ابعاد پالت پلاستیکی

ابعاد پالت پلاستیکی

تمام پالت ها اعم از پالت پلاستیکی، چوبی و فلزی بسته به ماهیتی که دارند در ابعاد مختلف تولید می شوند که در صنعت حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرند. پالت با ابعاد مناسب با نوع کالایی تولید می شود که قرار است حمل و نقل آن را برعهده بگیرد. پالت پلاستیکی نیز همانند دیگر پالت ها با ابعاد گوناگونی تولید میشود. پالت پلاستیکی می تواند در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ باشد. در ادامه رایج ترین ابعاد پالت پلاستیکی که به صورت استاندارد شناخته شده است و اغلب پالت پلاستیکی با این ابعاد مورد استفاده قرار می گیرد را بررسی میکنیم.

منظور از ابعاد پالت چیست؟

وقتی صحبت از ابعاد پالت می شود تنها منظورمان طول و عرض پالت نیست بلکه ارتفاع نیز مد نظر است. پس ابعاد پالت پلاستیکی شامل طول، عرض و ارتفاع است. پالت پلاستیکی در ابعاد استاندارد در محدوده ابعادی زیر قرار دارد.

  • طول در محدوده ابعادی بین 100 الی 120 سانتی متر
  • عرض در محدوده ابعادی بین 80 الی 100 سانتی متر
  • ارتفاع در محدوده ابعادی 10 الی 15 سانتی متر

پالت پلاستیکی خرید از مرکز معتبر با بهترین قیمت | تماس با مرکز پخش

آیا ابعاد استانداردی از پالت پلاستیکی برای حمل و نقل وجود دارد؟

بله، یک استاندارد کلی حمل و نقل برای ابعاد پالت ها وجود دارد که توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) وضع شده است. ابعاد پالت پلاستیکی نیز مانند سایر پالت ها از این استانداردها پیروی می کند. این سازمان طیف وسیعی از ابعاد مختلف پالت پلاستیکی استاندارد را ارائه کرده است. وجود این استانداردها باعث سهولت در جابجایی و حمل و نقل های بین المللی می شود و تجارت جهانی را توسعه می دهد. اگر ابعاد پالت برای حمل کالای خاص استاندارد و یکسان باشد دستگاه های لجستیک به راحتی آنها را حمل می کنند و مشکلات گمرکی و تاخیر پیش نخواهد آمد. در این مقاله، ما معمولاً به اندازه‌های استاندارد ISO اشاره می‌کنیم، اما لازم به یادآوری است که پالت‌ پلاستیکی میتواند در هر ابعاد و اندازه ای (بر اساس نیاز کسب  وکار) تولید و عرضه شود.

پالت پلاستیکی استاندارد در چه ابعادی تولید می شود؟

در بین انواع پالت پلاستیکی که به عنوان پالت استاندارد شناخته می شود و بسیار پر استفاده است، پالت سایز 80 * 120 سانتی متر است. میتوان گفت این پالت پلاستیکی رایج ترین و پراستفاده ترین سایز است و به عنوان استاندارد شناخته میشود.

البته که پالت پلاستیکی در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود. انتخاب ابعاد پالت پلاستیکی بستگی به نیاز شما و کاربرد آن در صنایع مختلف دارد و این نکته خیلی مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید.

دلیل اهمیت ابعاد پالت پلاستیکی چیست؟

در صنعت حمل و نقل و انبار کردن کالاها، دانستن ابعاد پالت پلاستیکی بسیار مهم است. اگر در انتخاب ابعاد پالت پلاستیکی دقت نشود هنگام جابجا کردن بارها به مشکل خواهید خورد و حتی ممکن است کالاها آسیب دیده و از بین بروند. اگر پالت پلاستیکی ابعادی متناسب با کالای شما داشته باشد هم حمل و نقل راحت تری خواهید داشت و هم هنگام انبار کردن کالاها دچار کمبود فضا نخواهید شد. همچنین تهیه پالت پلاستیکی با ابعاد مناسب با کالای مورد نظر، باعث می شود تا تجهیزات حمل و نقل با آن سازگار باشند و راحت تر بارها را جابجا کنند و در نتیجه ایمنی بارها تامین می شود. باتوجه به این نکاتی که گفته شد، ابعاد پالت پلاستیکی برای فرآیند حمل و نقل و نگه داری بسیار مهم است و در انتخاب آن باید دقت زیادی شود تا با سیستم های لجستیک هماهنگ باشد.

ابعاد رایج پالت پلاستیکی در صنایع مختلف

همانطور که قبلا گفتیم ابعاد پالت پلاستیکی در صنایع مختلف با یکدیگر متفاوت است. در ادامه ابعاد پالت پلاستیکی که در برخی صنایع استفاده می شود را به شما معرفی می کنیم.

  • پالت پلاستیکی با ابعاد 120در 100 سانتی متر که در اروپا و آسیا بسیار محبوب است. ابعاد مناسب این پالت پلاستیکی، آن را مناسب برای حمل و نقل بارهای سنگین در مسافت های طولانی و بین المللی کرده است.
  • پالت پلاستیکی در ابعاد استاندارد 120 در 80 سانتی متر نیز در حمل و نقل های بین المللی و برای صنایع مواد غذایی، دارویی، آرایشی بهداشتی و سوپرمارکت ها بسیار کاربرد دارد. از مزیت های مهم این پالت قابلیت حمل با تجهیزات جابجایی لیفتراک و جک را دارد. به همین جهت در فرآیند صادرات و تجارت بین المللی استفاده از این ابعاد پالت پلاستیکی رایج است. پالت کاران این سایز از پالت پلاستیکی را در انبار با تعداد موجود دارد و میتوانید برای تهیه آن از طریق راههای ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.
  • پالت پلاستیکی 120در 120 سانتی متر که به صورت مربعی است. از این ابعاد پالت پلاستیکی برای نگهداری و حمل کیسه های بزرگ و سنگین استفاده می شود.
  • ابعاد پالت پلاستیکی 110 در 110 سانتی متر که هم در اروپا و هم در سایر مناطق دنیا بسیار کاربرد دارد.

انتخاب ابعاد پالت پلاستیکی

اگر هنوز مطمئن نیستید که به چه اندازه از پالت پلاستیکی نیاز دارید، شما می توانید با کارشناسان فروش پالت کاران که همواره در دسترس هستند مشورت کنید. مجموعه پالت کاران با بیش از چند دهه تجربه، به شما می گوید که کدام پالت برای نیازهای شما مناسب است. تعداد و ابعاد پالت پلاستیکی بسیار زیاد و متنوع است. مجموعه پالت کاران طیف وسیعی از پالت در جنس های پلاستیکی و چوبی و در ابعاد مختلف برای کاربردهای مختلف راموجود دارد. با کارشناسان ما تماس بگیرد تا طی یک تماس تلفنی ساده تشخیص دهند که چه محصولی برای شما مناسب است.

تفاوت ابعاد پالت پلاستیکی با سایر پالت ها

پالت پلاستیکی دارای ماهیت پلاستیکی است و از مواد پلیمری پلی اتیلن و پلی پروپلین ساخته شده است و از آنجا که این مواد قالب پذیری خوبی دارند می توان پالت پلاستیکی را در ابعاد مختلف بسته به نیاز مشتری تولید کرد. به طور کلی پالت پلاستیکی سبک تر از پالت فلزی و چوبی است. ابعاد پالت پلاستیکی به صورت استاندارد در بسیاری از صنایع کاربرد دارد که به دلیل بهداشتی بودن در برخی صنایع فقط از پالت پلاستیکی به جای سایر پالت ها استفاده می شود، مثلا در صنایع دارویی و غذایی. پالت چوبی نیز با ابعاد استاندارد جهانی تولید می شود و ابعاد آن بسته به وزن و کاری که مورد استفاده قرار می گیرد با ابعاد پالت پلاستیکی متفاوت است.

ابعاد پالت فلزی نیز طبق استاندارد های بین المللی تعیین می شود و به دلیل فلزی بودن بسیار سنگین تر از پالت پلاستیکی با همان ابعاد خواهد بود. بنابراین در انتخاب پالت به مواردی از قبیل قیمت، وزن، قابلیت حمل و نقل دقت کنید.

بورس پالت پلاستیکی در تهران

سخن پایانی

پالت پلاستیکی بر خلاف پالت چوبی و فلزی می تواند در ابعاد مختلفی از کوچک تا بزرگ قابل سفارش باشد. جنس پالت پلاستیکی این امکان را می دهد تا راحت تر به شکل و ابعاد دلخواه ما در آید. برای استفاده از پالت پلاستیکی در صادرات حتما از ابعاد استاندارد پالت پلاستیکی که مورد تایید سازمان بین المللی باشد استفاده کنید. پیشنهاد ما برای بسیاری از کسب و کارها سایز 80 * 120 سانتی متر است. برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر از ابعاد پالت پلاستیکی و متناسب با صنعت خودتان حتما با مشاورین پالت کاران در ارتباط باشید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =