تفاوت پالت چوبی با پالت پلاستیکی

تفاوت پالت چوبی با پالت پلاستیکی

تفاوت پالت چوبی با پالت پلاستیکی سوال برخی افراد است که میخواهند پالت تهیه کنند. پالت از جمله تجهیزاتی است که برای انتقال کالا از نقطه ای به نقطه دیگر و انبارداری استفاده می شود. پالت ها جایگاه مهمی در زنجیره حمل و نقل دارند و یکی از تجهیزات پرکاربرد صنعت لجستیک به حساب می آیند. محصول قرار داده شده روی پالت با کمک لیفتراک یا جک حمل می شود. این مقدمه ای در مورد پالت بود که شما را با آن  آشنا کنیم و در ادامه میخواهیم به انواع پالت از جمله پالت چوبی و پلاستیکی و تفاوت این دو با همدیگر بپردازیم.

پالت چوبی چیست؟

در بررسی تفاوت پالت چوبی با پالت پلاستیکی باید با پالت چوبی آشنا باشیم.پالت چوبی همانطور که از نامش پیداست از چوب ساخته شده است. در این پالت تخته های چوب را با استفاده از میخ کنار هم قرار می دهند و در اندازه های مختلف تولید می کنند.در میان پالت های موجود در بازار جنس چوب همچنان بیشترین سهم را در حمل و نقل دارد.

در خرید پالت چوبی با طیف گسترده ای از اندازه و جنس چوب مواجه می شوید. پالت چوبی به دلیل صرفه  اقتصادی فروش بیشتری دارد.در سایر انواع پالت ها، تعمیر زمان بیشتری می برد و هزینه بیشتری هم خواهد داشت اما اگر پالت چوبی به هر دلیلی شکسته یا آسیب ببیند، تنها قطعه شکسته با یک قطعه جدید جایگزین می شود. به این ترتیب پالت های چوبی هزینه های مقرون به صرفه تر و استفاده طولانی تری را به شرکت ها ارائه می دهند.

خرید پالت چوبی

پالت های چوبی استاندارد امکان قرار دادن پالت های بسیار بیشتری را در کانتینر فراهم می کنند. پالت چوبی از چوب درختان مختلف تولید میشود که در بین آنها چوب درخت کاج رایج تر است. دلیل این امر این است که انعطاف پذیری بالا در برابر ضربه و دوام بالایی دارد.

پالت پلاستیکی چیست؟

پالت پلاستیکی یکی از انواع پالت ها است که به علت امکان استفاده دائمی و قابل شست و شو بودن انتخاب قطعی خیلی از کسب و کارها است. این محصول از مواد پلاستیکی ساخته میشود بنابراین ساختار محکمی دارد و خیلی سنگین نیست. پالت‌ پلاستیکی در مقایسه با سایر جنس پالت ها مزیت های منحصر به فردی دارد.

تفاوت پالت چوبی با پلاستیکی

محصولات ساخته شده از پلاستیک در طیف گسترده ای از بخش ها در اروپا استفاده می شود. پالت پلاستیکی به دلیل استفاده طولانی مدت، وزن سبک و مقاومت بالا در مقایسه با پالت چوبی برای مدیران برخی از کسب و کارها گزینه مناسب تری است. پالت های پلاستیکی مطابق با الزامات کشوری که در آن مورد استفاده قرار می گیرند ابعاد و سایز های مختلفی دارند.

تفاوت پالت چوبی و پلاستیکی

تفاوت پالت چوبی با پالت پلاستیکی چیست و کدام سودمندتر است؟ بله، این سوالی است که برای برخی افراد و شاید شما پیش آماده باشد.استفاده از پالت چوبی بسیار بیشتر از نوع پلاستیکی است. استفاده از پالت چوبی مزایای خاص خودش را دارد و در مقابل پالت پلاستیکی هم مزایای خود را دارد. پالت چوبی در مقایسه قیمت و حمل بارهای سنگین بیشتر مورد توجه است.

مهمترین مزیت پالت چوبی نسبت به پالت پلاستیکی این است که قیمت پالت چوبی نسبت به پالت پلاستیکی ارزان تر است. پالت های پلاستیکی کاربردهای خاص در مصارف خاص دارند در حالی که پالت های چوبی برای بارهای سنگین قابل استفاده است. هنگامی که ما این محصولات را از نقطه نظر زیست محیطی ارزیابی می کنیم، پالت های چوبی تا حد زیادی دوستدار محیط زیست هستند. پالت های پلاستیکی از مشتقات نفتی به دست می آیند. همانطور که مشخص است به دست آوردن مواد خام پلاستیکی از طریق استخراج نفت و فرآوری نفت، فرآیندی مضر برای محیط زیست است.یکی از پالت های چوبی با کیفیت پالت یورو است.اگر قصد خرید پالت چوبی یورو روسی را دارید میتوانید روی مجموعه پالت کاران حساب کنید و با بهترین قیمت تهیه کنید.

از طرفی پالت های پلاستیکی قابل شستشو هستند و به راحتی میتوان آنها را ضد عفونی کرد در حالی که پالت های چوبی اگر مرطوب باشند امکان پوسیدگی و حمله حشرات درآنها وجود دارد.

پالت پلاستیکی خرید از مرکز معتبر با بهترین قیمت | تماس با مرکز پخش

تفاوت پالت چوبی و پلاستیکی در محل مورده استفاده

پالت های پلاستیکی محصولاتی بسیار مفید و بادوام هستند که از پلاستیک ساخته شده اند. در مقایسه با پالت‌های چوبی، میزان استفاده از آن‌ها با ویژگی‌هایی که دارند و مزایایی که ارائه می‌دهند، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. علاوه بر بخش حمل و نقل، بخش مهم دیگری که بیشترین استفاده از آنها را دارد، بخش مواد غذایی است. خرید پالت پلاستیکی و حوزه استفاده از آن، همراه با نوآوری در طراحی تمایل به گسترش دارد.

انواع پالت پلاستیکی

پالت پلاستیکی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی کارایی هر نوع از پالت پلاستیکی خواهیم پرداخت.

پالت پلاستیکی سردخانه

نگهداری محصولاتی همچون گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، انواع دارو،  واکسن  و… که برای سالم ماندن نیاز به دمای خاصی دارند بسیار حساس تر از نگهداری دیگر محصولات است. از این رو وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری و حمل و نقل این دسته از محصولات نیز باید دارای ویژگی و شرایط مطلوبی باشد. پالت پلاستیکی سردخانه یکی دیگر از انواع پالت پلاستیکی است و به دلیل جنس پلاستیکی خود مقاومتی عالی در برابر سرما و رطوبت دارد. از این رو می توان با خیال راحت از این محصول در سرد خانه  برای نگه داری دارو ها و مواد غذایی استفاده کرد و دیگر نگرانی بابت خراب شدن و کاهش ارزش غذایی و دارویی محصولات وجود نخواهد داشت.

پالت پلاستیکی صادراتی

اصولا صادر و وارد کردن کالا و محصولات مختلف دارای قوانین و مقرراتی سختگیرانه است. برای حمل و نقل انواع کالاهای صادراتی که ممکن است در طول مسیر دچار شکستگی و خرابی شوند از پالت های مرغوب و استانداری برای این کار استفاده می شود که بتواند به راحتی وزن سنگین محصلات را تحمل کند و آن را در شرایطی کاملا ایمن به مقصد برساند. پالت پلاستیکی صادراتی از دیگر انواع پالت پلاستیکی است که با ویژگی های منحصر به فردی که دارد برای حمل و نقل محصولات صادراتی بسیار مناسب است.

پالت پلاستیکی

پالت پلاستیکی کشویی

یکی از انواع پالت پلاستیکی مدل کشویی آن است که به آن پالت پلاستیکی کشویی گفته می شود. اصولا از پالت پلاستیکی کشویی برای نگهداری ابزار آلاتی همچون پیچ، مهره، میخ و… استفاده می شود.  پالت پلاستیکی کشویی در ابعاد مختلفی تولید می شود و برای انبار داری کاربرد فراوانی دارد. چرا که می توان این نوع از پالت پلاستیکی ها را در کنار هم یا روی هم قرار داد  و برای استفاده از محصول مورد نظر این پالت پلاستیکی ها را مانند کشو به جلو کشید. از این رو پالت پلاستیکی کشویی نظم خاصی به فضای مورد نظر می بخشد.

پالت پلاستیکی پایه دار

پالت پلاستیکی پایه دار نیز برای حمل و نقل، نگهداری و انبار کردن محصولات استفاده می شود. این نوع از پالت پلاستیک دارای پایه است و می توانید تعدادی از پالت پلاستیکی پایه دار را روی هم قرار دهید بدون اینکه از سقوط آن ها نگران شوید. پالت پلاستیکی پایه دار برای مدیریت فضا به ویژه فضای های کوچک بسیار مفید است.

پالت ابزار پلاستیکی

یکی از انواع پالت پلاستیکی، پالت ابزار پلاستیکی است که در فروشگاههای مختلف، داروخانه ها، تعمیرگاه، انبارداری و .. استفاده می شود.کسب و کارهایی که محصولات ریز و متوسط دارند استفاده از این نوع پالت بسیار توصیه میشود.

مزایای استفاده از پالت پلاستیکی

  • پالت های پلاستیکی عمر طولانی تری نسبت به پالت های چوبی دارند پالت های پلاستیکی سبک هستند.
  • در هنگام حمل و نقل فضای زیادی اشغال نمی کنند.
  • آنها به جمع آوری محصول اضافی در منطقه حمل و نقل کمک می کنند.
  • تمیز کردن و استریل کردن آنها بسیار آسان است.
  • هزینه آنها با توجه به شرایط بازار کاملاً مقرون به صرفه است.
  • تولید آنها را می توان به سرعت و به صورت انبوه انجام داد.
  • امکان تولید در اندازه ها و ظرفیت های مختلف بسته به هدف و زمینه استفاده وجود دارد.
  • پالت های پلاستیکی با ورودی های چهار طرفه لیفتراک سهولت استفاده را فراهم می کنند.
  • پالت ها نسبت به سایر انواع پالت ها در برابر مواد شیمیایی و شرایط آب و هوایی مقاومت بیشتری دارند.
  • امکان سفارشی سازی پالت های پلاستیکی مطابق با نیاز با طرح های انعطاف پذیر وجود دارد.
  • پالت های پلاستیکی حاوی میخ، تراشه یا لبه های تیز نیستند،  بنابراین ایمن تر هستند.
  • پالت های پلاستیکی 10 برابر پالت های چوبی دوام دارند، عمر مفیدشان بیشتری است.

پالت پلاستیکی نو یا دست دوم؟!بررسی تفاوت ها

وقتی پالت‌های پلاستیکی به‌عنوان نو خریداری می‌شوند، می‌توان آن‌ها را برای سال‌های متمادی بدون هیچ گونه نقصی در عملکرد و یا نیاز به تعمیر استفاده کرد. اما برخی از شرکت ها که بودجه خود را در نظر می گیرند، پالت های پلاستیکی دست دوم را با پرداخت پول کمتری خریداری می کنند و در نتیجه با خرید پالت نو، اقتصاد خود را تحت فشار قرار نمی دهند. خرید پالت کارآمد با هزینه کمتر، بزرگترین مزیت پالت پلاستیکی دست دوم است. قابل ذکر است که برای استفاده دائمی از پالت پلاستیکی در تمیز کردن و نگهداری آن باید دقت شود.

تفاوت پالت چوبی و پلاستیکی

انواع پالت چوبی

شما با انواع پالت پلاستیکی و کاربردهای آن آشنا شدید. در ادامه برای این که بهتر به تفاوت پالت پلاستیکی و پالت چوبی پی ببرید انواع پالت چوبی را نیز برای شما دسته بندی خواهیم کرد. به طور کلی پالت چوبی در انواع مختلف پالت چوبی یورو، پالت چوبی کاشی و سرامیک، پالت چوبی مارون، پالت چوبی پتروشیمی و … تولید می شود.

پالت چوبی یورو

پالت چوبی یورو یکی از بهترین انواع پالت چوبی است. زیرا دوام و مقاومتی عالی در برابر محصولات سنگین وزن دارد و می تواند گزینه ای عالی و  مناسب برای حمل و نقل کالا و محصولات سنگین و حساس باشد. پالت چوبی یورو در اروپا تولید شده و به دیگر کشور ها از جمله ایران  صادر می شود.

پالت چوبی مارون

از دیگر انواع پالت چوبی می توان به پالت چوبی مارون اشاره کرد. این نوع از پالت چوبی قابلیت حمل بار تا 2 تن را دارد و به راحتی توسط لیفتراک حمل و نقل می شد.

پالت چوبی کاشی و سرامیک

اگر می خواهید از پالت چوبی برای حمل و نقل کالای خود استفاده کنید که هم کیفیت خوبی داشته باشد و هم از قیمتی پایین برخوردار باشد پالت چوبی سرامیک برای شما بهترین گزینه است. این نوع پالت چوبی بسیار قیمت مناسب و در عین حال با کیفیت است و برای حمل و نقل انواع کالا به ویژه مشتقات نفتی استفاده  می شود.

مزایای استفاده از پالت چوبی

مزایای استفاده از پالت های چوبی در اواسط قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت و استفاده از آن گسترده شد. در سال 1961، استانداردهای خاصی توسط اتحادیه راه آهن اروپا به پالت های چوبی ارائه شد. استفاده از پالت چوبی در بخش هایی مانند پارچه الزامی است. می توان مزایای استفاده از پالت چوبی را به شرح زیر بیان کرد:

  • پالت های چوبی از تماس محصولات با زمین جلوگیری می کنند.
  • امکان استفاده برای محصولات بسیار سنگین وجود دارد.
  • حمل و نقل پالت ها توسط لیفتراک و کامیون حمل پالت انجام می شود. به این ترتیب زمان حمل و نقل کوتاه شده و نیاز به نیروی بازو برطرف می شود.
  • امکان قرار دادن محصولات بیشتر در حین لجستیک، حمل و نقل و انبارداری وجود دارد.
  • ماندگاری بالایی دارند و تا سالها پس از خرید قابل استفاده و تعمیر هستند.

تولید کننده و کارخانه پالت چوبی

فرق پالت چوبی با پلاستیکی | خلاصه

تا اینجا با فرق پالت چوبی و پلاستیکی آشنا شدید و در نهایت انتخاب با شماست. با توجه به کاربردی که در کسب و کار خود از این محصول دارید میتوانید یکی از جنس ها را انتخاب کنید. در هر مرحله در صورت نیاز به کمک برای انتخاب صحیح، کارشناسان پالت کاران با سال ها تجربه در کنار شما هستند. پالت ها ممکن است از نظر ساختاری ساده به نظر برسند که فقط بار را تحمل می کنند، اما طراحی و تولید آنها از طریق یک سیستم پیشرفته انجام می شود. پالت یکپارچگی و نظم حمل و نقل و انبارداری را به ارمغان می آورد و از ضربه های وارده به کالا جلوگیری می کند. محل تولید پالت و عرضه پالت بسیار مهم است. مهم است مکانی که در آن تولید می شود مکانی بدون رطوبت باشد. زیرا پالت های انبار شده در مکان های مرطوب به سرعت خراب می شوند. علاوه بر آن تخصص و آگاهی فروشنده مجموعه در مشاوره خرید پالت بسیار مهم است.اگر برای خرید پالت مناسب با کسب و کارخودتان نیازمند مشاوره هستید تا ابعاد پالت چوبی یا پلاستیکی صحیح و جنس خوب را انتخاب کنید به مجموعه پالت کاران سر بزنید. از محصولات دیدن کنید و با مشاوره رایگان بهترین انتخاب را برای هدف خود داشته باشید. شما می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت پالت کاران تماس بگیرید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =