باکس پالت پلاستیکی چیست؟قیمت و خرید + مزایا و کاربرد

باکس پالت پلاستیکی

باکس پالت پلاستیکی در حمل و نقل بار و انتقال آن به مکان های مختلف استفاده می شود. اگر در حمل و نقل کالا بی احتیاطی شود یا از ابزار مناسبی برای این کار استفاده نشود موجب خرابی محصولات و ضرر و زیان مالی می شود. امروزه با پیشرفت فناوری و تولید ابزار های تخصصی جهت حمل و نگهداری بار، دیگر نگرانی در این بابت وجود ندارد. پالت و باکس پالت 2 نمونه از این تولیدات است. پالت و باکس پالت هر دو در جهت انتقال کالا از جایی به جایی دیگر ساخته شده اند اما تفاوت هایی نیز در نحوه کاربرد و عملکرد آن ها وجود دارد. پالت در واقع صفحه ای است که کالا بر روی این صفحه قرار می گیرد، سپس ماشین لیفتراک با عبور دادن شاخک های خود از زیر پالت آن را بلند کرده و به مکانی دیگر حمل می کند. پالت جنس های متنوعی دارد که متناسب با نیاز مشتری و کاربران تولید می شود. خرید پالت پلاستیکی، پالت چوبی و فلزی مورد توجه افراد است و از پر فروش ترین ها در بازار هستند. کاربرد باکس پالت نیز حمل محصولات بدون آسیب رسیدن به آن ها است.موضوع این مقاله از سایت پالت کاران نیز تعریف باکس پالت پلاستیکی و بررسی انواع و کاربرد های آن است. با ما همراه باشید تا به طور دقیق تری به بررسی این مسئله بپردازیم.

پالت پلاستیکی خرید از مرکز معتبر با بهترین قیمت | تماس با مرکز پخش

باکس پالت پلاستیکی

همانطور که گفتیم کاربرد اصلی پالت حمل و انتقال کالا است. اما حمل برخی از محصولات نسبت به بقیه محصولات حساس تر است و نیاز به دقت بیشتری دارد. به این منظور از وسیله ای همچون باکس پالت استفاده می شود. باکس پالت در واقع همان پالت است با این تفاوت که باکس پالت همچون جعبه دارای دیواره است. ساختار باکس پالت مانند یک اتاقک قابل حمل است و می توان با قرار دادن کالا درون باکس پالت یک فضای کاملا ایمن برای آن ایجاد کرد و بدون اینکه کوچک ترین آسیب وارد محصولات شود آن ها را حمل و به مقصد منتقل کرد. اصولا از باکس پالت برای حمل محصولاتی استفاده می شود که وزن بیشتری دارند، شکستنی هستند و یا در شرایط نا مناسب دچار خرابی می شوند مانند مواد غذایی و میوه ها. باکس پالت نیز همچون پالت دارای جنس های چوبی، فلزی و پلاستیکی است. البته باکس پالت پلاستیکی با توجه به مزایا و عملکردی که دارد، نسبت به دو نوع قبلی محبوب تر است. باکس پالت پلاستیکی کاربرد های بسیاری دارد. همچنین طول عمر بالا،  قیمت مناسب و تولید انواع مختلف این محصول موجب شده تا خرید و استفاده از باکس پالت پلاستیکی بسیار به صرفه باشد.همچنین پالت در انواع 2 طرفه تا 4 طرفه موجود هستند که متناسب با جک های لیفتراک استفاده می شوند.

باکس پالت پلاستیکی

مشخصات باکس پالت پلاستیکی

  • یکی از مهم ترین مشخصات باکس پالت پلاستیکی، ماندگاری، عمر بیشتر و همچنین وزن کمتر نسبت به دیگر باکس پالت ها است.
  • همچنین سهولت در شست و شوی باکس پالت پلاستیکی از دیگر مشخصات آن است.
  • با استفاده از باکس پالت پلاستیکی، محصولات و کالا بسیار ایمن و بدون آسیب دیدگی به مقصد خود خواهند رسید. همچنین می توان باکس پالت پلاستیکی را توسط لیفتراک حمل کرد.
  • باکس پالت پلاستیکی به دلیل جنس پلاستیکی خود، قابل بازیافت بوده و از این جهت با محیط زیست سازگاری دارد.
  • باکس پالت پلاستیکی برخلاف باکس پالت چوبی و فلزی مقاومت بالایی در برابر رطوبت، آب و هوا دارد و دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی شود و کیفیت خود را در مقابل گرما و نور آفتاب از دست نمی دهد.
  • قابلیت تحمل دمای 40- تا 60+ درجه سانتی گراد را دارد و ضد باکتری و میکروب است.
  • تنوع در رنگبندی باکس پالت پلاستیکی یکی دیگر از مشخصات آن است.
  • به دلیل ساختار مکعبی شکلی که دارد، به راحتی می توان باکس پالت های پلاستیکی را روی هم قرار داد و نگرانی بابت ریزش و سقوط باکس ها نداشت و برای استفاده در انبار ها گزینه بسیار مناسبی است.

خرید باکس پالت

انواع باکس پالت پلاستیکی

باکس پالت پلاستیکی انواع مختلفی دارد که هر نوع از آن کاربرد متفاوتی نسبت به دیگری دارد. در ادامه به انواع باکس پالت پلاستیکی و کاربرد هر نوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • باکس پالت انبار
  • باکس پالت سردخانه
  • باکس پالت صادراتی

باکس پالت پلاستیکی انبار

چیدمان محصولات و انبار کردن آن ها در انباری ملزم به دقت و نظم فراوان است. زیرا اگر در چیدمان و قفسه بندی کالا دقت و نظم رعایت نشود هر چه قدر هم که فضای انبار بزرگ و جادار باشد به دلیل شلختگی و به هم ریختگی هنگام انبار کردن محصولات، خیلی زود دچار کمبود فضا می شوید. همچنین ممکن است در این شرایط نامناسب به برخی از محصولات حساس آسیب برسد و دچار زیان مالی شوید. اصولا در انبارها تا ارتفاعات بالا نیز محصولات را به صورت طبقه طبقه قرار می دهند و اگر ترتیب و نظم در این مورد به اندازه کافی رعایت نشود منجر به ریزش بارها خواهد شد. باکس پالت  پلاستیکی انبار، دقیقا مخصوص همین کار تولید شده است . باکس پالت های پلاستیکی انبار کمک شایانی به نظم دهی در چیدمان و قفسه بندی بارها می کنند و می توان با به کارگیری این باکس پالت ها، به راحتی فضای در دسترس را مدیریت کرد. همچنین ابعاد و اندازه های مختلف باکس پالت پلاستیکی انبار، این اجازه را به انبار داران می دهد که بتوانند بدون هیچ گونه نگرانی و به راحتی، با توجه به حجم و اندازه کالا، باکس پالت ها را روی هم چیده و فضای کمتری اشغال کنند. همچنین باکس پالت پلاستیکی انبار در رنگبندی های متنوعی نیز تولید می شوند و همین امر موجب می شود تا افراد بتوانند، محصول های خود را از هم تفکیک کرده و هنگام استفاده و خروج از انبار به راحتی آن ها را از هم تشخیص دهند.

قیمت باکس پالت پلاستیکی

باکس پالت پلاستیکی صادراتی

حمل کردن محصولات و کالا جهت صادر کردن آن ها به دیگر کشور ها بسیار حساس بوده و به دلیل طولانی بودن مسیر و عبور بار از مسیر دریایی باید از باکس های بسیار با کیفیت، مقاوم و دارای قابلیت های خاص استفاده شود. باکس پالت پلاستیکی صادراتی کاملا ایده آل و مناسب برای جا به جایی کالاهای صادراتی است. ساختار باکس پالت پلاستیکی صادراتی به این گونه است که کاملا کالای داخل خود را ایمن و بدون ایجاد هیچ گونه تغییراتی در خود حفظ می کند. همچنین قابلیت قفل شدن دارد و نگرانی بابت آسیب رسیدن به کالا های سنگین وجود ندارد. باکس پالت پلاستیکی صادراتی نسبت به دیگر باکس پالت های پلاستیکی، از دیواره های مستحکم تری ساخته شده است و در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی و رطوبت، مقاومت دارد. باکس پالت پلاستیکی صادراتی در دو ابعاد 1200*1000 و 800*1000 تولید می شود. همچنین قابل بازیافت بودن باکس پالت پلاستیکی صادراتی، یک آپشن عالی است که به حفاظت از محیط زیست نیز کمک می کند. جدای از آن باکس پالت پلاستیکی صادراتی به دلیل جنس پلاستیکی خود، کاملا در برابر رشد و تکثیر میکروب و باکتری ها ایمن هستند و هیچ نقشی در انتقال بیماری و میکروب ها ندارد.

باکس پالت پلاستیکی مخصوص سردخانه

انبار کردن کالاهایی که باید در دمای پایینی نگه داری شوند، مانند انواع داروها و مواد غذایی، نیاز به تجهیزاتی دارند که مقاومت کافی در برابر دمای پایین را داشته باشند و کیفیت خود را در مقابل سرما و یخ زدگی فضای سردخانه از دست ندهند. به کار گیری موادی به نام پلی اتیلن در ساخت باکس پالت پلاستیکی سردخانه، موجب می شود تا در برابر انجماد، رطوبت و سرمای شدید فضای سرد خانه کاملا مقاومت داشته باشد و همچنین هیچ آسیبی به کالاهای داخل باکس پالت وارد نمی شود. درز ها و شیارهای موجود در دیواره های باکس پالت پلاستیکی سردخانه، همچون تهویه هوا عمل می کنند و موجب رد و بدل شدن هوای سرد به داخل باکس پالت می شوند.

باکس پالت پلاستیکی

باکس پالت پلاستیکی متحرک، باکس پالت پلاستیکی مشبک و غیر مشبک نیز از انواع دیگر این محصول هستند. باکس پالت پلاستیکی متحرک، دارای چرخ هایی هستند که حمل و نقل بار را بسیار راحت تر می سازد. از باکس پالت پلاستیکی متحرک بیشتر در سوپر مارکت ها، فروشگاه ها و انباری ها استفاده می شود. باکس پالت پلاستیکی مشبک نیز با شکل سبدی خود و وجود سوراخ هایی در دیواره باکس پالت، موجب عبور هوا به داخل باکس پالت می شود و امکان چک کردن کالاهای داخل باکس فراهم می کند. باکس پالت پلاستیکی غیر مشبک به دلیل دیواره های بسته خود برای حمل و نقل کالاهایی که نباید در معرض هوا و آب باشند استفاده می شود و مانع ورود آب و هوا به داخل باکس پالت می شود.

مزایای باکس پالت پلاستیکی

  • ماندگاری بالا
  • سبک وزن بودن
  • سهولت در شست و شو
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • دوست دار طبیعت
  • ثابت ماندن رنگ

ماندگاری بالا

باکس پالت پلاستیکی در برابر ضربه، آب و هوا و دمای پایین مقاومت بسیار بالایی دارد. از باکس پالت پلاستیکی می توان در شرایط بارانی، برفی و همچنین در فضای مرطوب استفاده کرد.

سبک وزن بودن

باکس پالت پلاستیکی وزن سبکی دارد و خیلی راحت حمل می شود. برای حمل باکس پالت پلاستیکی نیازی به صرف هزینه بالا نیست.

سهولت در شست و شو

تمیز کردن و شست و شوی آسان باکس پالت پلاستیکی یکی دیگر از مزایای این محصول است.

مقاوم در برابر رطوبت

باکس پالت پلاستیکی برای استفاده درفضای مرطوب یک گزینه عالی به شمار می رود. زیرا مانع ورود هر گونه آلودگی، حشرات و رطوبت به داخل باکس پالت می شود. همین مسئله مانع رشد و تکثیر انواع قارچ و میکروب می شود.

دوست دار طبیعت

باکس پالت پلاستیکی به راحتی بازیافت می شود و از این جهت آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

ثابت ماندن رنگ

رنگ های به کار رفته در باکس پالت پلاستیکی از نوع ثابت بوده و به مرور زمان از بین نخواهند رفت.

باکس پالت پلاستیکی

معایب باکس پالت پلاستیکی

غیر قابل تعمیر

باکس پالت پلاستیکی به دلیل جنس پلاستیک خود قابل تعمیر نیست. این محصول اگر دچار خرابی یا شکستگی شود نمی توان آن را مانند باکس پالت چوبی یا فلزی تعمیر کرد.

خرابی در دمای نامناسب

با اینکه باکس پالت پلاستیکی در برابر دمای پایین مقاومت می کند اما اگر در دمای بالا و حرارت شدیدی قرار گیرد ممکن است فاسد شود.

قیمت تقریبا بالا

قیمت بالای باکس پالت پلاستیکی نسبت به باکس پالت چوبی و فلزی یکی دیگر از معایب این محصول است.

کاربرد باکس پالت پلاستیکی

باکس پالت پلاستیکی با مزایا و کاربرد های فراوانی که دارد در صنایع و بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • انبار کردن محصولات
  • صنعت کشاورزی
  • مرغداری و دام پروری
  • دارو و غذا
  • صنعت خودرو
  • حمل و نقل
  • کاربردهای مختلف در محیط زیست

باکس پالت پلاستیکی

انبار کردن محصولات

باکس پالت پلاستیکی به دلیل شکل مکعبی خود نظم زیادی به انبار و چیدمان کالا می دهد. به همین منظور استفاده از این محصول در انباری بسیار کاربرد دارد. همچنین در گذشته برای انبار کردن کالا از جعبه ها و باکس پالت چوبی یا فلزی استفاده می شد. جنس چوب نیز در گذشت زمان و ثابت بودن به مدت طولانی، دچار پوسیدگی و خرابی می شود. همچنین باکس پالت فلزی نیز زنگ می زند و با وزن زیادی که دارد چندان مناسب استفاده در انبار نیست. اما باکس پالت پلاستیکی هم وزن سبکی دارد و هم دچار پوسیدگی  نمی شود و یک انتخاب عالی برای این کار است.

صنعت کشاورزی

تولید انواع و ابعاد مختلف باکس پالت پلاستیکی موجب شده تا این محصول در بخش کشاورزی نیز کاربرد داشته باشد. از باکس پالت پلاستیکی به منظور جمع آوری، دسته بندی محصولات کشاورزی و حمل آن ها استفاده می شود.

بخش محیط زیست

باکس پالت پلاستیکی  مصرف باکس های یک بار مصرف را به طور چشمگیری کاهش داده است و با طول عمر خود سال ها کارایی دارد. همچنین در صورت خراب شدن نیز، کارایی خود را به طور کامل از دست نمی دهد و با تجزیه و بازیافت شدن دوباره مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو از باکس پالت پلاستیکی در محیط زیست هم استفاده می شود.

صنعت مرغداری

نگهداری مرغ ها در باکس پالت فلزی یا چوبی معایب بسیاری دارد. مرغ ها موجودی زنده هستند و به عنوان مواد غذایی و مصرف انسان پرورش می یابند. پس مکان نگهداری آن ها باید مرتبا ضد عفونی و تمیز شود تا دچار بیماری نشوند. از طرفی شست و شوی زیاد فلز نیز موجب زنگ زدگی و کاهش طول عمر آن می شود. جدای از آن وزن سنگین فلز کار را دشوار می سازد، پس باکس پالت پلاستیکی مناسب ترین وسیله برای مرغداری است. زیرا به آسانی قابل شست و شو و ضد عفونی کردن است و مانع ورود هر گونه ویروس و بیماری به داخل مرغداری می شود.

پیشنهاد میکنیم مقاله پالت پلاستیکی دامداری + قیمت و طریقه نصب کفپوش دامداری را مطالعه کنید.

بخش دارو و غذا

دارو و مواد غذایی از آن دسته محصولاتی هستند که شرایط نگهداری بسیار خاص و دقیقی دارند. دمای مناسب و مکان استرلیزه از مهم ترین شرایط برای نگهداری مواد غذایی و دارو است. از این رو انتخاب جنس باکس پالت مناسب این کار بسیار مهم است. پالت باکس پلاستیکی مناسب ترین وسیله برای نگه داری و حمل کردن انواع دارو و مواد غذایی است. جنس پلاستیک این محصول از ورود هر گونه آلودگی و میکروب های بیماری زا و  خطرناک به داخل باکس جلو گیری می کند. همچنین نگرانی بابت انتقال ویروس توسط این محصول وجود ندارد. از آنجا که باکس پالت پلاستیکی مقاومت بالایی در برابر دمای پایین دارد، بهترین انتخاب برای فضا های سرد است.

صنعت خودرو

استفاده از باکس پالت پلاستیکی در صنعت خودرو نیز رواج دارد زیرا علاوه بر سبک بودن قابلیت حمل محصولا با وزن بالا را دارد. همچنین دچار خرابی نمی شود.

حمل و نقل

در اخر باکس پالت های پلاستیکی بیشتر از موارد گفته شده در حمل و نقل استفاده می شود. سبک بودن و دوام بالای این محصول موجب می شود تا حمل کالا بسیار راحت تر و سریع تر انجام شود. همچنین  این باکس پالت ها به طور بسیار مرتبی در کنار هم قرار می گیرند و فضای کمی را اشغال می کنند.

باکس پالت پلاستیکی

ابعاد باکس پالت پلاستیکی

باکس پالت پلاستیکی در ابعاد و سایز های گوناگون تولید می شود تا پاسخگوی هر نوع نیاز و سلیقه ای باشد. عمدتا اشکال تولیدی این محصول به شکل مکعب مربع و مکعب مستطیل است. باکس پالت پلاستیکی در سایز های زیر موجود است

  • 105*105
  • 110*110
  • 110*120
  • 110*130
  • 120*80

اصول ایمنی هنگام استفاده از باکس پالت پلاستیکی

همانطور که گفته شد باکس پالت پلاستیکی محصولی مقاوم، با دوام، دارای طول عمر بالا، سبک وزن و ضد باکتری است و این ویژگی ها موجب می شود تا حمل و نقل و نگهداری از محصولات خیلی سریع و آسان انجام شود و تمامی محصولات در امنیت کامل جا به جا و نگهداری شوند. اما رعایت اصول ایمنی هنگام کار با باکس پالت پلاستیکی بسیار مهم است زیرا استفاده غیر اصولی از این محصل موجب کاهش طول عمر و بازدهی آن می شود و ممکن است برای سلامت کارکنان  نیز خطر آفرین باشد. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین نکات ایمنی هنگام استفاده از باکس پالت پلاستیکی خواهیم پرداخت.

به ظرفیت و توان پالت توجه کنید

هنگام قرار دادن بار در باکس پالت پلاستیکی حتما به صورت اصولی این کار را انجام دهید. نباید بیشتر از ظرفیت و توان باکس پالت پلاستیکی بار داخل آن بگذارید. همچنین نحوه قرار دادن محصولات داخل باکس پالت نیز بسیار مهم است. زیرا اگر یک سمت باکس پالت پلاستیکی سنگین تر باشد و طرف دیگر خالی و سبک باشد ممکن است هنگام جا به جایی توسط لیفتراک ریزش پیدا کند و سقوط کند.

به ابعاد و ارتفاع پالت توجه کنید

هنگام قرار دادن بار درون باکس پالت حتما به ابعاد و ارتفاع باکس پالت پلاستیکی توجه کنید و بار ها را هم سطح با لبه دیواره های باکس پالت پلاستیکی قرار دهید. بی توجهی به این موضوع موجب می شود تا باکس پالت نتواند وزن محصولات را تحمل کند و دچار شکستگی شود. همچنین هنگام حمل و نقل نیز ممکن است بار های اضافی ریزش پیدا کنند.

بهداشت باکس پالت باید رعایت شود

نکته مهم دیگر که باید هنگام استفاده از باکس پلاستیکی رعایت شود بهداشت است. باکس پالت پلاستیکی بهداشتی و ضد باکتری است اما این موضوع دلیل بر تمیز نکردن این محصول نمی شود. اگر از باکس پالت پلاستیکی برای حمل و نقل و نگهداری مواد غذایی و دارو استفاده می کنید حتما باید باکس پالت پلاستیکی را زود به زود تمیز و ضدعفونی کنید تا هیچ گونه میکروب و ویروسی به مواد غذایی و دارو ها منتقل نشود.

پوشش مناسب دور باکس انجام شود

هنگام حمل و نقل باکس پالت ها حتما دور تا دور باکس پالت پلاستیکی را با نوار یا نایلون بپوشانید تا محصولات داخل باکس پالت به بیرون ریخته نشوند و یا از بالا به پایین سقوط نکنند. این کار برای حفظ سلامت جان کارگران و تکنسین ها نیز ضرورری است.

جک های لیفتراک را بررسی کنید

همچنین حتما قبل از حمل و نقل و تخلیه باکس پالت پلاستیکی، جک های لیفتراک را بررسی کنید تا دچار مشکل و نقص فنی نباشد. در غیر این صورت  اگر بازو های لیفتراک دچار خرابی باشد هنگام بلند کردن باکس پالت پلاستیکی ممکن است توان کافی برای حمل و نقل آن را نداشته باشد و موجب سقوط باکس پالت پلاستیکی و یا ریزش محصولات داخل باکس پالت به بیرون شود. بی توجهی به این مسئله موجب آسیب رسیدن به کارکنان نیز می شود.

جک لیفتراک باید به صورت کامل زیر باکس قرار گیرد

در آخر هنگام کار با لیفتراک و بلند کردن باکس پالت پلاستیکی حتما به این نکته توجه داشته باشید که جک های لیفتراک باید به صورت کامل زیر باکس پالت پلاستیکی قرار گیرد. عمدتا باکس پالت پلاستیکی در قسمت زیرین خود چند پایه دارد که ما بین این پایه ها فاصله وجود دارد. جک ها یا بازو های لیفتراک نیز باید در این حفره ها قرار گیرند تا توازن ایجاد شود و به راحتی باکس پالت را حمل کند. در غیر این صورت باکس پالت پلاستیکی حالتی کج و نا متعادل  به خود می گیرد و سریعا سقوط می کند. برای این کار حتما باید از اوپراتور های ماهر کمک بگیرید.

قیمت باکس پالت پلاستیکی

هر چند که نمی توان رنج دقیقی از قیمت پالت پلاستیکی ارائه داد اما یک سری عوامل در قیمت گذاری این محصول موثر هستند. از جمله ابعاد و اندازه باکس پالت پلاستیکی، مواد به کار رفته در این محصول، نوع کاربری و آپشن های باکس پالت پلاستیکی، برندی که از آن خرید می کنید و…

در نهایت شما با در نظر گرفتن تمام این عوامل و نیاز و هدف استفاده خود، دست به انتخاب و خرید میزنید. البته که یک محصول با کیفیت و مرغوب قیمت بالاتری نسبت به محصول بی کیفیت و ارزان دارد. تیم پالت کاران با بیشتر از 3 دهه سابقه درخشان در تولید و فروش انواع پالت چوبی و پلاستیکی با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب، رضایتمندی و رفاه مشتریان را اولویت خود قرار داده است. کارشناسان مجرب ما آماده پاسخگویی و راهنمایی بیشتر شما عزیزان هستند.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 6 =