نقش پالت در انبارداری

نقش پالت در انبارداری

انبارداری به فرایند حمل انواع کالا به مکانی مخصوص و نگهداری کردن آنها به صورت اصولی و در نهایت ارسال بارها به مقاصد مورد نظر گفته می شود. از این رو در عملیات انبارداری از ابزارآلات و تجهیزات بسیاری استفاده می شود تا همه چیز طبق اصول و قوانین مخصوص انبارداری پیش رود. پالت در انبار داری از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و می توان گفت که پالت یکی از تجهیزات اصلی انبارداری به شمار می رود. از انواع پالت چوبی و پالت پلاستیکی برای حمل و نقل و نگهداری محصولات و انبار کردن کالا استفاده می شود. در این مقاله از پالت کاران نیز می خواهیم در خصوص پالت و نقش مهم آن در انبارداری بپردازیم همراه ما باشید.

نقش پالت در انبارداری چیست؟

در فرایند جابجایی و نگهداری انواع محصولات نیاز به یک سری تجهیزات خاص داریم تا بتوانیم این کالاها را به صورت ایمن و اصولی حمل و نقل و نگه داری کنیم. پالت ابزاری مسطح و صاف است که غالبا در جنس های چوبی، پلاستیکی و فلزی تولید می شود. این پالت ها در قسمت زیرین خود دارای ورودی هایی هستند که قابلیت بلند شدن توسط ماشین لیفتراک و جک پالت را فراهم می سازند. استفاده از پالت در انبارداری موجب می شود تا محصولات به صورت کاملا مرتب و منظم در سر جای خود قرار بگیرند و به این ترتیب فضای کلی انبار نیز ساماندهی شده به نظر می رسد. با استفاده پالت انبارداری می توان انواع کالا با حجم سنگین را حمل و نگهداری کرد بدون اینکه آسیبی به بار برسد. همچنین به دلیل رنگبندی مختلفی که پالت دارد می توان محصولات را دسته بندی و به راحتی چک کرد.

تامین و توزیع انواع پالت چوبی و پلاستیکی انبارداری و صادارات کالا

بررسی انواع پالت در انبار داری از لحاظ جنس

پالت انبارداری در جنس های مختلفی اعم از پلاستیکی، چوبی و فلزی به تولید می رسد. هر کدام از این پالت ها با توجه به جنسی که دارند از برخی مزایا و معایب خاصی برخوردار بوده و مصارف به خصوصی هم دارند. در ادامه به بررسی دقیقتر انواع پالت در انبارداری خواهیم پرداخت.

پالت پلاستیکی

پالت پلاستیکی یکی از متداول ترین انواع پالت در انبارداری بوده که استفاده بسیاری در این صنعت دارد. این نوع پالت از جنس پلاستیک بوده و در ابعاد و رنگبندی های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شود. این نوع پالت بسیار سبک وزن بوده و حمل و نقل آن بی دردسر و آسان صورت می گیرد. از پالت پلاستیکی برای حمل و نقل و انبار کردن محصولات حساس و سنگین استفاده می شود. پالت پلاستیکی قدرت و دوام بالایی داشته و توان حمل و نگهداری بار و محصولات بسیار سنگین را دارد. این نوع پالت به دلیل جنس پلاستیکی خود کاملا ضد آب بوده و در برابر رطوبت و آب نیز مقاوم است و دچار پوسیدگی نمی شود. همچنین ضد باکتری بودن آن موجب می شود تا برای نگهداری محصولات حساس و مواد غذایی نیز مناسب باشد. چرا که هیچگونه باکتری و میکروبی را به خود جذب نمی کند. پالت پلاستیکی را می توان به صورت مکرر و مدام شست و شو کرد و نگرانی بابت فاسد شدن آن نداشت. طول عمر بالا و قیمت ارزان نیز از دیگر ویژگی های این پالت بوده و آن را برای استفاده در انبار کاملا مناسب می سازد.

پالت چوبی

از دیگر انواع پالت در انبارداری می توان به پالت چوبی اشاره کرد. پالت چوبی نیز همچون پالت پلاستیکی سبک وزن و با دوام بوده و توانایی تحمل وزن محصولات سنگین وزن را دارد و هزینه های مربوط به حمل و نقل را نیز کاهش می دهد. این پالت برای انبارداری کاملا مناسب است. چرا که در ابعاد و سایزهای متنوعی موجود است و با استفاده از آن می توان فضای کلی انبار را سازماندهی کرد و نظم خاصی به محیط مورد نظر بخشید. باید توجه داشته باشید که این پالت از جنس چوب بوده و در صورتی که از چوب با کیفیت ساخته شده باشد بسیار مقاوم و بادوام خواهد بود. نکته ای که در مقایسه این محصول با پالت پلاستیکی وجود دارد این است که نمی توان این پالت را به صورت مدام مورد شست و شو قرار داد. این پالت قابلیت بازیافت و تعمیر دارد و قیمت آن نیز مناسب و به صرفه است. پرفروش ترین و متداول ترین نوع پالت که در واردات و صادرات انواع کالا استفاده می شود پالت چوبی است.

سایز استاندارد پالت انبار داری

پالت انبارداری عمدتا در سایز های استانداردی به تولید می رسد. برخی از سایز استاندارد پالت که در انبارداری نیز استفاده می شود به شرح زیر است.

پالت پلاستیکی در انبارداری در ابعاد زیر موجود است:

  • 105*105
  • 110*110
  • 120*110
  • 130*110
  • 80*120

پالت چوبی انبارداری نیز در ابعاد زیر به تولید می رسد:

  • 100*110
  • 80*120
  • 100*130
  • 110*110
  • 100*120
  • 115*115
  • 110*110

نکات مهم چیدمان پالت در انبارداری

برای چیدمان درست و اصولی پالت در انبار باید به برخی از نکات مهم دقت کنید. چند نمونه از این نکات را در ادامه بررسی می کنیم.

1. هنگام قفسه بندی باید به میزان وزن، ارتفاع، طول و عرض پالت ها دقت داشته باشید.

2. برخی محصولات در انبار از میزان خروج بیشتر برخوردار هستند که برخی از کالا و بارهای دیگر اینگونه نبوده و میزان و نرخ خروج کمی دارند. بنابراین باید با توجه به این شرایط سیستم را طراحی نمایید.

3. در انبارداری برای حمل و نقل و جابجایی پالت ها نیاز به تجهیزاتی از جمله لیفتراک و جک پالت دارید و باید برای رفت و آمد و عبور و مرور آنها، فضای کافی را ایجاد نمایید تا به راحتی بتوانید عملیات حمل و نقل و جا به جایی محصولات در انبار را انجام دهید.

4. تعداد SKU و تعداد پالت در هر SKU در مشخص سازی نوع سیستم بسته بندی تاثیر فراوانی دارد و باید به آنها توجه شود.

انواع پالت چوبی و پلاستیکی انبارداری و صادارات کالا با بهترین قیمت و خرید مطمئن

خرید پالت انبار از مرکزی معتبر

نقش پالت در انبارداری بسیار مهم بوده و می تواند در پیشبرد بهتر، سریع تر و اصولی تر فرایند انبارداری کمک کند. همانطور که گفته شد پالت در انواع مختلف پلاستیکی و چوبی به تولید می رسد و شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود از این پالت ها انتخاب کرده و استفاده نمایید. اما باید از مرکزی معتبر خرید خود را انجام دهید تا پالت های با کیفیت و مقاومی را دریافت کنید. مجموعه پالت کاران، بهترین تولید کننده انواع پالت چوبی و پلاستیکی بوده و می تواند به شما در داشتن خریدی مطمئن کمک کند. شما می توانید محصول مورد نیاز خود را در بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از ما خریداری کنید. فقط کافی است که با مشاورین ما در ارتباط باشید و با مشاوره و راهنمایی های آنها اقدام به ثبت سفارش خود نمایید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =