کاربرد پالت پلاستیکی در صنایع

کاربرد پالت پلاستیکی

کاربرد پالت پلاستیکی در صنایع و کسب و کارهای مختلف بسیار زیاد است و این استفاده بالا، مزایای زیادی برای صاحبان کسب و کارها دارد. این محصول در بخش لجستیک برای انتقال راحت تر محصولات استفاده می شود. پالت یکی از تجهیزات اساسی مورد استفاده در نگهداری، حمل و نقل و توزیع کالاهای صنعتی و مصرفی است. محصولات ساخته شده از پلاستیک در طیف گسترده ای از بخش ها در جهان استفاده می شود. پالت پلاستیکی یکی از تجهیزات مورد نیاز در بسیاری از صنایع است. خرید پالت پلاستیکی و استفاده از آن به دلیل دوام طولانی مدت، وزن سبک و مقاومت بالا در مقایسه با پالت چوبی، توجه و تقاضای بیشتری را به خود جلب کرده است. این مقاله در مورد کاربرد پالت پلاستیکی در صنایع است. اول از همه، اجازه دهید مقاله خود را با صحبت کوتاه در مورد چیستی پالت پلاستیکی شروع کنیم و سپس نگاهی به جایگاه آن در بخش صنایع و حمل و نقل بیندازیم.

پالت پلاستیکی چیست؟کاربرد آن کجاست!

پالت ها از جنس چوب یا پلاستیک هستند که برای حمل کالا از مکانی به مکان دیگر استفاده می شوند. پالت ها به طور مستقیم فرآیند حمل و نقل را انجام نمی دهند. فقط به عنوان ابزاری برای فرآیند حمل و نقل استفاده می شوند. هنگام بارگیری و تخلیه لیفتراک از پالت استفاده می شود. از پالت ها برای چیدن اجناس مختلف نیز استفاده می شود. اقلامی که روی پالت ها قرار می گیرند به طور منظم نگه داری می شوند و در نتیجه فرآیند حمل و نقل تسهیل می شود. محصول قرار داده شده روی پالت با کمک لیفتراک یا جک حمل می شود. با به کارگیری پالت خبری از واژگون، شکستگی، خرابی و … بارها نخواهد بود و با استفاده از پالت آسیب به حداقل می رسد.

کاربرد پالت پلاستیکی

پالت پلاستیکی محصولی بسیار مفید و بادوام است که در مقایسه با پالت‌ چوبی میزان استفاده از آن‌ با ویژگی‌ هایی که دارد و مزایایی که ارائه می‌ دهد، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به همین دلیل این محصول در حمل و نقل و بخش های مهم دیگری کاربرد مهمی دارد. از جمله میتوان به صنایع دارویی، مواد غذایی و تمامی مکان هایی که رعایت بهداشت در آن اهمیت بالایی دارد.

پالت پلاستیکی یا باکس پالت پلاستیکی

شما با تعریف و کاربرد پالت پلاستیکی در صنایع مختلف آشنا شدید. اما علاوه بر پالت پلاستیکی محصولی دیگر نیز برای حمل و نقل و نگهداری بارها تولید شده است که باکس پالت پلاستیکی نام دارد. باکس پالت پلاستیکی در واقع همان پالت پلاستیکی است با این تفاوت که باکس پالت پلاستیکی دارای دیواره است و سازه ای سبدی شکل دارد. از باکس پالت پلاستیکی برای حمل و نقل محصولات حساس تر، سنگین تر و بزرگ تر و به ویژه صادر کردن آن ها استفاده می شود. باکس پالت پلاستیکی نیز همچون پالت پلاستیکی قابلیت جا به جایی توسط لیفتراک را دارد.  همچنین برای انبار کردن انواع محصولات نیز کاربرد دارد.

کاربرد پالت و باکس پالت پلاستیکی

کاربرد پالت پلاستیکی و باکس پالت پلاستیکی متفاوت است؟ برای پاسخ دهی به این سوال ابتدا باید بگوییم که هر دو برای حمل و نقل و نگهداری محصولات عملکردی بسیار عالی دارند و کاربران می توانند با خیال راحت از این دو محصول با کیفیت و با دوام جهت تسهیل کار خود بهره مند شوند. باکس پالت پلاستیکی نیز همچون پالت پلاستیکی دارای انواع مختلفی همچون باکس پالت پلاستیکی صادراتی، باکس پالت پلاستیکی سردخانه، باکس پالت پلاستیکی انبار، باکس پالت پلاستیکی مشبک و غیر مشبک موجود است. به طور کلی برای حمل و نقل و نگه داری محصولاتی که باید در شرایط و دمای خاصی جا به جا شوند یا ممکن است شکسته و خراب شوند و حتما باید در محفظه ای ایمن قرار گیرند از باکس پالت پلاستیکی استفاده می شود.

کاربرد پالت پلاستیکی در صنعت لجستیک

پالت یکی از وسایل حمل و نقل است که اغلب در صنعت لجستیک کاربرد دارد. در بخش لجستیک، پالت ها برای ذخیره سازی سازمان یافته تر محصولات قطعات کوچک یا بسته ها و جعبه ها استفاده می شوند. به این ترتیب انتقال محصولاتی که با توجه به نیاز محصول به روش های مختلف پیچیده یا پوشانده می شوند، با پالت ها بسیار آسان می شود.

کاربرد پالت پلاستیکی

انواع پالت های مورد استفاده در صنعت لجستیک وجود دارد که با استفاده از مواد مختلف تولید می شوند. اگر چه خرید پالت چوبی و استفاده از آن عموماً مورد توجه صنایع است اما پالت های ساخته شده از مواد پلاستیکی یا فلزی نیز در موقعیت های مختلف در لجستیک استفاده می شوند. پالت های پلاستیکی در مناطقی که نمی توان از پالت های چوبی استفاده کرد، مناسب می باشند. پالت های پلاستیکی به ویژه در محیط های کاری با رطوبت بالا ترجیح داده می شود.

کاربرد پالت پلاستیکی در صنایع غذایی و دارویی

از پالت پلاستیکی در صنایع غذایی و دارویی نیز استفاده می شود. محصولات غذایی و دارویی باید از آفات، باکتری ها و قارچ ها محافظت شوند. بزرگ‌ترین مزیت پالت‌های پلاستیکی، مقاومت برتر آن‌ها در برابر آلودگی‌های شیمیایی، باکتریایی و سایر اشکال است. در مشاغل مواد غذایی و دارویی، حتی یک مسئله آلودگی جزئی می تواند منجر به آسیب جدی به شهرت و مسئولیت قانونی احتمالی شود. بنابراین سرمایه گذاری فقط روی یک محصول مانند پالت پلاستیکی دارویی با کیفیت ضروری است. پالت پلاستیکی پالت کاران برای ذخیره و حمل چنین محصولاتی ایده آل است، ما اندازه های مختلفی را ارائه می دهیم تا بتوانید از بین اندازه های مختلف و ظرفیت بارهای مختلف، گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

کاربرد پالت پلاستیکی در دامداری

از کاربردهای دیگر پالت پلاستیکی استفاده از این محصول در دامداری به عنوان کفپوش فضای دامداری است. استفاده از پالت پلاستیکی دامداری و دام پروری باعث سلامت بیشتر دام، سهولت در نگه داری، نظافت و شست و شوی بهتر، سهولت در حمل و نقل، ایمنی بیشتر  و .. میشود.

کاربرد پالت پلاستیکی در صنعت خرده فروشی

صنعت خرده فروشی برای حمل و نقل و نگهداری محصولات به پالت نیاز دارد. پالت های پلاستیکی در این بخش از صنایع نیز کاربرد دارند. زیرا بادوام و مقرون به صرفه هستند. جدای از این استفاده از پالت پلاستیکی در صنایع مختلف مانند صنعت خودرو، صنعت نساجی و…  از نظر آسیب نرسیدن به محصولات روز به روز رایج تر می شود.

کاربرد پالت پلاستیکی چیست

مزایای پالت پلاستیکی در صنایع مختلف

به کار بردن پالت پلاستیکی مزایای خاص خود را نسبت با سایر پالت ها دارد که عبارتند از:

  • پالت پلاستیکی عمر طولانی تری نسبت به پالت چوبی دارد.
  • پالت های پلاستیکی سبک هستند.
  • تمیز کردن و استریل کردن آنها بسیار آسان است.
  • هزینه آنها با توجه به شرایط بازار کاملاً مقرون به صرفه است.
  • پلاستیکی بسیار بهداشتی تر از نوع چوبی است. چوب ماده متخلخلی است که می تواند بستر مناسبی برای لانه سازی آفات و حشرات باشد. چوب همچنین می تواند تجزیه شود، که برای کاربر و وسایل در حال حمل و نقل خطر ایجاد می کند. پلاستیک متخلخل نیست و خرد نمی شود. پوشش بهداشتی پالت تضمین می کند که هیچ شکاف یا درزهایی وجود ندارد که در آن کثیفی جمع شود.

پالت پلاستیکی جزء ضروری در صنعت انبارداری و لجستیک است و نقش مهمی را ایفا می کند. اگر از پالت پلاستیکی درست استفاده شود نه تنها می تواند عملکرد خوبی داشته باشند بلکه عمر مفید آن افزایش یافته و هزینه های مجموعه را کاهش می دهد.

به کاربردن پالت پلاستیکی به صورت ایمن

هنگام استفاده از پالت پلاستیکی در صنایع به نکات زیر توجه کنید:

پرتاب اجناس روی پالت پلاستیکی از مکان های مرتفع اکیدا ممنوع است. به طور منطقی تعیین کنید که کالاها باید چگونه روی پالت چیده شوند. محصولات را به طور یکنواخت قرار دهید، به طور غیرعادی روی هم قرار ندهید. پالت حامل اجسام سنگین باید روی یک کف یا سطح صاف قرار گیرد. در حین انباشته شدن باید ظرفیت تحمل بار پالت پایینی را در نظر گرفت. پرتاب پالت های پلاستیکی از مکان های مرتفع به منظور جلوگیری از شکستن و ترک خوردن پالت ها در اثر ضربه های شدید اکیدا ممنوع است.

کاربرد پالت پلاستیکی

هنگام کار با یک لیفتراک یا یک کامیون هیدرولیک دستی، شاخک های آن باید تا حد امکان به بیرون سوراخ پالت نزدیک شود. برآمدگی های چنگال باید کاملا در داخل سوراخ پالت قرار گیرد و پس از بلند شدن کامل پالت میتوان زاویه را تغییر داد و حرکت کرد. برای جلوگیری از شکستن یا ترک خوردن پالت، شاخک نباید به اطراف پالت برخورد کند. ظرفیت حمل پالت باید در جای صحیح نوشته شود و حمل بار اضافه اکیدا ممنوع است. پالت پلاستیکی باید در برابر نور خورشید محافظت شود تا از فرسودگی جلوگیری و عمر مفید آنها افزایش یابد.

پالت پلاستیکی در صادرات

یکی از رایج ترین کاربرد پالت پلاستیکی صادر کردن محصولات توسط این محصول است. صادر کردن محصولاتی همچون مواد غذایی، دارو و … که بسیار حساس هستند و در شرایط نامناسب دچار فاسد شدن می شوند باید از پالت پلاستیکی برای حمل و نقل آن ها استفاده کرد. زیرا دیگر پالت ها همچون پالت چوبی در برابر رطوبت و سرما مقاومتی ندارد و دچار پوسیدگی می شود. پالت فلزی نیز بسیار سنگین است و هزینه های حمل و نقل را بسیار افزایش می دهد. از طرفی دیگر پالت چوبی و فلزی در برابر میکروب و ویروس مقاومت ندارند و ممکن است انواع ویروس و باکتری ها را به محصولات انتقال دهند. پالت پلاستیکی کاملا در برابر هر گونه میکروب و باکتری مقاوم است و اصلا موجب انتقال ویروس و بیماری نمی شود. همچنین پالت پلاستیکی بسیار سبک وزن است و هزینه های حمل و نقل را به طور چشمگیری کاهش می دهد. پالت پلاستیکی مقاومتی عالی در برابر رطوبت و دمای پایین دارد و دچار خرابی نمی شود و آسیبی هم به دیگر محصولات وارد نمی کند.

کاربرد پالت پلاستیکی دست دوم

با خرید پالت‌ پلاستیکی نو می‌توان آن‌ را برای سال‌ های متمادی بدون مواجهه با هرگونه نقص و تعمیرات استفاده کرد. اما برخی از شرکت ها که بودجه خود را در نظر می گیرند، پالت پلاستیکی دست دوم را با پرداخت هزینه کمتری خریداری می کنند و در نتیجه در هزینه ای مجموعه صرفه جوبی انجام می دهند. قیمت پالت دست دوم پلاستیکی به مراتب پایین تر از نو این محصول است. خرید یک محصول کارآمد با هزینه کمتر، بزرگترین مزیت پالت پلاستیکی دست دوم است. توجه دقیق به تمیز کردن پالت و نگهداری برای استفاده دائمی، ضروری است.

بورس پالت پلاستیکی در تهران

نکات کاربردی در نگهداری از پالت پلاستیکی

همانطور که قبلا اشاره کردیم پالت پلاستیکی مقاوم در برابر آلودگی و میکروب است. اما نباید این نکته را فراموش کرد که اگر از پالت پلاستیکی در صنایعی همچون صنعت دارویی و صنعت مواد غذایی استفاده می شود حتما باید به صورت مستمر و مداوم این پالت پلاستیکی ها را تمیز و ضد عفونی کنید. یکی از مزایای بی نظیر پالت پلاستیکی این است که قابلیت شست و شوی مداوم با مواد شوینده را دارد و به هیچ وجه دچار پوسیدگی و خراب شدن نمی شود. به همین علت برای حمل و نقل و نگهداری مواد غذایی و دارو بسیار مناسب است.

برای تمیز کردن پالت پلاستیکی باید هر چند وقت یک بار پالت ها را در آب داغ قرار دهید تا تمام آلودگی ها و میکروب ها از بین بروند. دمای مناسب آب برای این کار حدود 80 درجه سانتی گراد است. سپس پالت پلاستیکی را از آب داغ خارج کرده و با برس یا فرچه ای مناسب همراه با شوینده ای مخصوص شروع به تمیز کردن تمام سطوح پالت پلاستیکی به ویژه شیار ها کنید. در آخر برای آبکشی پالت پلاستیکی مجددا از آب داغ استفاده کنید و آب را مستقیما و با فشاری بالا بر روی پالت پلاستیکی بگیرید تا کاملا تمیز شود. اکنون پالت پلاستیکی شما کاملا تمیز و ضدعفونی شده است و می توانید با خیال راحت از این محصول برای حمل و نقل و نگهداری محصولات خود استفاده کنید بدون اینکه نگرانی بابت انتقال ویروس و میکروب داشته باشید.

کاربرد پالت پلاستیکی در سرعت بارگیری و تخلیه

بزرگترین مزیت استفاده از پالت این است که تمام کالاها سریعتر در وسایل نقلیه بارگیری می شوند و در زمان کوتاهی تحویل داده می شوند. در روشی که از پالت در بارگیری استفاده نمی شود و نیروی انسانی این کار را انجام میدهد سرعت به شدت پایین می آید و امروزه در مقیاس بزرگ از این روش استفاده نمی شود. استفاده از پالت در انبارداری و لجستیک سرعت، دقت، ایمنی، هزینه و … را به همراه خواهد داشت.

با استفاده از پالت پلاستیکی پالت کاران، می توانید اطمینان حاصل کنید که تمام کالاهای شما با قیمت های بسیار مقرون به صرفه تری حمل می شوند و در بالاترین سرعت تحویل داده می شوند.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =