پالت چوبی پرسی یا پرس وود {قیمت پالت نئوپان فشرده}

پالت چوبی پرسی یا پرس وود نئوپان

با گسترش تجارت و صادرات انواع کالا، حمل و نقل محصولات نیز گسترش یافته است. به همین منظور، شرکت ها و تولیدکنندگان برای جا به جایی آسان تر این محصولات، اقدام به تولید تجهیزات مختلفی همچون انواع پالت و باکس پالت پلاستیکی و چوبی کرده اند. یکی از تجهیزاتی که در این حوضه استفاده می شود، پالت چوبی پرسی است. در این مقاله از پالت کاران قصد داریم به بررسی پالت چوبی پرسی و مقایسه آن با پالت چوبی بپردازیم و اطلاعات مفیدی را اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پالت چوبی پرسی یا پالت نئوپان فشرده

پالت چوبی پرسی یا پالت پرس وود، نسل جدید پالت بوده و به تازگی وارد بازار شده است. از پالت چوبی پرسی با توجه به خصوصیاتی که دارد، استفاده های بسیاری در صنایع مختلف همچون صنعت حمل و نقل کالا می شود. اگر نمی دانید که پالت چوبی پرسی چیست؟ باید بگوییم که این پالت، بازیافتی بوده و مواد اولیه آن از چوب های بازیافتی، شاخه درختان، خاک اره، چوب های سوخته، پالت چوبی های بلا استفاده و همچنین چوب بامبو تامین می شود. مواد اولیه این پالت به همراه چسبی مخصوص، در قالب هایی مناسب ریخته شده و توسط دستگاهی مخصوص، فرایند فشره سازی را طی می کند. به این ترتیب، پالت چوبی پرسی یا پرس وود تولید خواهد شد. این محصول در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید شده و مقاومت خوبی در تحمل وزن محصولات دارد.

مراحل تولید پالت پرس وود یا پالت پرسی

پالت پرسی یا پرس وود طی مراحل مختلفی به تولید می رسد که در ادامه خواهید خواند.

آماده سازی چوب ها

همانطور که گفته شد پالت چوبی پرسی یا پرس وود با تخته چوب ها، شاخ و برگ ها درختان، چوب های بازیافتی همچون پالت چوبی های شکسته شده و غیره ساخته می شود. با این حال باید قبل از تولید پالت پرس وود، این چوب ها جمع آوری و آماده سازی شوند. این چوب ها نباید مرطوب یا خیس باشند و حتما باید قبل از تولید، این چوب ها توسط دستگاه های مخصوص و یا قرار گیری در هوای آزاد خشک شوند و رطوبت آنها از بین برود.

بعد از اینکه چوب ها خشک و آماده سازی اولیه شدند، نوبت به خرد کردن آن ها می رسد. چوب ها توسط دستگاه خرد کن در ابعاد 3 الی 4 سانتی متری خورد می شوند و سپس در حرارت بالا 65 درجه قرار می گیرند تا به طور کامل خشک شده آفات موجود در این چوب ها نیز از بین بروند. دقت داشته باشید که مرحله خرد کردن چوب ها در اینجا به پایان نمی رسد. چرا که پس از حرارت دیدن چوب ها، مجددا برای خرد شدن وارد دستگاه خرد کن شده و به ذرات و قطعات ریز تری تبدیل می شوند. در آخر نیز مجددا این چوب ها از حرارت عبور می کنند و برای مرحله بعدی آماده می شوند.

آغشته سازی چوب با چسب

پس از خشک کردن و خرد کردن چوب ها نوبت به ترکیب خرده چوب ها با چسب های مخصوص است. اصولا به منظور جلوگیری از نفوذ حشرات به بافت چوب و تخم ریزی حشرات در چوب ها از چسب های ام یو اف، یو اف و چسب رزین استفاده می شود. ترکیب خرده چوب ها با این نوع از چسب ها، امکان تشکل هر گونه باکتری، میکروب، قارچ و کپک را در چوب از بین می برد و قدرت چوب را در برابر رطوبت نیز بالاتر خواهد برد.

قالب گیری مواد

هنگامی که خرده های چوب با چسب های مخصوص ترکیب شود، موادی خمیری شکل به وجود می آید که باید در قالب های مخصوصی ریخته شود تا فرم و شکل پالت مورد نظر را به خود گرفته و پرس شود. قالب گیری و پرس کردن خمیر و یا مواد چوب به این صورت است که ابتدا این مواد درون دستگاه مخصوص قالب گیری ریخته می شود و با حرارت بالا بین دو قالب پرس می شود. پس از گذشت مدت زمان معین (10 دقیقه) و سرد شدن مواد، پالت تولید شده از قالب بیرون می آید و به این ترتیب پالت چوبی پرسی یا پرس وود آماده می شود.

بررسی مزایا و معایب پالت پرسی

هر محصولی با توجه به جنس و کاربردی که دارد، یک سری مزایا و معایبی هم خواهد داشت. پالت چوبی پرسی نیز از این قائده مستثنی نخواهد بود. در ادامه به بررسی مزایا و معایب پالت چوبی پرسی خواهیم پرداخت.

پالت پرسی

مزایای پالت چوبی پرسی و پالت نئوپان فشرده

مقاومت بالا

پالت چوبی پرسی (پرس وود) از مقاومت خوبی در برابر وزن کالا، فشار و ضربه برخوردار بوده و به همین جهت، گزینه مناسبی برای حمل و نقل و جا به جایی انواع کالا خواهد بود.

اشغال فضای کم

ساختار ظاهری این محصول به گونه ای است که به راحتی می توانید تعداد زیادی از پالت چوبی پرسی را درون هم جای دهید و با اشغال فضای کمی، از آنها نگهداری کنید.

پرس وود محصولی بازیافتی

از آنجا که پالت پرس وود محصولی بازیافتی است، برای محیط زیست نیز مناسب بوده و آسیبی به طبیعت نخواهد رساند. علاوه بر آن، مجددا می توان پالت چوبی پرسی را  بازیافت کرد و در صنایع مختلف از آن بهره مند شد.

قیمت ارزان

مواد اولیه پالت چوبی پرسی بسیار ارزان قیمت بوده و قیمت نهایی این محصول نیز کاملا به صرفه و اقتصادی خواهد بود. از این رو، می توان پالت چوبی پرسی را جایگزین اقتصادی دیگر پالت ها از جمله پالت چوبی دانست.

قابلیت جابجایی با لیفتراک و جک

این پالت قابلیت جا به جایی توسط لیفتراک و جک پالت را دارد.

مقاوم در برابر آفات و قارچ

از آن جا که این پالت، در دمای بالایی تولید شده است، در برابر آفات، حشرات، تخم ریزی موریانه و انواع قارچ نیز مقاومت خوبی دارد.

وزن بسیار سبک

پالت چوبی پرسی وزن بسیار سبکی دارد و تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های حمل و نقل خواهد داشت.

ضد حریق

ضد حریق بودن از دیگر ویژگی های این پالت است.

معایب پالت چوبی پرسی

استفاده از چسب در ساخت آن

همانطور که اشاره شد، برای ساخت پالت چوبی پرسی از چسب های قوی و مخصوصی استفاده می شود که ممکن است برای طبیعت و سلامت انسان مضر باشد. گاز تولید شده از این چسب می تواند برای ریه و چشم انسان اذییت کننده باشد.

قابل تعمیر نبودن

این پالت بازیافتی است و امکان بازیافت شدن مجدد را نیز دارد. اما قابل تعمیر نبوده و در صورت خراب شدن یا شکستگی، نمی توان این محصول را تعمیر کرد.

 مقاومت کم در برابر رطوبت

پالت چوبی پرسی چندان در برابر رطوبت مقاوم نبوده و به همین جهت برای استفاده در محیط های مرطوب مناسب نخواهد بود. با این حال، در صورت استفاده از این پالت در شرایط مرطوب و بارانی، بهتر است نکات اصولی را رعایت کنید تا آسیبی به بار و پالت وارد نشود.

امکان شست و شو ندارد

پالت چوبی پرسی را نمی توان به صورت مدام شست و شو و ضد عفونی کرد.

پالت پرسی

کاربرد پالت چوبی پرسی یا پرس وود

از پالت چوبی پرسی می توان در صنایع مختلفی استفاده کرد. از جمله کاربرد های پالت چوبی پرسی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

صنعت حمل و نقل

یکی از رایج ترین کاربرد پالت چوبی پرسی، استفاده از آن در صنعت حمل و نقل است. پالت چوبی پرسی از مقاومت خوبی برخوردار بوده و می تواند وزن محصولات مختلف را به خوبی تحمل کند. همچنین با توجه به ساختار ظاهری خود و لبه های گردی که دارد، می توان به راحتی تعداد زیادی از پالت چوبی پرسی را در کنار هم قرار داد و آنها را حمل و نقل کرد.

صنعت صادرات

پالت چوبی پرسی در صنعت صادرات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سبک وزنی این محصول موجب می شود تا بتوان به راحتی آن را جا به جا کرد و با صرف انرژی و سوخت کمتری محصولات را به کشور های مختلف صادر نمود.

صنعت کشاورزی

برای جا به جایی و نگهداری محصولات کشاورزی، نیاز به تجهیزاتی همچون پالت خواهد بود. پالت چوبی پرسی یکی از تجهیزاتی است که در جهت حمل و نقل و انبار کردن محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

انبار کردن کالا

برای انبار کردن کالا نیز می توان از پالت چوبی پرسی بهره مند شد. چرا که این پالت فضای کمی را اشغال می کند و شما می توانید از این پالت در مکان های کوچک نیز استفاده کنید. استفاده از پالت چوبی پرسی برای انبار کردن محصولات، موجب می شود تا تمامی کالا و بار ها به صورت منظمی در کنار هم قرار بگیرند و این توانایی را به شما می دهد که بتوانید به راحتی بار ها را چک کرده و به آن ها دسترسی داشته باشید.

مقایسه پالت چوبی پرسی با پالت چوبی

تا اینجا شما با پالت چوبی پرسی و خصوصیات آن آشنا شدید. اما اگر قصد خرید پالت را دارید و نمی دانید که پالت چوبی پرسی برای شما مناسب تر خواهد بود یا پالت چوبی، بهتر است این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کنید. چرا که قرار است به مقایسه پالت چوبی پرسی با پالت چوبی بپردازیم و شما را در این خصوص راهنمایی کنیم.

در ساخت پالت چوبی پرسی، از ضایعات چوب، شاخه هرس شده درختان، خاک اره و… استفاده می شود. اما مواد اولیه پالت های چوبی، از چوب های محکم و قوی درختان مختلفی همچون کاج و صنوبر تهیه می شود. به این ترتیب، مقاومت و دوام پالت چوبی در مقایسه با پالت چوبی پرسی بالا تر خواهد بود و برای حمل و نقل محصولات سنگین وزن و حساس، استفاده از پالت چوبی به صرفه تر خواهد بود.

پالت چوبی پرسی وزن بسیار کمتری در مقایسه با پالت چوبی داشته و همین امر موجب می شود تا زمان کمتری صرف جا به جایی این پالت ها شود و هزینه های حمل و نقل نیز به حداقل خواهد رسید.

از آنجا که پالت چوبی پرسی را می توان به صورت تو در تو در دیگر پالت ها قرار داد، فضای بسیار کمتری را نسبت به پالت چوبی اشغال خواهد کرد و برای مکان های کوچک نیز مورد استفاده است.

پالت چوبی بر خلاف پالت چوبی پرسی، قابلیت تعمیر دارد و افراد می توانند پالت چوبی را در صورت خراب شدن و شکسته شدن، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنند. اما پالت چوبی پرسی از این ویژگی برخوردار نسیت و در صورت خراب شدن، یا باید دور انداخته شود یا بازیافت شود.

هر دو محصول (پالت پرسی چوبی و پالت چوبی) به دلیل جنس چوبی که دارند، مستعد پوسیده شدن هستند و نباید به طور طولانی مدت از آن ها در محیط مرطوب استفاده کرد.

پالت چوبی پرسی، در مقایسه با پالت چوبی از قیمتی بسیار ارزان تر و به صرفه تر برخوردار است. اما پالت چوبی به دلیل اینکه از چوب خالص تولید می شود، طبیعتا از قیمتی گران تر نیز برخوردار خواهد بود. پس اگر شما قصد خرید محصولی با کیفیت و ارزان را دارید، پالت چوبی پرسی کاملا مناسب شما خواهد بود.

از پالت چوبی علاوه بر حمل و نقل انواع محصولات، برای تولید صنایع مختلفی همچون ساخت میز، نیمکت، تخت و کلبه استفاده می شود. اما پالت پرسی چوبی تنها در صنعت حمل و نقل و انبار کردن محصولات کارایی دارد.

نحوه شست و شوی پالت پرسی

پالت چوبی پرسی یا پرس وود به دلیل اینکه در طی فرایند تولید آن از حرارت بالا و چسب مخصوصی استفاده شده است. در مقابل رطوبت و آب از مقاومت بالایی برخوردار است و می توان گفت که به راحتی پوسیده نمی شود. اما با این حال نباید ماهیت چوبی و نئوپانی این پالت را از یاد برد. این پالت هر چقدر هم که در برابر رطوبت مقاوم باشد، باز هم در شرایطی همچون قرار گرفتن در محیط مرطوب و خیس دچار پوسیدگی خواهد شد. پس نمی توان این پالت را به طور مداوم و یا آب مورد شست و شو قرار داد و باید در محیط های خشک از این پالت استفاده شود. اما با این حال اگر می خواهید که پالت چوبی پرسی یا پرس وود خود را تمیز کنید باید یک سری اقدامات را انجام دهید. شما باید برای تمیز کردن این نوع از پالت ها از دستمال یا فرچه ای نرم و مرطوب استفاده کنید و با پاک کننده های مخصوص به آرامی شروع به تمیز کردن پالت کنید. پس از امام تمیزکاری نیز پالت ها را در هوای آزاد، خشک و مستقیما زیر نور آفتاب قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند و هیچ گونه رطوبتی در آن ها وجود نداشته باشد.

قیمت پالت چوبی پرسی و پالت نئوپان فشرده

قیمت پالت چوبی پرسی تحت تاثیر برخی فاکتور ها می تواند کاهش یا افزایش یابد. به طور مثال هر چه مواد اولیه به کار رفته در این محصول، مرغوب تر و و با کیفیت تر باشد، قیمت نهایی پالت چوبی پرسی نیز بالا تر خواهد رفت. همچنین فرایند تولید و چگونگی آن می تواند در قیمت گذاری این محصول موثر باشد. برندی که پالت چوبی پرسی را تولید و به بازار عرضه می کند نیز نقش مهمی در افزایش قیمت آن خواهد داشت.

پالت پرسی و چوبی

خرید پالت از پالت کاران

شما در این مقاله از پالت کاران با پالت چوبی پرسی، مزایا، معایب و مقایسه آن با پالت چوبی، آشنا شده و اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کرده اید. یکی از موارد مهم در داشتن خریدی مطمئن، نحوه خرید آن محصول است. برای خرید پالت چوبی باید به برخی نکات دقت کنید تا محصول مناسب خود را خریداری و استفاده کنید. حتما در خصوص پالت مورد نظر و مواد اولیه به کار رفته در آن تحقیق کنید. همچنین برای انجام خرید خود، فروشگاهی معتبر و مطمئنی را انتخاب کنید که بهترین محصول را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه دهد. اگر قصد خرید اینترنتی را دارید، انتخاب سایتی قابل اطمینان می تواند تاثیر مهمی در داشتن خریدی موفق داشته باشد. شرکت پالت کاران، فعالیت خود را در زمینه فروش انواع پالت و باکس پالت های چوبی و پلاستیکی آغاز کرده و این افتخار را دارد که محصولاتی با کیفیت را به خریداران و مشتریان خود عرضه کند. در جهت سهولت بیشتر شما عزیزان، این مرکز امکان خرید اینترنتی را نیز فراهم نموده تا شما بتوانید در کمترین زمان ممکن، محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید. برای کسب اطلاع بیشتر از قیمت ها و دریافت مشاوره های لازم، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =