طول عمر مفید پالت چوبی چقدر است؟

عمر مفید پالت چوبی

طول عمر استفاده از پالت چوبی با توجه به پارامترهایی متغیر است. خرید پالت چوبی و استفاده از آن در بسیاری از کسب و کارها و صنایع در دنیا و کشور ما کاملا مرسوم است. دلیل این استفاده زیاد از چنین محصول ارزشمندی، راحتی در حمل و نقل محصولات سنگین است. پالت ها از جمله محصولاتی هستند که در صادرات و واردات از آن به طور قابل توجهی استفاده میشود و به عبارت بهتر جزو جدائی ناپذیر این حوزه است. به لطف پالت های چوبی و پلاستیکی بارگیری و تخلیه در صادرات و واردات بسیار سهل و آسان شده است. پالت ها در هر جنس و سایزی که باشند راحتی در حمل و نقل را به ارمغان می آورند.

پالت چوبی یا پلاستیکی!کدام مفیدتر است؟

هر دو نوع پالت استفاده های خاص خود را دارند و کسب و کارها و افراد بر اساس نیاز خود یکی از انواع پالت را انتخاب می کنند.اما استفاده از پالت چوبی مرسوم تر و پرکاربردتر است. درست است که امکان بارگیری بدون پالت برای صادرات نیز وجود دارد اما کاری دشوار خواهد بود.بنابراین استفاده یکی از این پالت ها کار لجستیک را بسیار سهل خواهد کرد.با استفاده از پالت فرآیند بارگیری و تخلیه تسریع می شود. به همین دلیل استفاده از پالت در بسیاری از بخش ها به کار گرفته می شود. پالت محصولی مقاوم، انعطاف پذیر و کار راه انداز است.بنابراین درست است که استفاده از پالت چوبی مرسوم تر است ولی خرید پالت پلاستیکی و استفاده از آن هم کاربرهای خاص خود را دارد.

تولید کننده و کارخانه پالت چوبی

طول عمر پالت چوبی

پالت چوبی یک محصول جامد، طبیعی و ساخته شده از چوب است.این محصول علاوه بر حوزه اصلی استفاده که در حمل و نقل بار است، در بسیاری از زمینه‌ها دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. فعالان دکوراسون داخلی امروزه در بسیاری از مکان ها با تنوع گسترده ای از پالت چوبی استفاده می کنند.ساخت کلبه چوبی با پالت برای افرادی که کمی دست به ابزار باشند به راحتی قابل انجام است.همینطور افراد در ساخت تخت خواب، مبلمان، جا گلدانی، نیمکت و … از پالت استفاده می کنند و سازه های زیبایی را خلق می کنند.

عمر مجدد پالت چوبی با بازیافت آن

پالت چوبی با توجه به جنس چوبی که دارد به عنوان دوستدار محیط زیست شناخته شده است. بازیافت و استفاده مجدد از این محصول ممکن و قابل انجام است. بازیافت پالت باعث حیاط بخشیدن دوباره به چوب استفاده شده در آن میشود و برای صاحب کسب و کار هم بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.شما می توانید از پالت چوبی که محصولی قابل استفاده مجدد است، برای قسمت های مختلف منزل، محل کار یا باغ خود استفاده کنید. با استفاده از پالت چوبی دست دوم به راحتی می توانید محصولاتی چون میز باغچه و تخت پالت زیبا بسازید.

پالت چوبی

افزایش طول عمر مفید پالت با نگه داری صحیح

پالت چوبی سهم بسیار مهمی در لجستیک بین المللی دارد در لیفتراک های دو یا چهار ورودی استفاده میشود. در کشورها و مناطقی که تغییرات آب و هوایی در آن زیاد است و مقادیر رطوبت یا دما در معرض تغییرات ناگهانی است، حشرات، باکتری‌ها و کپک‌ها باعث ایجاد مشکلاتی در پالت ها میشود.در چنین مناطقی باید از پالت هایی با ساختاری مقاوم،بادوام و قابل تعمیر استفاده شود.علاوه بر رطوبت نور خورشید و باد نیز از جمله عواملی هستند که طول عمر پالت را کوتاه می کنند.حفاظت از پالت چوبی و افزایش طول عمر مفید آن در برابر حشرات مضر و رطوبت با نوعی سیستم سمپاشی نیز امکان پذیر است.

استفاده صحیح کارکنان از پالت

برخی از صدماتی که به پالت وارد میشود ناشی از استفاده نادرست کارکنان و خطای انسانی است. افرادی که با پالت سروکار دارند باید استفاده صحیح از این محصول را یاد بگیرند.کارگران،شخصی که از جک استفاده میکند و راننده لیفتراک باید نحوه استفاده صحیح از پالت را آموزش ببینند.این عمل افزایش طول عمر مفید پالت چوبی را خواهد داشت و کاهش آسیب رسیدن به پالت ها را مشاهده خواهیم کرد.

عمر مفید پالت چوبی

افزایش عمر پالت با تعمیر و بازسازی

پالت های چوبی شکسته، ترک خورده، روی زمین کشیده شده و شکافته شده کاملا قابل تعمیر و بازسازی است.ممکن است قسمت هایی از پالت را ساس بخورد یا کپک بزند، در چنین مواقعی اگر پوسیدگی و خوردگی وجود داشته باشد، تعویض قسمت مربوطه می تواند به طور کامل مشکل را حل کند.بنابراین تعمیر منظم قبل از اینکه پالت کاملا از بین برود راهی موثر برای افزایش طول عمر مفید پالت است.

عوامل موثر در طول عمر پالت چوبی

  • کشورها و مناطقی که تغییرات آب و هوایی در آن زیاد است
  • مناطقی که میزان رطوبت در آن بالاست
  • تابش نور خورشید مستقیم و باد
  • شکستن پالت چوبی می تواند مشکلات جدی در روند جا به جایی بار ایجاد کند
  • ساس ها می توانند داخل چوب پالت را پوسیده و غیرقابل استفاده کنند.
  • استفاده نادرست کارکنان از پالت
  • جنس پالت چوبی موثر در طول عمر آن است
  • تعمیر و رسیدگی منظم طول عمر را افزایش می دهد

خرید پالت با عمرمفید بالا و باکیفیت

انتخاب و خرید پالت چوبی با کیفیت که استاندارد های اروپایی را دارا باشد طبیعتا طول عمر مفید بیشتری خواهد داشت.شما می توانید با مراجعه به گروه صنعتی پالت کاران و خرید پالت چوب دست دوم با چوب مرغوب و با کیفیت در سایزهای مختلف اقدام کنید.امکان مشاهده آنلاین محصولات در سایت فراهم شده است و شما میتوانید ویژگی و توضیحات هر محصول را مطالعه کنید و در صورت نیاز با کارشناسان فروش ما تماس بگیری. همینطور امکان مراجعه حضوری به انبار پالت کاران نیز وجود دارد.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شانزده =