باکس پالت چوبی + خرید به قیمت پالت جعبه ای

باکس پالت چوبی

باکس پالت چوبی، پالت چوبی و پالت جعبه ای این ها بخشی از وسایل و تجهیزاتی هستند که در صنایع مختلف برای حمل و نقل و نگهداری انواع محصولات و بار به کار برده می شوند. در واقع وجود ابزار های حمل و نقلی همچون باکس پالت چوبی و غیره برای آسان سازی و ایمن سازی کار بسیار واجب و حیاتی است. پالت و باکس پالت انواع مختلفی دارد و در سه جنس پلاستیکی، چوبی و فلزی تولید می شود. اما در این مقاله از پالت کاران با عنوان قیمت باکس پالت چوبی و نحوه تولید و ساخت پالت جعبه ای قرار است تمامی اطلاعات لازم در مورد ویژگی، انواع و قیمت باکس پالت چوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و در نهایت شما را با نحوه ساخت پالت جعبه ای آشنا کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

باکس پالت چوبی چیست؟

مسلما شما با تعریف پالت چوبی چیست؟ آشنایی دارید و به دنبال کسب اطلاع از تعریف باکس پالت هستید. باکس پالت چوبی نیز در واقع همان پالت چوبی است که دارای چند دیواره است و به صورت جعبه ای تولید می شود. باکس پالت چوبی قابلیت حمل و جا به جایی توسط ماشین لیفتراک را دارد و در انواع و ابعاد مختلفی تولید می شود. از باکس پالت چوبی برای حمل و نقل و نگهداری محصولات سنگین و حساس استفاده می شود. زیرا قرار دادن بار درون پالت جعبه ای موجب می شود تا کالا و بار به صورت کاملا ایمن در چهار چوب باکس پالت چوبی قرار گیرد و خطر آسیب هایی همچون شکستگی و سقوط را به حداقل می رساند. باکس پالت چوبی در اندازه های مختلفی تولدی می شود. همچنین پالت جعبه ای تنوع بسیاری داشته و از این جهت می توان در صنایع مختلف از این محصول بهره مند شد. قیمت باکس پالت چوبی به فاکتور های بسیاری بستگی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

پالت چوبی تماس با مرکز پخش

مزایای باکس پالت چوبی

باکس پالت چوبی مزایای بسیاری دارد و در صنایع مختلفی کارایی دارد. از جمله مزایای باکس پالت چوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دوام بالا
  • طول عمر بالا
  • مرتب سازی محصولات
  • قابلیت تعمیر
  • دوست دار محیط زیست
  • وزن سبک
  • اصطکاک بالا

دوام بالا

باکس پالت چوبی دوامی فوق العاده بالا در برابر ضربه و فشار دارد. به همین دلیل می توانید با خیالی آسوده از باکس پالت چوبی برای حمل و نقل و نگهداری محصولات سنگین وزن استفاده کنید.

طول عمر بالا

باکس پالت چوبی به دلیل جنس چوبی خود از طول عمر بالایی نیز برخوردار است و می توان تا سال ها از این محصول برای حمل و نقل بار های خود استفاده کرد. البته که نحوه نگهداری و کار کردن با باکس پالت چوبی در میزان بازدهی این محصول تاثیر بسزایی دارد. اما به طور کلی باکس پالت چوبی در مقایسه با دیگر باکس پالت ها از طول عمر خوبی برخوردار است.

مرتب سازی محصولات

سازه جعبه ای شکل باکس پالت چوبی موجب می شود تا بار ها به صورت بسیار مرتب و منظمی در باکس پالت قرار گیرند و تا مقصد در جای خود باقی بمانند. این ویژگی موجب می شود تا از باکس پالت چوبی برای قفسه بندی و انبار کردن محصولات نیز بتوان استفاده کرد.

قابلیت تعمیر

باکس پالت چوبی را می توان تعمیر کرد و از این جهت مقرون به صرفه است. زیرا در صورت خراب شدن باکس پالت چوبی نیاز نیست تا محصولی دیگر خریداری کنید و می توانید با صرف هزینه ای ناچیز باکس پالت چوبی خود را تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

دوست دار محیط زیست

باکس پالت چوبی برای محیط زیست نیز مفید است. زیرا می توان باکس پالت چوبی را بازیافت کرد و دیگر نگرانی بابت آلوده سازی محیط زیست توسط این محصول وجود نخواهد داشت.

وزن سبک

باکس پالت چوبی در مقایسه باکس پالت فلزی وزن بسیار کمی دارد و این یک ویژگی مثبت است. زیرا وزن کم باکس پالت موجب می شود تا هزینه های حمل و نقل بسیار کاهش یابد و باکس پالت چوبی از این ویژگی و مزیت برخوردار است.

اصطکاک بالا

باکس پالت چوبی از اصطکاک بالایی برخوردار است و به هیچ عنوان دچار لغزش و لیز خوردگی نمی شود. این ویژگی موجب می شود تا در هنگام جا به جایی باکس پالت چوبی لیز نخورد و محصولات داخل باکس دچار شکستگی و له شدگی نشوند.

کاربرد باکس پالت

از باکس پالت چوبی در صنایع مختلفی استفاده می شود که در ادامه به آن ها شاره خواهیم کرد.

حمل و نقل کالا

از باکس پالت چوبی به دلیل مقاومت عالی  در صنعت حمل و نقل انواع محصولات استفاده می شود. به طور کلی ساختار باکس پالت چوبی به گونه ای است که به طور اختصاصی برای حمل و نقل بار های سنگین و حساس کاربرد دادر.

انبار داری و قفسه بندی

از باکس پالت چوبی می توان در انبار ها برای نگهداری انواع محصولات و قفسه بندی آن ها استفاده کرد. زیرا با قرار دادن محصولات در باکس پالت چوبی نظم خاصی به فضای مورد نظر بخشیده می شود. همچنین برای استفاده در مکان های کوچک به منظور مدیریت فضا بسیار کمک کننده است.

صادرات کالا

باکس پالت چوبی ابزاری مناسب برای حمل و نقل محصولات صادراتی است. عمدتا برای ساخت باکس پالت های چوبی صادراتی از بهترین و با کیفیت چوب ها نظیر چوب یورو استفاده می شود که دوام و مقاومتی عالی در برابر وزن و فشار محصولات دارد.

ساخت صنایع چوبی

از باکس پالت چوبی برای ساخت انواع صنایع چوبی همچون کلبه چوبی، مبلمان چوبی، تخت خواب و نیمکت و … استفاده می شود. مقاومت و دوان این باکس پالت ها این امکان را در اختیار کاربران خلاق و ایده پرداز قرار می دهد که صنایع چوبی مقاوم و با کیفیت بسازند.

استفاده در صنایع غذا و دارو

از باکس پالت چوبی می توان برای حمل و نقل و نگهداری محصولات حساس تری همچون مواد غذایی و اقلام دارویی نیز استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که این محصول به دلیل جنس چوبی خود ممکن است در فضای مرطوب و بسیار سرد دچار پوسیدگی شود و باکتری را به خود جذب کند. پس حتما در چنین شرایطی باید موارد ایمنی و بهداشتی را هنگام کار با این محصول رعایت کنید. پیشنهاد ما استفاده از باکس پالت پلاستیکی در در مکان های خاص و بهداشتی است.

باکس پالت

نحوه تولید و ساخت پالت جعبه ای

برای پالت جعبه ای باید چوب مناسب را برای این کار انتخاب کنید. چوب مناسب برای ساخت باکس پالت چوبی نباید دچار پوسیدگی و شکستگی باشد. باید از مقاومت خوبی برخوردار باشد و استحکام خوبی داشته باشد. از چوب هایی که در مکان های مرطوب بوده  استفاده نکنید زیرا خیلی زود پوسیده می شود و از لحاظ بهداشتی نیز مناسب نیست. بعد از انتخاب چوب مناسب نوبت به تهیه ابزار و تجهیزات است. برای ساخت پالت جعبه ای یا جعبه چوبی نیاز به یک سری ابزار آلات همچون میخ، چکش، چسب مخصوص و اره دارید. حتما حین کار از دستکش و ماسک مناسب استفاده کنید. اکنون باید تخته ها را در اندازه های استاندارد  یا دلخواه خود برش دهید و دقت کنید که تمامی تخته چوب ها در سایز و اندازه ای یکسان باشند. سپس تخته ها را همچون مکعب یا جعبه در کنار هم قرار دهید و با میخ آن ها را به هم وصل کنید. می توانید برای محکم سازی کار خود از چسب مخصوص نیز بین درز های تخته ها بریزید تا کامل تخته چوب ها به هم متصل شوند و استحکام خود را حفظ کنند. سپس چند تخته چوب را در اندازه های 5 یا 6 سامتی متر برش دهید و توسط میخ و چسب به قسمت زیرین پالت جعبه ای خود متصل کنید. این تخته ها پایه های پالت جعبه ای را تشکیل می دهند تا  پالت جعبه ای توسط لیفتراک قابل حمل باشد. حتما به این نکته توجه کنید که هنگام متصل کردن تخته ها به هم توسط میخ و چسب این کار را به درستی انجام دهید. در غیر این صورت هر چه قدر هم چوب شما با میفیت و مستحکم بادش اگر نحوه ساخت پالت جعبه ای درست نباشد، باکس پالت چوی شما دوامی نخواهد داشت و به راحتی خراب خواهد شد.

قیمت باکس پالت چوبی

قیمت باکس پالت چوبی به عوامل مختلفی همچون جنس باکس پالت چوبی، نوع چوبی که برای ساخت این محصول استفاده شده است، نوع کاربری باکس پالت چوبی، ابعاد باکس پالت چوبی، برند این محصول و فروشگاهی که از آن خرید خود را انجام می دهید همه این عوامل را در قیمت گذاری باکس پالت چوبی سهیم هستند و توجه به این نکات برای این که باکس چوبی با کیفیت و قیمت پایین خریداری کنید بسیار مورد اهمیت است.

باکس پالت چوبی

ابعاد باکس پالت چوبی

باکس پالت چوبی در ابعاد واندازه های مختلفی تولید می شود تا کاربران و صنایع مختلف متناسب با نیاز خود محصولی مناسب را خریداری کنند و بیشترین بازدهی را از باکس پالت چوبی ببرند. به طور کلی ابعاد استاندارد باکس پالت چوبی به صورت طول 120 سانتی متر، عرض 100 سانتی متر و ارتفاع از 12 الی 15 سانتی متر در نظر گرفته شده است. اما کاربران و خریداران می توانند  طبق دلخواه و نیاز خود باکس پالت چوبی را با ابعاد مورد نظر خود سفارش دهند. البته هر چه قدر ابعاد باکس پالت چوبی بیشتر باشد قیمت آن هم بیشتر می شود و بالعکس.

انواع باکس پالت چوبی

یکی دیگر از نکات دیگر که در قیمت باکس پالت چوبی تاثیر گذار است نوع این محصول است. باکس پالت چوبی در انواع مختلف باکس چوبی یورو، باکس پالت چوبی مارون، باکس پالت چوبی سرامیکی و باکس پالت چوبی پتروشیمی موجود است. باکس پالت چوبی یورو در مقایسه با دیگر باکس پالت های چوبی از قیمت بالاتری برخوردار است. زیرا برای ساخت این باکس پالت چوبی از بهترین و با کیفیت ترین چوب ها استفاده شده است و از اروپا به دیگر کشور ها صادر می شود. بنابراین یکی از با کیفیت ترین، با دوام و مقاوم ترین باکس پالت چوبی در بازار همین باکس پالت چوبی یورو است. باکس پالت چوبی مارون نیز مقاومتی عالی در برابر رطوبت و فشار دارد. به همین جهت برای حمل و نقل محصولات سنگین مناسب است. این نوع باکس پالت در مقابل مزایای خوبی که دارد از قیمت مناسبی هم برخوردار است. اما اگر قیمت باکس پالت چوبی برای شما اهمیت دارد و تمایل دارید محصولی قیمت پایین با کیفیتی خوب خریداری کنید می توانید باکس پالت چوبی کاشی و سرامیک است. این نوع باکس پالت چوبی ارزان ترین قیمت را دارد اما با این حال از مقاومت خوبی هم برخوردار است. عمدتا از این نوع ابکس پالت چوبی برای حمل و نقل کاشی و سرامیک و محصولاتی از این قبیل استفاده می شود.

باکس پالت چوبی دست دوم

باکس پالت چوبی را می توان هم به صورت نو خریداری کرد و هم به صورت دست دوم این محصول را تهیه نمود. قیمت باکس پالت چوبی دست دوم نسبت به باکس پالت چوبی نو خیلی کمتر خواهد بود. اما توجه داشته باشید که هنگام خرید باکس پالت چوبی دست دوم حتما به کیفیت، سابقه کارکرد این محصول، عدم پوسیدگی و شکستگی باکس پالت چوبی و میزان استحکام آن دقت کنید و هنگام خرید این محصول حتما به صورت حضوری اقدام نمایید. به طور کلی خرید پالت چوبی دست دوم یا خرید باکس پالت چوبی دست دوم با کیفیت در بسیاری از مواقع بیسار مقرون به صرفه و کار ساز خواهد بود.

قیمت باکس پالت چوبی

باکس پالت چوبی با چوب باکیفیت

چوبی که برای ساخت باکس پالت چوبی استفاده می شود تاثیر مستقیمی بر روی قیمت باکس پالت چوبی دارد. باکس پالت چوبی از چوب درختان متفاوتی ساخته می شود. این چوب ها می تواند درختانی همچون کاج، صنوبر، بلوط و… به دست آید. برخی از درختان چوب های نرمی داشته و عمدتا این درختان بوته ای هستند. برخی دیگر از درختان همچون درخت کاج و صنوبر از چوب های سفت و محکمی برخوردار هستند. نرمی یا سفتی چوب در قیمت باکس پالت چوبی تاثیر بسیار دارد. زیرا باکس پالت چوبی سفت در برابر وزن و فشار مقاومتی عالی دارد و به راحتی شکسته نمی شوند و برای حمل و نقل بار های سنگین و حساس مناسب تر است. باکس پالت چوبی نرم نیز بسیار منعطف تر هستند و در شرایط نامناسب زود تر پوسیده می شوند و دوام خود را از دست می دهند.

فروشگاه معتبر خرید باکس پالت چوبی

در آخر برند و فروشگاهی که از آنجا محصول خود را خریداری می کنید نقش مهمی را در میزان قیمت باکس پالت چوبی ایفا می کند. تولید کنندگان معتبر در ساخت محصولات خود از بهترین مواد اولیه استفاده می کنند و خدمات پس از فروش و گارانتی را به مشتریان خود ارائه می دهند. چنین محصولاتی اگر از قیمت نسبتا بالایی هم برخوردار باشد ارزش خرید دارند. چرا که خیال خریداران را از جهت کیفیت و اصالت راحت می کند. پالت کاران نیز یکی از معتبر ترین تولید کنندگان کشور در ساخت انواع پالت و باکس پالت چوبی و پلاستیکی با بهترین کیفیت است و با ارائه خدمات پس از فروش و در نظر گرفتن گارانتی برای تمامی محصولات خود، رفاه و رضایت خریداران و مشتریان عزیز در سرتاسر ایران را هدف خود قرار داده است.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =