پالت پلاستیکی دامداری + قیمت و طریقه نصب کفپوش دامداری

پالت دامداری پلاستیکی

پالت پلاستیکی دامداری

دامداری یا دام پروری یکی از قدیمی ترین صنعت ها در دنیا است. در گذشته، دامداران برای پرورش دام های خود با سختی و مشکلات فراوانی رو به رو بودند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، بسیاری از کارها از جمله دامداری نیز آسان شده است. افرادی که دامدار هستند یا قصد شروع چنین حرفه ای را دارند باید با ابزار آلات مناسب این صنعت آشنا شده و با تهیه آن ها به طور اصولی و آسان به پرورش دام بپردازند. پالت پلاستیکی دامداری صفحه ای از جنس پلاستیک بوده و کاربردهای فراوانی در صنعت دامداری دارد. استفاده از پالت پلاستیکی دامداری هم سلامت دامدار، دام و طیور را تضمین می کند، هم اینکه در نگهداری، حمل گوشت و همچنین حفظ کیفیت آن ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

پالت پلاستیکی دامداری مزایا و کاربرد بسیاری دارد که در ادامه این مقاله از پالت کاران خواهید خواند.

کاربرد پالت پلاستیکی دامداری

کاربرد پالت پلاستیکی بسیار زیاد است که در مقاله مربوطه کاملا بررسی کرده ایم. در اینجا با کاربرد پالت پلاستیکی در دامداری آشنا می شویم.

استفاده از پالت به عنوان کفپوش

یکی از مهم ترین کاربرد پالت پلاستیکی دامداری در پرورش دام و طیور، استفاده از این محصول به عنوان کفپوش است. در واقع می توان با توجه به ابعاد فضای دامداری اقدام به خرید پالت پلاستیکی کرد و تعدادی از آن را در کنار هم قرار داد و سطح زمین دامداری را توسط پالت ها پوشش داد. با این روش دیگر نگرانی بابت کثیف شدن زمین و انتقال بیماری و عفونت نیست. زیرا تمام فضولات و کودهای حیوانات به قسمت پایینی و فاصله مابین کفپوش و زمین ریخته می شود. البته دقت داشته باشید که باید به طور مرتب پس ماندها و فضولات را از آن قسمت نیز تمیز کنید. زیرا باقی ماندنشان به مدت طولانی موجب تکثیر عفونت و ایجاد ویروس می شود.

پالت پلاستیکی دامداری

همچنین جنس پالت پلاستیکی دامداری این امکان را به دامداران می دهد که به راحتی کود و رطوبت باقی مانده از آن  را از پالت جدا کرده و تمیز کنند. اما در دامداری به روش سنتی از آجر و سیمان برای کفپوش استفاده می شد و همین موجب می شد تا فضولات و کودها به عمق آجر نفوذ کرده و عامل انتقال بیماری و رشد باکتری شوند.

حمل و نگهداری گوشت با پالت

مکان نگهداری گوشت و مواد غذایی باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه میکروب باشد. همچنین وسیله ای که توسط آن گوشت ها حمل و نقل می شوند نیز باید قابلیت شست و شوی مداوم را دارا باشد. به همین منظور استفاده از پالت پلاستیکی دامداری برای نگهداری و حمل گوشت ها کاملا مناسب و توصیه شده است. پالت پلاستیکی دامداری را می توان به طور مداوم ضد عفونی کرد و نگرانی بابت خرابی این محصول نداشت. همچنین جنس پلاستیکی این محصول به هیچ عنوان موجب رشد باکتری های بیماری زا نمی شود و کاملا ایمن در برابر انتقال میکروب و ویروس است.

پالت پلاستیکی دامداری

پالت پلاستیکی دامداری در سردخانه

از آن جا که گوشت و مواد غذایی را باید در سرد خانه نگهداری کرد، پس باید از پالتی استفاده کرد که در برابر دمای پایین سرد خانه مقاوم باشد و دچار خرابی نشود. پالت پلاستیکی دامداری کاملا در برابر دمای پایین و یخ زدگی مقاومت دارد و به هیچ عنوان به کیفیت گوشت و مواد غذایی آسیب نمی زند.

ویژگی های پالت پلاستیکی دامداری

استفاده از پالت در دامداری مزایای و ویژگی فراوانی برای صاحب کسب و کار دارد که عبارتند از :

سهولت در تمیز کردن فضای دامداری

صنعت دامداری و پرورش دام، حرفه ای است که در آن دامدار به طور روزمره و مداوم با موجودات زنده در ارتباط است. از آن گذشته حیوانات و طیور به عنوان مواد غذایی برای انسان پرورش می یابند. پس محیط نگهداری آن ها باید کاملا تمیز و ضد عفونی شده باشد. استفاده از ابزار آلات نامناسب موجب انتقال بیماری و ویروس به حیوانات و در نهایت موجب به خطر افتادن سلامت انسان می شود. پالت پلاستیکی دامداری کاملا مناسب برای نگهداری و پرورش دام و طیور است. زیرا می توان به راحتی این محصول را تمیز و ضد عفونی کرد. پالت پلاستیکی دامداری بر خلاف پالت های دیگر با شست وشوی مداوم خراب و پوسیده نمی شود و طول عمر خود را حفظ می کند.

پالت پلاستیکی دامداری

بالا بردن بهداشت محیط

فضولات و پس ماندهای حیوانات، دارای انگل و میکروب های فراوانی هستند که می توانند موجب انتقال ویروس شوند. استفاده از پالت چوبی یا دیگر پالت های نامناسب موجب تکثیر این میکروب ها می شوند و از لحاظ بهداشتی مناسب نیستند. پالت پلاستیکی دامداری کمک بسیاری به رعایت بهداشت و حفظ سلامت دام ها می کند.

وزن سبک و حمل آسان پالت

پالت پلاستیکی دامداری وزن بسیار کمتری در مقایسه با دیگر پالت ها دارد و از این جهت بسیار راحت و آسان حمل و نقل می شود. پالت پلاستیکی دامداری  علاوه بر وزن کم خود مقاومت بالایی نیز دارد و نیاز نیست برای حمل و نقل این محصول هزینه زیادی صرف کنید.

مقاومت بالا ویژگی فوق العاده پالت

همانطور که در بند بالا اشاره کردیم، پالت پلاستیکی دامداری وزن کمی دارد اما با این حال مقاومت بالای نیز دارد. دامداران می توانند برای حمل گوشت و محصولات با وزن بالا از این محصول بهره گیرند. ضد ضربه بودن و طول عمر بالا،  از دیگر ویژگی های پالت پلاستیکی دامداری است.

ضد آب بودن پالت عامل مهم در جلوگیری رشد باکتری

ضد آب بودن پالت پلاستیکی دامداری یکی از بهترین آپشن های این محصول است. زیرا مانع نفوذ رطوبت و آب می شود و از این جهت موجب جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری و میکروب می شود.

پالت پلاستیکی دامداری

ابعاد پالت پلاستیکی دامداری

پالت پلاستیکی دامداری در ابعاد و ارتفاع های مختلفی تولید می شود و دامداران عزیز می توانند متناسب با اندازه سالن دامداری خود دست به انتخاب بزنند. عموما پالت پلاستیکی دامداری در ابعاد استاندارد 1200* 1000 و ارتفاع  150 الی 200 میلی متر تولید می شود اما در سایز های دیگر نیز منتاسب با در خواست و سفارش مشتریان تولید می شود.

مزایای نصب کفپوش دامداری

استفاده از کفپوش پلاستیکی برای دامداری مزایای فراوانی دارد از جمله:

> کفپوش پلاستیکی آب را روی سطح خود نگه نمی دارد و آب های آلوده را به سمت زیرین خود سرازیر می کند و از ایجاد باکتری جلوگیری می کند.

> سطح کفپوش پلاستیکی مانع از لغزش و لیز خوردن دام ها می شود.

> به آسانی می توان فضولات حیوانات را از روی کفپوش پلاستیکی تمیز کرد و آن را ضد عفونی کرد. همچنین در برابر مواد شوینده و ضد عفونی کننده مقاوم است و دچار پوسیدگی نمی شود.

> دوام و مقاومت بالایی در برابر دویدن دام ها و وزن آن ها دارد.

> راه رفتن حیوانات از شیب ها را راحت تر می سازد.

> جلوگیری از آسیب دیدن حیوانات هنگام زمین خوردن.

> نصب آسان و راحت کفپوش پلاستیکی از دیگر مزایای این محصول است.

> و مزایای بسیار دیگر …

پالت پلاستیکی دامداری

طریقه نصب کفپوش دامداری

برای نصب کفپوش دامداری باید یک سری نکات و شرایط رعایت شود تا فرایند نصب به صورت اصولی انجام شود.

مراحل نصب کفپوش دامداری به شکل زیر است:

ابتدا باید سطح زمین دامداری را برای نصب کفپوش آماده کنید. همچنین اگر سطح زمین از قبل با آجر یا بتن پوشیده شده است، تمام آجر و بتن ها را برداشته و سطحی صاف و خام ایجاد کنید.

از آن جا که بین کفپوش و زمین فاصله ایجاد می شود، پس برای این کار به  یک سری پایه نیاز دارید و باید قبل از نصب کفپوش پایه ها را در به طور منظم در اطراف زمین نصب کنید.

بعد از نصب پایه ها نوبت به نصب کفپوش است. برای نصب کفپوش، ورقه های پلاستیکی یا همان پالت های پلاستیکی را کاملا مرتب در کنار هم قرار داده و با چسب مخصوص به هم بچسبانید. بعد از نصب کفپوش دامداری نیز برای محکم کاری و ایمنی بیشتر کار، تمام درز ها و لبه های کفپوش را عایق بندی کنید.

پالت کاران عرضه کننده انواع پالت پلاستیکی

شرکت پالت کاران تولید کننده انواع پالت اعم از پالت چوبی و پلاستیکی، با ارائه دادن این مقاله سعی بر این دارد تا با تعریف و بررسی کارایی و ویژگی های پالت پلاستیکی دامداری، اطلاعات جامع و مفیدی در اختیار دامداران و کاربرانی که قصد خرید پالت پلاستیکی دامداری را دارند قرار دهد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 9 =