ایده خلاقانه با پالت چوبی در دکوراسیون و طراحی

ایده خلاقانه با پالت چوبی در دکوراسیون

با ایده خلاقانه میتوان از پالت چوبی در دکوراسیون منزل، باغ، ویلا، مغازه و … استفاده کرد و کارهای حرفه ای و جذابی انجام داد. پالت ها وسایل کمکی هستند که برای جلوگیری از آسیب دیدن کالای مورد انتقال از مکانی به مکان دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. پالت ها در حمل و نقل و جابجایی آسان محصولات نقش مهمی دارند. آنها از ترکیب چوب های برش خورده تشکیل می شوند. امروزه از پالت ها به خصوص پالت چوبی تنها در حمل و نقل استفاده نمی شود، بلکه از پالت چوبی چیزهای دیگری نیز می توان ساخت. اگر نگاهی دقیق به اطراف بیندازید، خواهید دید که خرید پالت چوبی و استفاده از آن در طراحی داخلی منزل رواج بیشتری پیدا کرده است. در ادامه مقاله می خواهیم به کاربرد پالت در ساخت انواع وسایل منزل اعم از مبلمان، تخت، میز، صندلی، انواع قفسه ها و… بپردازیم.

ایده خلاقانه با پالت در طراحی و ساخت لوازم

پالت چوبی بیشتر از چوب درختان کاج و صنوبر تولید می شود. طبق استانداردهای اروپایی پالت از کنار هم قرار دادن حدود 20 تا 25 قطعه چوبی که ابعاد آنها عموماً 80*120 است تشکیل می شود. شما می توانید با کمی خلاقیت محصولات تزئینی و دکوری را با استفاده از این پالت های چوبی یا با استفاده از قطعات جدا شده به طور جداگانه درست کنید. پالت چوبی با ویژگی هایی که دارد می تواند به انواع محصولات تزئینی تبدیل شود و زیبایی را در فضای زندگی شما ایجاد کند. شما می توانید با صرف هزینه های اندک، نوآوری را به دکوراسیون منزل، بالکن یا باغ خود اضافه کنید. استفاده از پالت چوبی در طراحی داخلی بسیار مقرون به صرفه است.

ایده خلاقانه با پالت در طراحی داخلی

پالت در طراحی داخلی منزل

در گذشته معمول بود که مردم محصولات مورد نیاز خود را خودشان تهیه کنند، اما زندگی مدرن به مرور زمان، به علت افزایش تولید، ما را به خرید همه چیز سوق داده است. تصور کنید شما می توانید خودتان با استفاده از پالت در طراحی داخلی منزلتان نقش داشته باشید. این کار علاوه بر سرگرمی و صرف هزینه کمتر نتایجی را به همراه دارد که افراد را از نظر روحی، ذهنی و جسمی بهبود می بخشد. نکته اصلی در این جریان این است که به جای خرید محصول آماده با کنار هم قرار دادن مواد مختلف و ترکیب آنها یک محصول جدید بوجود می آورید.اگر می خواهید هم خانه خود را زیبا کنید و هم مبلمان مورد نیاز خود را با بودجه کم داشته باشید می توانید از پالت که یک ترند در دکوراسیون خانه است کمک بگیرید. قطعاً جایی در خانه شما برای وسایلی وجود دارد که می توانند از پالت ساخته شوند و در طراحی داخلی به درد شما بخورند!

پالت ها در جنس های مختلفی تولید میشوند، برای آشنایی بیشتر تفاوت پالت چوبی با پالت پلاستیکی برای مطالعه پیشنهاد میشود.

ایده خلاقانه در طراحی داخلی با پالت

ایده خلاقانه و نوآوری با پالت

ایده های طراحی داخلی با استفاده از پالت بسیار زیاد و متنوع هستند و روز به روز به تعداد ایده ها افزوده می شود .بسته به خلاقیت هر فرد می توان طراحی جدیدی ایجاد کرد. پالت ها را می توان با توجه به سلیقه شخصی استفاده کرد. ما در زیر ایده های دکوراسیون و مبلمانی را که می توانید با پالت بسازید، فهرست کرده ایم.

  • می توانید با پالت چوبی مبلمان در اتاق نشیمن درست کنید و همچنین تخت و سرتخت برای اتاق خواب ایجاد کنید.
  • برای ایجاد سبک جدید در طراحی داخلی میتوانید از پالت برای ساخت پله استفاده کنید.
  • می توانید یک میز قهوه برای قرار دادن چای، قهوه بسازید.
  • در بالکن، پاسیو و تراس از پالت ها می توان برای ایجاد قفسه برای گل و گلدان استفاده کرد.
  • می توانید پالت ها را با توجه به موقعیت و رنگ اتاق رنگ آمیزی کنید و به رنگ دلخواه در آورید.
  • می توانید با ایجاد یک قفسه دیواری، لیوان های خود را در آشپزخانه قرار دهید و یا با ساختن یک قفسه ،کتاب ها را داخل آن بچینید.
  • می توانید با استفاده از پالت چوبی جاکفشی و چوب لباسی در ورودی خانه درست کنید.
  • در طراحی داخلی از پالت های چوبی می توان میز ناهارخوری، میز تلویزیون و همچنین میز کامپیوتر نیز ساخت.

همانطور که می بینید ایده های تزئین پالت کاملاً متنوع هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است اقدام به خرید پالت پلاستیکی یا پالت چوبی کنید و با تخیل خود طرح های جدیدی خلق کنید.

ایده خلاقانه با پالت چوبی در دکوراسیون

پالت چوبی در طراحی اتاق خواب

اگر به تخت نیاز دارید و می خواهید خانه خود را با پالت تزئین کنید، تنها کاری که برای این کار باید انجام دهید این است که پالت ها را با هم ترکیب کنید و در واقع پالت ها را به هم بچسبانید و تخت را بسازید و تشک را روی آن قرار دهید.سپس می توانید پالت هایی را برای ساخت سر تخت استفاده کنید و آن را به دیوار ثابت کنید. پس از ساخت سرتخت و بدنه تخت با پالت، در صورت تمایل می توانید پالت ها را به رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنید. تعداد پالت هایی که استفاده می کنید ممکن است با توجه به ابعاد پالت ها متفاوت باشد. به همین دلیل توجه کنید تختی که می سازید برای شما کوچک نباشد. شما میتوانید برای کناره های تخت نیز از پالت استفاده کنید وبا قراردادن آباژور بر روی آن زیبایی اتاق خود را دو چندان کنید .حتی می توانید با پالت قفسه و یا شلف بسازید و روی دیوار بالای تخت خواب بزنید و وسایل تزئینی در آن بذارید.

پالت چوبی در طراحی اتاق خواب

پالت در ساخت مبلمان

ممکن است تعجب آور به نظر برسد، اما می توان مبلمان با طراحی واقعی را با استفاده از پالت های چوبی ایجاد کرد. ساخت مبلمان از پالت های چوبی نیازمند استحکام بالا در قسمت نشیمن گاه است. بعد از اینکه به سلیقه خود پالت ها را  محکم کنار هم قرار دادید و مبل را ساختید با تشک و کوسن های رنگی که روی آن قرار می دهید فضا را دلنشین کنید.

ایده ساخت مبلمان با پالت

استفاده از پالت در باغ

پالت چوبی در صنعت حمل و نقل کالا استفاده می‌شود، سپس دور ریخته می‌شود و اغلب در محل دفن زباله دفن می شود.پالت دست دوم را می توان تعمیر کرد و در باغ استفاده کرد. علاوه بر آن می توان از این پالت ها در ساختن وسایل تزیینی در باغ مثل صندلی، نیمکت، تاب و استند گلدان استفاده کرد. می توانید از صندلی های پالت در هر کجا که می خواهید استفاده کنید و در نهایت برای استراحت روی یک مبلمان ساخته شده از پالت بنشینید. در صورت تمایل می توانید پالت هایی را نیز در پشتی صندلی قرار دهید و آن را به یک صندلی واقعی تبدیل کنید.کوسن ها را روی این صندلی های جدید قرار دهید و از زندگی لذت ببرید.

استفاده از پالت در باغ ایده خلاق

تهیه میز و نیمکت با پالت

می توانید پالت های چوبی را برای استفاده به عنوان میز قهوه کنار هم قرار دهید. علاوه بر آن یک چرخ زیر آن قرار دهید تا حرکت دادن آن آسان تر شود. پالت چوبی را می توان در داخل خانه و همچنین در فضای باز، بالکن یا باغ استفاده کرد. ممکن است ایده خوبی باشد که از یک پالت چوبی به عنوان میز استفاده کنید یا یک صندلی یا نیمکت برای سالن استراحت بسازید. می توانید کوسن هایی را روی صندلی ها و پشتی ها قرار دهید تا کمی رنگ به آن اضافه شود و در نتیجه راحتی به فضا بیافزایید. در طراحی داخلی اتاق نشیمن صدها ایده می توان داد که زیبایی و راحتی را به ارمغان بیاورد.

ساخت میز و نیمکت با پالت خلاق باشید

می توان روی پالت نوشت!

نوارهای روی پالت چوبی برای نوشتن جملات ایده آل هستند. به عنوان یک ایده دیگر، می توانید سطح پالت ها را بنویسید و بعد رنگ کنید. نوشتن متن روی پالت ها یک ایده جذاب برای طراحی داخلی می تواند باشد.

پالت چوبی برای دکوراسیون خانه

پالت چوبی در انواع مختلف پالت چوبی یورو، پالت چوبی مارون، پالت چوبی کاشی و سرامیک، پالت چوبی پتروشیمی و… در بازار موجود است که هر کدام از این پالت چوبی ها دارای مزایای خاص خود هستند و در صنایع مختلف کاربرد دارند. اما اگر قصد دارید از پالت چوبی برای دکوراسیون و طراحی داخلی خانه خود استفاده کنید باید بدانید که کدام پالت چوبی برای شما مناسب تر و مقرون به صرفه تر است.

دکور مغازه با پالت چوبی

با کمی خلاقیت و داشتن ذوق هنری میتوانید دکور شیکی را با پالت چوبی بزنید. استفاده از چوب در دکور مغازه حس خوبی را به مشتری انتقال می دهد و رضایت مشتری را افزایش داده می دهد. با پالت چوبی با قیمتی بسیار مناسب و با کمترین زمان میتوانید دکور جذاب و زیبایی را برای مغازه خود بسازید. در صنف های مختلفی از پالت برای دکور استفاده میکنند و شما هم میتوانید اینکار را انجام دهید.

پالت چوبی یورو

پالت چوبی یورو نوعی پالت چوبی است که در اروپا تولید شده و به ایران و کشور های دیگر صادر می شود. در واقع انواع مواد غذایی و لوازم آریشی و بهداشتی توسط پالت چوبی یورو به ایران وارد می شود. پالت یورو یکی از بهترین و با کیفیت ترین پالت چوبی است. اگر قصد دارید برای دکوراسیون خانه خود از پالت چوبی استفاده کنید، پالت چوبی یورو یکی از بهترین گزینه ها برای شما است. زیرا بسیار مقاوم در برابر ضربه و فشار است و می تواند وزن سنگین را به راحتی تحمل کند. از طرفی دیگر پالت چوبی یورو در برابر رطوبت نیز مقاومتی عالی دارد. این نوع از پالت چوبی در ابعاد استاندارد 120*80، 100*120 و 80*60 تولید می شود و برای ساخت تخت خواب بسیار مناسب است. به طور کلی اگر می خواهید با استفاده از پالت چوبی تخت خواب، مبل، نیمکت و … بسازید که خیلی خوب وزن انسان را تحمل کند و دچار پوسیدگی و شکستگی نشود،  با خیال راحت از این نوع پالت چوبی استفاده کنید. پالت چوبی یورو در برابر آفات و حشرات نیز مقاوم است.

پالت چوبی مارون

از پر طرفدارترین پالت چوبی به لحاظ کیفیت و دوام می توان به پالت چوبی مارون اشاره کرد. پالت چوبی مارون بسیار در برابر وزن سنگین و ضربه مقاوم است و در ابعاد 110*130 تولید می شود. ارتفاع این پالت چوبی 14 سانتی متر است و شما می توانید با قرار دادن چند پالت چوبی مارون بر روی یک دیگر تخت خواب و نیمکتی با ارتفاع دلخواه خود را تولید کنید.

پالت دست دوم برای دکوراسیون خانه

اصولا برای ساخت صنایع چوبی با پالت چوبی توصیه می شود که از پالت چوبی نو یا دست دوم باکیفیت استفاده شود. زیرا پالت چوبی دست  از لحاظ کیفیت در مقایسه با پالت چوبی نو ممکن است در درجه دوم قرار بگیرد. اگر قصد دارید از پالت چوبی دست دوم برای این کار بهره مند شوید باید به چند نکته مهم دقت کنید. اول از همه از مراکزی معتبر خرید خود را انجام دهید و قبل از خرید حتما به صورت حضوری از پالت چوبی دست دوم دیدن کنید. در مورد وضعیت و سابقه استفاده پالت چوبی دست دوم پرس و جو کنید و مطمئن شوید که در گذشته برای چه منظوری از پالت چوبی استفاده شده است و خودتان مقاومت پالت چوبی را بررسی کنید. دقت کنید که پالت چوبی از چوب مناسب ساخته شده باشد و در برابر رطوبت مقاوم باشد. از سالم بودن پالت چوبی دست دوم از جهت پوسیدگی، شکستگی، خم شدگی و… اطمینان حاصل فرمایید. اگر تمامی این نکات را رعایت کرده و بررسی های لازم را به عمل آوردید می توانید با خیالی راحت پالت چوبی دست دوم را خریداری کنید. خرید پالت چوبی دست دوم برای دکوراسیون و طراحی داخلی خانه مقرون به صرفه تر نیز خواهد بود. زیرا از قیمتی بسیار مناسب برخوردار است.

پالت چوبی با چوب نرم بهتر است یا سفت؟

پات چوبی از انواع چوب های نرم و سفت ساخته می شود. پالت چوبی ساخته شده با چوب نرم دارای انعطاف پذیری بیشتری است و پالت چوبی سفت از استحکام بیشتری برخوردار است. هر دوی این پالت چوبی ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای کاری مخصوص ساخته می شوند. اما اگر می خواهید از پالت چوبی برای دکوراسیون خانه خود مانند ساختن مبلمان و تخت خواب استفاده کنید بهتر است که از پالت چوبی با چوب سفت استفاده کنید. زیرا پالت چوبی سفت در مقایسه پالت چوبی نرم از دوام و مقاومت بالاتری برخوردار است و از آن جا که برای ساخت مبل و تخت باید از پالت چوبی محکم استفاده کنیم تا در برابر وزن سنیگن دچار آسیب نشوند باید از پالت چوبی سفت استفاده کنیم. همچنین پالت چوبی نرم زود تر دچار پوسیدگی می شود و مقاومت کمی در برار رطوبت دارد. اما پالت چوبی سفت در برابر رطوبت نیز مقاوم است و مانع از رشد و تکثیر انواع میکروب و باکتری می شود. عمدتا این نوع از پالت چوبی ها گرما دیده و ضد باکتری هستند و ضد باکتری و هستند. پالت چوبی های سفت از چوب درختانی همچون صنوبر و کاج ساخته می شوند و طبیعتا قیمت بالاتری نیز در مقایسه با پالت چوبی نرم دارد.

تولید کننده و کارخانه پالت چوبی

تهیه پالت برای هر مصرفی از پالت کاران

هنگام استفاده از پالت چوبی در دکوراسیون خود، باید در نظر داشته باشید فرم و سبک استفاده از پالت تنوع زیادی دارد و گزینه های انتخاب شما تقریباً بی پایان هستند. توجه داشته باشید که می توانید چوب را به حالت طبیعی خود رها کنید یا آن را به طور کامل یا جزئی رنگ کنید.استفاده از پالت چوبی و پالت پلاستیکی در طراحی داخلی چیزی است که می تواند به خانه شما شخصیت بدهد. شما میتوانید برای تهیه پالت به مجموعه پالت کاران مراجعه کنید و یا با آنها تماس بگیرید و پالت انتخابی خود را سفارش دهید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =