است که با آن می توان انواع سنگ های ساختمانی را صادر کرد تا آسیبی به آنها وارد نشود. معمولا شکل هندسی این پالت، مکعبی است که می توان انواع گوناگون سنگ در ابعاد مختلف را در داخل آن جا داد. میتوانید از پالت چوبی نو یا پالت چوبی دست دوم با کیفیت و سالم را تهیه و استفاده کنید. در مجموعه پالت کاران انواع پالت نو و دست دوم موجود است و امکان عرضه عمده به سراسر ایران عزیز وجود دارد. برای دریافت مشاوره رایگان از طریق راههای ارتباطی موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

پالت سنگ

هدف از بسته بندی سنگ چیست؟

  • در درجه اول هدف از بسته بندی سنگ با پالت چوبی حفاظت از سنگ است.
  • برای نگهداری از سنگ های تولید شده در انبار از بسته بندی استفاده می شود تا سنگ ها در انبار از عوامل محیطی مثل ضربه، گرد و خاک، سرما و گرما محافظت شوند.
  • از اهداف دیگر بسته بندی سنگ ها با پالت چوبی، سهولت جابجایی با ماشین آلات مختلف است. زمانی که سنگ ها به صورت منظم داخل پالت چوبی قرار می گیرند از هرگونه آسیب هنگام جابجایی با ماشین آلات صنعتی در امان می مانند.
  • با بسته بندی درست و اصولی به سنگ هویت داده می شود و همچنین اگر بر روی آن اطلاعات سنگ از جمله رنگ و ضخامت و غیره نوشته شود باعث اطلاع رسانی و معرفی درست سنگ می شود که یکی از اهداف مهم بسته بندی سنگ است.
  • بسته بندی سنگ ها با پالت چوبی جذابیت بصری ایجاد می کند و در بازاریابی و فروش نیز تاثیر زیادی دارد همچنین اگر بسته بندی به درستی صورت گیرد کالا سالم و به درستی به دست خریدار می رسد که در جذب اعتماد مشتری بسیار مهم است.
  • از اهمیت بسته بندی درست سنگ اعتماد سازی است که باعث اعتبار بخشی به برند شما خواهد شد.
  • درج مشخصات شرکت سازنده سنگ بر روی بسته بندی سنگ ها از دیگر دلایل اهیمت بسته بندی سنگ است که در واقع به نوعی تبلیغ برند و بازاریابی است.

خرید پالت سنگ

مراحل سه گانه بسته بندی سنگ

بسته بندی اولیه: در اولین مرحله از بسته بندی هر قطعه از سنگ با پوششی پلاستیکی یا کاغذ بسته بندی می شود و این اولین لایه ای است که سنگ تماس مستقیم با آن دارد.

بسته بندی ثانویه: در بسته بندی ثانویه چند عدد از بسته اولیه کنار هم  قرار میگیرند و با پوششی بسته بندی اولیه در بر گرفته می شود. بسته بندی ثانویه نقش حفاظتی دارد و در آن سنگ ها بدون فاصله کنار هم قرار می گیرند و حمل و نقل راحت تر می شود.

بسته بندی صادراتی: آخرین بسته بندی که روی سنگ ها انجام می شود بسته بندی صادراتی است که سنگ ها بر روی پالت های چوبی مخصوص کانتینر چیده می شوند و با توجه به سایز و اندازه پالت بندی شده تا به صورت مستحکم بار گیری شوند.پالت چوبی حمل سنگ متناسب با کانتیینر بوده و حمل آن به آسانی انجام می شود.

آماده سازی پالت چوبی حمل سنگ

  • برای ساخت پالت چوبی که قرار است حمل سنگ را بر عهده بگیرد، ابتدا باید ابعاد و وزن هر قطعه سنگ بررسی شود سپس با توجه به آن حجم بارگیری هر جعبه تخمین زده شود تا ابعاد استاندارد پالت چوبی حمل سنگ بدست آید.
  • پالت چوبی طبق وزن و شکل هندسی سنگ و میزان آسیب پذیری جنس ساخته می شود. برای سنگ های با وزن بالا برای مقاوم بودن بدنه پالت از ورق های چند لایه تولید می شود.
  • برای جلوگیری از خراشیده شدن سنگ ها و برخورد آن با دیواره پالت چوبی، دیواره داخل جعبه را با فوم می پوشانند تا ضربه گیری کرده و سنگ ها به دیواره پالت ساییده نشوند.
  • در مراحل بعدی تولید پالت چوبی حمل سنگ، پالت هایی که برای صادرات آماده می شوند باید مهر گندزدایی را دریافت کنند. برای این منظور پالت های چوبی گندزدایی می شوند و مهر تایید کارخانه یا شرکت بازرگانی بر روی آنها خورده می شود تا در کشور مقصد مشکلی پیش نیاید.
  • در هنگام جاگذاری سنگ ها در داخل پالت چوبی نباید فضای خالی بین آنها باشد زیرا هنگام جابجایی تکان خورده و به هم برخورد می کنند که باعث شکسته شدن سنگ ها می شود. برای این منظور می توان از پلاستیک های حباب دار بین آنها استفاده کرد.
  • اگر سنگ هرگونه برجستگی داشته باشد باید تمام زوایا و گوشه های سنگ با شیوه های درست بسته بندی پوشانده شده و مورد حفافظت قرار گیرد تا در حمل و نقل مشکلی برای آن قسمت سنگ بوجود نیاید.
  • در بسته بندی و پکینگ سنگ ها با پالت چوبی سنگ احتمال بارش برف و باران را در نظر بگیرید و بسته بندی را طبق شرایط آب و هوایی انجام دهید.
  • در روی پالت چوبی سنگ می توانید برای حفاظت بیشتر از سنگ ها از روکش های پلی اتیلن، پارچه های کنفی و حتی قطعات باریک چوبی استفاده کنید و دور سنگ ها بپیچید تا آسیب نبینند.

انواع پالت چوبی سنگ

مزیت قابل توجه پالت سنگ این است که سنگ یا هر مورد دیگری که روی آن قرار می گیرد می تواند توسط لیفتراک، جک یا جرثقیل حمل شود. پالت ها اشکال مختلفی دارند در حالی که پالت چوبی سنگ به طور خاص برای حمل و نگهداری سنگ طراحی شده است. پالت سنگ را می توان به دو دسته مجزا تقسیم کرد، پالت های جعبه ای و پالت های تخت. هر کدام از این پالت‌های دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فرد هستند.

  • پالت جعبه ای حمل سنگ
  • پالت تخت حمل سنگ

پالت تخت حمل سنگ

پالت تخت یکی از انواع پالت هایی است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این پالت هیچ دیواری ندارد و بسته هایی از اقلام مختلف می تواند روی آن چیده شود. از پالت تخت برای چیدن سنگ های ساختمانی استفاده می شود. طیف وسیعی از تنوع در ابعاد و اندازه پالت های تخت وجود دارد. از آنجایی که این پالت دیواره ای ندارد، بیشتر برای حمل و نقل وسایلی که شکل هندسی منظمی دارند استفاده می شود.

پالت جعبه ای حمل سنگ

پالت جعبه یا باکس پالت چوبی یکی دیگر از انواع پالت های سنگ است. از نام این پالت ها مشخص است که شکل جعبه ای دارند. هر شکلی از محصول را صرف نظر از اینکه شکل هندسی منظمی داشته باشد یا نداشته باشد، می توان روی این نوع پالت جعبه ای قرار داد زیرا جابجایی با لیفتراک را بسیار آسان می کند و هر محصولی را می توان روی آن قرار داد. پالت چوبی سنگ نسبتاً سبک وزن است و هنگام جابجایی سنگ هیچ اثر یا زخمی بر روی سنگ باقی نمی گذارند. تحمل وزن پالت چوبی سنگ بسیار بالاست و مناسب حمل سنگ است. از دیگر مزیت پالت چوبی سنگ قیمت پایین و منصفانه آن نسبت به سایر پالت ها است.

پالت چوبی سنگ

جابجایی سنگ با پالت چوبی

برای اینکه سنگ ها به طور سالم به مقصد برسند باید بعد از بسته بندی با پالت چوبی انتقال آنها توسط وسیله های مناسب مانند جرثقیل و لیفتراک های مخصوص صورت گیرد. پالت لیفتراک خور این امکان را برای لیفتراک ایجاد می کند تا به راحتی با شاخک های خود با پالت چوبی چفت شده و سنگ ها را بلند کرده و جابجا کند. در این حالت لیفتراک با سنگ ها برخوردی نداشته و آسیبی به آنها وارد نمی کند بلکه فقط با پالت چوبی در تماس است. وسایل حمل پالت چوبی سنگ باید تحمل وزن سنگ را داشته  باشد تا از سقوط کالا جلوگیری شود. حمل سنگ به صورت بسته بندی شده با پالت چوبی برای مسافت های طولانی که از درب کارخانه تا گمرگ و از آنجا تا به مقصد کشور های دیگر صورت می گیرد ایمن بوده و این اطمینان را به شما می دهد که داخل پالت چوبی هیچ خطری سنگ ها را تهدید نمی کند و از نظر مالی استفاده از پالت چوبی بسیار مقرون به صرفه است زیرا خطرات آسیب دیدگی کالا را تقریبا به صفر می رساند.

انتخاب پالت چوبی حمل سنگ

خریداران همیشه به این فکر می کنند که آیا پالت زیرباری خود را از جنس پلاستیک بخرند یا چوبی که بهترین عملکرد را داشته باشد. در رابطه با حمل سنگ باید گفت مقدار وزنی که پالت می تواند تحمل کند بسیار مهم است. اگر وزن کل محموله ای که قصد دارید پالت بندی کنید بیش از هزار و پانصد کیلوگرم باشد، پالت چوبی مناسب ترین انتخاب برای شما خواهد بود. از طرفی برای صادرات سنگ، استفاده از پالت مناسب بخش بسیار مهمی از فرآیند صادرات است. علاوه بر کیفیت و قیمت سنگ، بسته بندی سنگ و استفاده از پالت چوبی مناسب، از عناصر ضروری در بازاریابی و فروش است. خرید پالت کاشی و سرامیک و پالت سنگ باکیفیت از مرکزی معتبر بسیار اهمیت دارد که کالای شما سالم و باکیفیت اولیه به مقصد برسد. پالت کاران در این زمینه تجربه کافی را دارد و میتواند راهنمای خوبی برای شما باشد. برای دریافت مشاوره رایگان از طریق راههای ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان تماس بگیرید.

قیمت پالت چوبی سنگ

خرید پالت سنگ

همانطور که پیش تر گفتیم عملکرد اصلی پالت های سنگی محافظت و نگهداری سنگ ها در طول فرآیند انتقال سنگ های ساختمانی از یک مکان به مکان دیگر است. پالت چوبی سنگ، باعث جلوگیری از خراش روی سنگ، محافظت در برابر خطرات احتمالی و حوادثی که هنگام بارگیری سنگ‌ها رخ می‌دهد، می شود. همچنین امکان سفارشی‌سازی پالت سنگ با ویژگی‌های انتخابی شما وجود دارد. در هر ابعاد و اندازه و تحمل وزنی می توان پالت چوبی سنگ را سفارش داد. اگرچه برای مقاوم تر شدن پالت سنگ از ورق های چندلا استفاده می شود و باعث افزایش قیمت پالت می شود اما با توجه به مزیت هایی که پالت چوبی سنگ دارد و احتمال خطر و آسیب را به صفر می رساند، قیمت این پالت را مقرون به صرفه کرده است. برای آگاهی از انواع پالت سنگ و قیمت آنها می توانید با کارشناسان مجموعه پالت کاران تماس گرفته و مشورت بگیرید و اطلاعات خودتان را از پالت چوبی حمل سنگ تکمیل کنید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − هفت =