پالت چوبی برای تخت + نحوه خرید و ترفند ساخت در منزل

پالت چوبی برای تخت

خرید پالت چوبی برای تخت خواب و نحوه ساخت آن موضوع اصلی ما است. تخت خواب در اتاق خواب مهمترین نقش را ایفا می کند. زیبایی فضای اتاق خواب و ایجاد راحتی و آرامش افراد از وظایف تخت خواب است. امروزه تخت خواب ها در انواع و طرح های متفاوتی تولید می شوند. تخت خواب پالت چوبی نیز یکی از انواع  تخت خواب است که امروزه استفاده از آن گسترش یافته است و از پالت چوبی برای ساخت این نوع تخت استفاده می شود. پالت چوبی برای تخت خواب از ویژگی های مخصوصی برخوردار است. در این مقاله از سایت پالت کاران قرار است به طور دقیقی به تعریف و بررسی پالت برای تخت، نحوه خرید و ترفند های ساخت تخت خواب پالت چوبی در منزل بپردازیم.بدیهی است خرید پالت چوبی قیمت مناسب قدم اول در ساخت تخت خواب است. اگر می خواهید از پالت چوبی برای ساخت تخت خواب استفاده کنید اما طرز ساخت آن را نمی دانید ما به شما توصیه می کنیم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

پالت چوبی برای ساخت تخت خواب

برای ساخت تخت خواب با پالت از چند پالت چوبی، میخ و … استفاده می شود. این پالت ها در کنار هم قرار می گیرند و برای استحکام بیشتر آن ها از پایه، چسب و پیچ های مخصوص استفاده می شود. تخت خواب ساخته شده با پالت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و قابلیت تحمل وزن سنگین را دارد. همچنین جنس پالت چوبی مورد استفاده برای تخت خواب اصولا از چوب های سختی مانند راش، بلوط، کاج و صنوبر است. استفاده از پالت چوبی برای ساخت تخت خواب از مزایای بسیاری همچون تنظیم دلخواه ارتفاع و عرض تخت خواب و رنگ آمیزی آن متناسب با سلیقه و دکوراسیون اتاق خواب برخوردار است. به کار بردن پالت چوبی برای تهیه تخت خواب زیبایی بسیاری به اتاق خواب هدیه می دهد و برای افرادی که علاقه مند به دکوراسیونی خاص، مدرن و چشمگیر هستند گزینه ای عالی به شمار می رود.

پالت چوبی برای تخت

مزایای استفاده از پالت چوبی برای تخت

طبیعتا از راههای مختلفی میتوان تخت مورد نیاز اتاق خواب را تامین کرد. اما استفاده از پالت چوبی چه مزایای دارد و اگر از پالت برای ساخت تخت استفاده کنیم از چه لحاظ برای ما مفید خواهد بود.

  • مقرون به صرفه بودن تخت ساخته شده با پالت
  • دوام و طول عمر بالای تخت خواب
  • امکان رنگ آمیزی پالت چوبی تخت خواب
  • تنظیم دلخواه ارتفاع تخت
  • تخت ساخته شده با پالت قابل بازیافت است
  • تخت خواب به آسانی جا به جا می شود

مقرون به صرفه بودن تخت ساخته شده با پالت

ساخت تخت خواب با پالت چوبی بسیار مقرون به صرفه تر از تخت های شرکتی و صنعتی موجود در بازار است. شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها از پالت چوبی برای ساخت تخت خواب خود استفاده کنید.

دوام و طول عمر بالای تخت خواب

تخت خواب پالت چوبی از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است. جنس پالت چوبی برای تخت خواب از چوب های محکم و مقاوم است که می تواند وزن های سنگین را به راحتی تحمل کند. پس اگر به دنبال تخت خوابی با قیمت پایین اما در عین حال مقاوم و محکم هستید. می توانید از پالت چوبی برای ساخت تخت خواب خود بهره ببرید.

همچنین پالت چوبی مورد استفاده برای تخت خواب از طول عمر بالایی نیز برخوردار است. حداقل رطوبت چوب پالت چوبی 10 درصد است و این موجب می شود تا در برابر خراش و ساییدگی دوام بسیاری داشته باشد و برای سال های طولانی بازدهی بهینه داشته باشد.

تنظیم دلخواه ارتفاع تخت

استفاده از پالت چوبی برای تخت خواب موجب می شود که تخت خوابی با ارتفاع دلخواه و مناسب خود را داشته باشید. شما می توانید با روی هم قرار دادن چند پالت چوبی، ارتفاع تخت خواب خود را آن طور که می خواهید تنظیم کنید.

امکان رنگ آمیزی پالت چوبی تخت خواب

رنگ آمیزی پالت چوبی یکی دیگر از مزایای این محصول است که افراد را ترغیب می کند تا از پالت چوبی برای ساخت تخت خواب خود استفاده کنند. شما می توانید برای هماهنگی بیشتر با فضا و دکوراسیون اتاق خواب خود پالت چوبی را رنگ آمیزی کنید و جلوه ای خیره کننده به اتاق خواب خود ببخشید.

پالت برای تخت

تخت ساخته شده با پالت قابل بازیافت است

استفاده از پالت چوبی برای تخت خواب موجب می شود تا شما بیشترین بهره را از این محصول ببرید. زیرا پالت چوبی قابلیت بازیافت شدن دارد و از این جهت برای حفظ محیط زیست بسیار مناسب است. همچنین در صورت خراب شدن و تعویض پالت چوبی تخت خواب دیگر نگرانی بابت دور انداختن آن وجود ندارد و به راحتی بازیافت می شود و مجددا مورد استفاده قرار می گیرد.

جابجایی آسان تخت ساخته شده با پالت

ساخت تخت خواب با پالت چوبی موجب می شود تا به آسانی حمل و نقل و جا به جا شود. پالت چوبی تخت خواب از وزن سبکی برخوردار است و شما می توانید برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود به راحتی آن را جا به جا کنید.

مشخصات پالت برای تخت خواب

در انتخاب و خرید پالت چوبی تخت خواب حتما به کیفیت و مشخصات درج شده روی پالت چوبی و در نهایت قیمت آن توجه کنید.

پالت چوبی تخت خواب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

پالت چوبی مناسب برای ساخت تخت خواب باید دارای یک سری ویژگی ها و خصوصیات باشد که دوام و بازدهی تخت خواب را بالا ببرد.

خرید پالت چوبی برای تخت

پالت چوبی برای تخت

از پالت چوبی مرغوب و با کیفیت برای تخت خواب استفاده کنید

پالت چوبی در انواع مختلف نو، پالت چوبی دست دوم و بازیافتی در بازار موجود است. شما باید توجه داشته باشید که از پالت چوبی تمیز و در حدنو برای ساخت تخت خواب استفاده کنید. پس ساخت تخت خواب نیاز به پالت چوبی با کیفیت و مقاوم دارد. به این ترتیب در صورت استفاده از پالت چوبی دست دوم، از نوع درحد و تمیز آن استفاده کنید. از آنجا که تخت خواب به طور مداوم وزن انسان را تحمل می کند و قرار است مدت طولانی بازدهی داشته باشد بنابراین پالت چوبی شکسته یا کیفیت پایین برای ساخت تخت خواب بپیشنهاد نمیشود.

پالت چوبی تخت نباید نرم باشد

پالت چوبی از چوب های نرم و سفت ساخته می شود. نرم بودن چوب پالت چوبی نشان از بد بودن یا بی کیفیت بودن آن نیست. اما برای ساخت تخت خواب نیاز به پالت چوبی داریم که استحکام کافی داشته باشد و دچار پوسیدگی نشود و قابلیت تحمل وزن انسان را داشته باشد. پس قبل از خرید پالت چوبی برای تخت خواب از فروشنده در مورد این موضوع سوال کنید. از لحاظ قیمتی نیز پالت چوبی نرم به دلیل اینکه از درخت های بوته ای تشکیل می شود ارزان تر است. اما پالت چوبی سخت از درخت هایی همچون کاج و صنوبر ساخته می شود و طبیعتا قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

تجهیزات لازم برای ساخت تخت با پالت

اگر قصد دارید با پالت چوبی برای خود تخت خواب بسازید باید لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای این کار را داشته باشید. در ادامه لیستی از تجهیزات مناسب برای ساخت تخت خواب با پالت چوبی را ارائه حواهیم داد.

>> تهیه پالت چوبی هایی با تعداد و ابعاد مناسب

>> متر برای اندازه گیری

>> پیچ و مهره برای اتصال پالت چوبی ها

>> پیچ گوشتی و مته و چکش

>> سمباده برقی و دستی

>> اره (برقی یا دستی)

>> قلم مو و رنگ برای رنگ آمیزی

>> دستکش مخصوص

>> بست فلزی و دلر

نحوه ساخت تخت خواب در منزل با پالت چوبی

ساخت تخت خواب در منزل کاری هیجان انگیز و خلاقانه است. شما می توانید با استفاده از چند پالت چوبی و وسایل لازم در عرض یک روز برای خود تخت خواب بسازید. این کار موجب صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود. همچنین می توانید طبق سلیقه و دلخواه خود تخت خواب خود را بسازید.

نحوه ساخت تخت با پالت

اگر می خواهید تخت خواب یک نفره بسازید تنها به 6 الی 7 عدد پالت چوبی نیاز دارید. ابعاد پالت چوبی مناسب برای تخت خواب 120*80 یا 120*100 است.

پالت چوبی را کاملا سمباده کشی کنید

در قدم اول پالت چوبی ها را کاملا سمباده کشی کنید تا تمام ناهمواری های سطح پالت چوبی از بین برود و سیقلی شود. سمباده کشی پالت چوبی برای تخت خواب نیاز به دقت و زمان نسبتا زیادی دارد. بنابراین ترجیحا از سمباده برقی استفاده کنید تا سریع تر و راحت تر این کار را انجام دهید. دقت داشته باشید که حین کار حتما از دستکش مخصوص استفاده کنید تا دچار آسیب دیدگی نشوید.

ابعاد تخت را با پالت تنظیم کنید

در مرحله بعد که کار سمباده کشی پالت چوبی تمام شد. 2 الی 3 پالت چوبی را در کنار هم قرار دهید و سپس مجددا همین تعداد پالت را روی پالت های اولی قرار دهید. برای تاج تخت خواب نیز یک پالت چوبی کافی است. اگر قصد دارید تخت خوابی با ابعاد 1 در 2 متر بسازید نیاز دارید تا کمی از ارتفاع پالت چوبی ها کم کنید. برای این کار با متر ارتفاع پالت چوبی هایی که در کار هم گذاشتید را اندازه بگیرید و قسمت اضافی را با استفاده از اره برقی یا اره دستی برش دهید. سپس قسمت بریده شده را مجددا سمباده کشی کنید تا تراشه های اضافه چوب از بین برود. برای صاف کردن گوشه های پالت چوبی از سمباده دستی استفاده کنید. زیرا سمباده برقی دسترسی کافی به گوشه های پالت چوبی ندارد.

ساخت تخت خواب با پالت

اتصالات پالت چوبی را محکم کنید

بعد از این که ابعاد تخت خواب را تعیین کردید و سطح پالت چوبی را با استفاده از سمباده سیقلی کردید نوبت به محکم کاری و اتصال پالت چوبی ها به یکدیگر است. برای این کار نیاز به بست یا نگهدارنده های فلزی دارید. پالت چوبی های بالایی را برداشته و بست های فلزی را در قسمت اتصال پالت ها قرار دهید و با استفاده از پیچ و دلر بست های فلزی را در جای خود محکم کنید. برای محکم کردن اتصالات پالت چوبی های ردیف اول به 4 بست فلزی نیاز دارید. اصولا برای پالت های ردیف دوم نیازی به بست فلزی نیست و تنها با پیچ های ساده می توان آن ها را محکم سازی کرد. اما اگر تمایل دارید استحکام تخت خواب خود را بالا ببرید می توانید از بست فلزی برای ردیف دوم پالت چوبی ها نیز استفاده کنید.

نحوه ساخت تخت با پالت چوبی

ساخت تاج تخت خواب با 3 عدد بست فلزی

قدم نهایی ساخت تخت خواب پالت چوبی در منزل رنگ آمیزی آن است. ابتدا با یک پارچه تمیز سطح پالت چوبی ها را کاملا تمیز کنید تا گرد و خاک و خرده چوب ها از بین برود. سپس رنگ دلخواه خود را با استفاده از قلم موی مخصوص به تمام سطح پالت ها بکشید تا رنگ بگیرد. البته می توانید بدون رنگ کردن پالت چوبی ها نیز کار ساخت تخت خواب خود را به اتمام برسانید. رنگ طبیعی پالت چوبی برای تخت خواب فضایی خاص، طبیعی و کلاسیک به اتاق خواب شما می بخشد. اما اگر می خواهید دکوراسیونی مدرن در اتاق خواب خود ایجاد کنید می توانید از رنگ های سفید، کرم و به طور کلی رنگ های خنثی بهره مند شوید. ساخت تخت خواب پالت چوبی شما به پایان رسید. اکنون می توانید با قرار دادن پارچه، تشک و بالشت تخت خواب خود را آماده کنید و از استراحت و خوایبدن بر روی تخت خواب پالت چوبی خود لذت ببرید.

ساخت تخت خواب پالت چوبی

نکات مهم نگهداری از تخت خواب پالت چوبی

تخت خواب پالت چوبی به دلیل جنس چوبی خود نیاز به نگهداری دقیق و حساسی دارد. برای اینکه از پالت چوبی های تخت خواب خود به خوبی مراقبت کنید تا مدت زیادی برای شما کارایی داشته باشد نکات زیر را به خاطر بسپارید.

جلوگیری از نفوذ رطوبت به پالت

پالت چوبی که برای ساخت تخت خواب استفاده می شود در برابر رطوبت مقاوم است. اما این امر که جنس این پالت ها از چوب است و چوب نیز در اثر تماس زیاد با رطوبت پوسیده می شود غیر قابل انکار است. پس تخت خواب پالت چوبی خود را در مکانی مرطوب قرار ندهید و از خشک بودن محل مورد استفاده مطمئن شوید.

پالت چوبی تخت را مرتبا تمیز و ضد عفونی کنید

پالت چوبی برا تخت خواب باید مرتبا تمیز شود تا آلودگی ها را به خود جذب نکند و تحت تاثیر آلودگی ها کدر نشود و تغییر رنگ ندهد. برای تمیز کردن تخت خواب پالت چوبی از دستمال یا فرچه ای نرم استفاده کنید که سطح پالت چوبی را خراش ندهد. همچنین برای ضدعفونی کردن پالت چوبی تخت خواب و تمیز کردن آن از میکروب و باکتری از محلول های ضد عفونی کننده ملایم استفاده کنید و بعد از اتمام کار پالت چوبی را کاملا خشک کنید تا مرطوب نماند.

محافظت از تخت در برابر خراش و ضربه

از پالت چوبی تخت خواب خود در برابر ضربه، فشار، خراش و ساییدگی مراقبت کنید. چرا که این کار ها عمر تخت خواب شما را پایین می آورد.

تخت خواب با پالت

قیمت و نحوه خرید پالت چوبی برای تخت خواب

قیمت پالت چوبی برای تخت خواب بر اساس عواملی همچون کیفیت، ابعاد، شرایط نگهداری، برند و فروشگاه و.. تعیین می شود. حتی فروش پالت چوبی برای تخت خواب در شهرهای مختلف نیز با قیمت های متفاوتی  انجام می شود. اما اگر می خواهید پالت چوبی تخت خوابی تهیه کنید که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم از قیمت پایینی برخوردار باشد خرید از فروشگاه پالت کاران گزینه ای مناسب برای خرید پالت چوبی برای تخت خواب است. شرکت پالت کاران با تولید و فروش انواع پالت چوبی با کیفیت و مرغوب به صورت عمده و خرد، خدمت رسانی حرفه ای به مشتریان در تمام نقاط ایران عزیز را سر لوحه خود قرار داده است. شما می توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه و یا ثبت سفارش از طریق سایت پالت کاران خرید پالت چوبی برای تخت خواب را انجام دهید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =