استاندارد پالت پلاستیکی برای صادرات

پالت پلاستیکی استاندارد

استاندارد پالت پلاستیکی در کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. برای صادرات محصولات به خارج از کشور انواع روش ها و بسته بندی ها وجود دارد که در این بین پالت ها نقش مهمی در حمل و نقل بین المللی ایفا می کنند. این پالت ها باید از استانداردهای خاصی پیروی کنند تا بتوان از آنها در حمل و نقل محصولاتی از قبیل  محموله های دارویی، غذایی، صنعتی، بهداشتی و غیره استفاده کرد. پالت پلاستیکی، چوبی و فلزی انواعی از پالت ها هستند که میتوان در صادرات از آنها استفاده کرد اما به علت مزیت های پالت پلاستیکی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد این پالت را گزینه مناسب تری برای صادرات تبدیل کرده است. برای آشنایی با استانداردهای پالت پلاستیکی که برای صادرات مناسب باشند با ما همراه باشید.

استاندارد پالت پلاستیکی صادراتی

طبق مقررات استفاده از پالت چوبی در برخی از محصولات برای یکسری از کشورها به منظور صادرات محدود شده است. با افزایش تجارت خارجی مقرر شده است که پالت ها با بخور یا عملیات حرارتی از آفات پاک شوند تا حشرات و آفات مضر با گردش پالت چوبی به کشور دیگری نرسند و به سلامت گیاه آن کشور آسیب نرسانند. به همین دلیل قوانین بین المللی سختگیرانه ای در این زمینه وجود دارد. در این راستا شرکت های صادرکننده موظف هستند از پالت چوبی با استاندارد مشخص شده استفاده کنند. در عین حال باید روی آنها علائم پیگیری وجود داشته باشد و در صورت لزوم شماره پیگیری توسط تامین کننده در فاکتور و بارنامه قید شود. پالت پلاستیکی یکی از پالت های پیشرو در بخش صادرات است که مجموعه پالت کاران پالت های پلاستیکی خود را با رعایت کامل استانداردهای بین المللی طراحی کرده است که مناسب صادرات هستند. از آنجا که پالت های پلاستیکی سایش و پارگی کمتری دارند امکان استفاده طولانی مدت از آنها وجود دارد. پالت پلاستیکی استاندارد دوام و بهداشت بیشتری نسبت به پالت چوبی دارد. محصولات ساخته شده از پلاستیک در طیف گسترده ای از بخش ها در اروپا استفاده می شوند. خرید پالت پلاستیکی به دلیل استفاده طولانی مدت، وزن سبک و مقاومت بالا در مقایسه با نوع چوبی توجه و تقاضای بیشتری را به خود جلب کرده است.

ابعاد استاندارد پالت پلاستیکی

آمریکا و کشورهای اروپایی به مرور زمان روی پالت ها و اندازه، کیفیت، نوع مواد و میزان رطوبت، میخ های استفاده شده و غیره استانداردسازی کرده اند.استانداردهای پالت در آسیا، آمریکا، کانادا و مکزیک با استانداردهای اروپایی متفاوت است.بزرگترین تفاوت بین استانداردهای اروپایی و آمریکایی در اندازه پالت ها است. در حالی که ابعاد پالت اروپایی 80 سانتی متر در 120 سانتی متر است، اندازه در استاندارد آمریکایی و آسیایی 100 سانتی متر در 120 سانتی متراست. پالت پلاستیکی استاندارد تولید شده توسط مجموعه پالت کاران نیز ازاین ابعاد پیروی می کند.

استاندارد پالت پلاستیکی

استاندارد کنوانسیون بین‌المللی IPPC

IPPC یا همان کنوانسیون بین المللی حفاظت از محصولات گیاهی می باشد و هدف از تصویب آن جلوگیری از ورود آفات و بیماری ها است که مزرعه های کشورهای دیگر را تهدید نکند. این معاهده در سال 1951 تصویب شده است و زیر نظر سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد قرار دارد. بنابراین نظارت سختگیرانه ای برای صادرات پالت های چوبی وجود دارد و استاندارد پالت چوبی برای صادرات این هدف را دنبال می کند تا سرایت حشرات و آفات به محصولات گیاهی کشورهای مقصد صورت نگیرد. این استاندارد با نام استاندارد ISPM-15 نامگذاری شده است.

استاندارد ISPM-15 پالت

این استاندارد برای پالت های چوبی تعیین شده است زیرا هدف آن جلوگیری از توسعه کپک و باکتری هاست. ماهیت پالت پلاستیکی به گونه است که از رشد آفات، قارچ ها و بیماری ها روی سطح پالت جلوگیری می کند. بنابراین استاندارد ISPM-15 برای پالت های پلاستیکی صدق نمی کند. همچنین رعایت این استاندارد برای آمریکا و کانادا الزامی نیست در حالی که سایر کشورها ملزم به رعایت  استاندارد ISPM-15 هستند. در راستای این قانون پالت‌های چوبی در دمای 56 درجه به مدت 30 دقیقه حرارت دیده می شوند تا آفات موجود در آنها از بین برود. بسیاری از تولیدکنندگان پالت چوبی، برای ضد عفونی کردن آنها از بخار نیز استفاده می کنند.

پالت پلاستیکی استاندارد مناسب صادرات

پالت های پلاستیکی که استانداردهای لازم برای صادرات را دارند بهترین گزینه برای حمل ونقل های بین المللی هستند. از آنجا که تمامی محموله ها باید معیارهای قانون ISPM-15 را برای صادرات داشته باشند پالت پلاستیکی به علت مستثنی بودن از این قانون بهترین ابزار برای صادرات محصول به خارج از کشور میتواند باشد. کشورهای زیادی مقررات سختگیرانه در مورد وسیله های حمل کالا دارند بنابراین پالت پلاستیکی با ابعاد استاندارد و ایمن بودن حرف اول را در صادرات می زند.

استاندارد پالت پلاستیکی

مزایای استفاده از پالت استاندارد

همانطور که اشاره کردیم صادرات با پالت های پلاستیکی مقرون به صرفه تر از سایر پالت ها است. برای حمل ونقل های بین المللی می توان از پالت پلاستیکی دست دوم نیز استفاده کرد زیرا پالت های پلاستیکی مقاومت بالایی در برابر آلودگی های محیطی و رطوبت دارند و به راحتی قابل شستشو هستند. پالت پلاستیکی استاندارد که از پلی اتیلن ساخته شده است قابل بازیافت است. این پالت ها تحمل دمایی بالایی دارند و در سردخانه ها برای انبارکردن نیز بسیار مناسب هستند. پالت پلاستیکی استاندارد به دلیل استریلیزه بودن عاری از هرگونه حشرات و جوندگان است و گزینه مناسبی برای صادرات مواد غذایی می باشد. استفاده از پالت چوبی برای مکان هایی که رطوبت بالا دارند امکان پوسیدگی و زنگ زدگی را برای پالت فراهم می کند. اما پالت پلاستیکی در برابر پوسیدگی مقاوم است.

وزن پالت پلاستیکی استاندارد

پالت های پلاستیکی PP یا HDPE بسیار سبک هستند و در مقایسه با پالت های چوبی مشابه و هم اندازه حدود 30 درصد سبک ترند. برای محصولاتی که صادر می شوند اعمال هزینه به وزن و فضایی که اشغال میکنند بستگی دارد. بنابراین پالت پلاستیکی استاندارد به علت وزن کم به تنهایی می تواند در هزینه حمل و نقل صرفه جویی کند.

آیا پالت پلاستیکی برای صادرات مقرون به صرفه است؟

پالت پلاستیکی طرح ها و رنگ های متنوعی دارد، بعضی طرح های پالت پلاستیکی ویژگی صرفه جویی در فضا را دارد که باعث می شود پالت های پلاستیکی استاندارد صادراتی مقرون به صرفه تر از پالت های دیگر باشند. پالت های پلاستیکی صادراتی که تودرتو هستند میتوانند در فضای کم روی هم قرار گیرند. این ویژگی باعث شده است فضای ذخیره سازی به حداکثر رسیده و و در یک مرحله از صادرات محموله های بیشتری ارسال کرد.

تماس با پالت کاران

قوانین کشورها درباره استاندارد پالت پلاستیکی

هر کشور قانون ها و مقررات خاص خود را در صادرات و واردات کالا دارد از همین رو قبل از اقدام به این کار حتما اطلاعات کافی از قانون کشور مقصد کسب کنید تا در گمرک به مشکل نخورید. مجموعه پالت کاران انواع پالت استاندارد پلاستیکی و چوبی عرضه می کند که ابعاد آنها طبق استانداردهای جهانی ساخته شده است. همچنین پالت چوبی حرارت دیده و پالت پلاستیکی نو و دست دوم برای مقرون به صرفه بودن صادرات به شما ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در سایت پالت کاران تماس بگیرید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دو =