راهنمای قبل از خرید پالت{چوبی و پلاستیکی} + بررسی نکات مهم

راهنمای قبل از خرید پالت

امروزه در اکثر صنایع برای پیش بردن آسان تر و اصولی کار، از انواع مختلف پالت چوبی و پلاستیکی استفاده می شود. پالت چوبی و پلاستیکی 2 نوع بسیار پر کاربرد و محبوب در بین پالت ها است. تنوع بسیار بالای پالت چوبی و پلاستیکی در نوع کاربری، ابعاد، جنس و … موجب شده تا افرادی که قصد خرید پالت چوبی یا پلاستیکی را دارند دچار سردرگمی شوند و در انتخاب محصول مناسب خود دچار مشکل شوند. پس اگر شما هم قصد تهیه پالت چوبی و پلاستیکی را دارید، به شما توصیه می کنیم به مطالعه این مقاله از پالت کاران بپردازید و با آگاهی کامل تصمیم به خرید بگیرید.

تامین و توزیع انواع پالت چوبی و پلاستیکی انبارداری و صادارات کالا

تعریف پالت چوبی و پلاستیکی

پالت در واقع سازه ای مستطیل شکل یا مربعی شکل است که برای حمل و نقل کالا و انبار کردن محصولات کاربرد دارد. جنس پالت ها عمدتا از چوب و پلاستیک ساخته می شود. البته پالت فلزی نیز موجود است، اما کاربرد پالت چوبی و پلاستیکی نسبت به پالت فلزی بیشتر است. همچنین این محصول در ابعاد و اندازه های متفاوت به منظور استفاده در صنایع مختلف موجود است. قبل از خرید پالت چوبی و پلاستیکی ابتدا باید راهنمای خرید پالت چوبی و پلاستیکی را به طور کامل مطالعه کنید و با تعریف و کاربرد هر کدام آشنا شوید. در ادامه به توضیحی مختصر از پالت چوبی و پالت پلاستیکی خواهیم پرداخت.

پالت چوبی

اگر بخواهیم به صورت خلاصه پالت چوبی را برای شما تعریف کنیم، باید بگوییم که پالت چوبی در واقع سطحی صاف از جنس چوب است. ساختار این محصول به این شکل است که چند تخته چوب به صورت افقی و یا عمودی در کنار هم قرار گرفته و پالت چوبی را تشکیل می دهند. این محصول در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. پالت چوبی کاربردهای فراوانی در صنایعی همچون حمل و نقل، صنعت ساختمان سازی، صنعت کشاورزی، صنعت مواد غذایی، صنایع دستی و هنری و … دارد. اگر صاحب کسب و کاری هستید که نیاز به انبارداری هست یا کار صادرات انجام میدهید، میتوانید با خرید پالت چوبی از مزایای فراوان آن بهره ببرید.

پالت چوبی

پالت پلاستیکی

پالت پلاستیکی نیز همچون پالت چوبی، صفحه ای مربع یا مستطیل شکل است با این تفاوت که جنس این محصول از پلاستیک است و برای حمل کالا و محصولاتی با وزن بیشتر کاربردی تر است. جنس پالت پلاستیکی از پلی اتیلن، پلی پروپیلن یا ترکیب این دو ماده است. به همین دلیل پالت پلاستیکی از طول عمر و بازدهی بسیار بالایی برخوردار است. همچنین پالت پلاستیکی مقاومت بالایی در برابر شست و شوی مداوم با مواد شیمیایی دارد. این محصول وزن کمی داشته و به انجام سریع تر فرایند حمل و نقل کمک بسیاری می کند.تهیه و خرید پالت پلاستیکی در برخی از کسب و کارها امر ضروری و جدایی ناپذیر است و باید از این محصول ارزشمند استفاده کنند.

مزایا و معایب پالت چوبی و پلاستیکی

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید پالت چوبی و پلاستیکی، اطلاع از مزایا و معایب این دو محصول است تا در آخر شما بتوانید با بررسی نیاز و هدف استفاده خود از پالت، دست به خرید بزنید.

مزایای پالت چوبی

پالت چوبی با ساختار محکم خود در برابر فشار و وزن بالای محصولات مقاوم است و قابلیت حمل محصولات سنگین را دارد.پالت چوبی را می توان در ابعاد و ارتفاع دلخواه خود سفارش داد و از این جهت بسیار مناسب استفاده در صنایع خاص است.

تجزیه پذیر بودن پالت چوبی یکی دیگر از مزایای این محصول است. در واقع پالت چوبی به دلیل جنس چوبی خود به راحتی بازیافت می شود و مجددا به چرخه تولید باز میگردد. همچنین در صورت خرابی پالت چوبی، می توان این محصول را تعمیر کرد و دوباره از آن بهره مند شد. پالت چوبی از قیمتی بسیار مناسب برخوردار است و خرید این محصول برای افرادی که به دنبال محصولی مرغوب با قیمتی پایین هستند، مقرون به صرفه است.

پالت چوبی تماس با مرکز پخش

معایب پالت چوبی

اما پالت چوبی نیز معایبی دارد مانند:

مقاومت پایین در برابر رطوبت : همانطور که می دانید، رطوبت و آب موجب پوسیدگی چوب می شود و اگر پالت چوبی به طور مداوم در محیط های مرطوب قرار گیرد دچار خرابی و پوسیدگی می شود و کارایی خود را از دست می دهد. همچنین امکان آتش گرفتن پالت چوبی نیز وجود دارد. پس هنگام استفاده از این محصول مراقب باشید تا در معرض آتش و مواد آتش زا قرار نگیرد.

پالت چوبی را نمی توان به طور منظم ضد عفونی کرد. همچنین امکان این که  در پالت چوبی میکروب و باکتری باشد وجود دارد. پس از پالت چوبی نمی توانید برای حمل و نگهداری گوشت و مواد غذایی استفاده کنید.

مزایای پالت پلاستیکی

مقاومت بسیار بالای پالت پلاستیکی در برابر رطوبت، از مزایای این محصول است.  از پالت پلاستیکی می توان در مکان های سرد و مرطوب مانند سرد خانه استفاده کرد. زیرا به هیچ عنوان کیفیت و کارایی خود را در برابر رطوبت از دست نمی دهد. همچنین مقاومت بالایی در برابر دمای پایین و حتی یخ زدگی دارد و دچار پوسیدگی و ترک خوردگی نمی شود. پالت پلاستیکی را می توان خیلی راحت و سریع حمل و نقل کرد. زیرا وزن بسیار سبکی دارد و موجب کاهش هزینه های حمل و نقل نیز می شود.

پالت پلاستیکی

جنس پلاستیک پالت پلاستیکی کاملا در برابر هر گونه میکروب و باکتری های بیماری زا ایمن است و آلودگی ها را به خود جذب نمی کند. همچنین این محصول قابلیت شست و شو  و ضد عفونی کردن مداوم با مواد شیمیایی را دارد. پالت پلاستیکی قابلیت تحمل محصولات سنگین را دارد و از این جهت هیچ آسیبی به این محصول وارد نمی شود.

معایب پالت پلاستیکی

اما یکی از معایب پالت پلاستیکی قیمت نسبتا بالای این محصول است. همچنین پالت پلاستیکی در برابر دمای بسیار بالا و حرارت مقاومتی ندارد و در صورت تماس با آتش یا حرارت بالا تغییر شکل داده و ذوب می شود. غیر قابل تعمیر بودن پالت پلاستیکی یکی دیگر از معایب این محصول است.

کاربردهای پالت چوبی و پلاستیکی

یکی از مهم ترین نکات قبل از خرید پالت چوبی و پلاستیکی، بررسی کاربرد های این دو محصول است. به طور کلی  پالت چوبی و پلاستیکی برای حمل و نقل محصولات و انبار کردن کالا کاربرد دارند. اما با توجه به جنس و مقاومتی که دارند در برخی صنایع بیشتر از پالت چوبی استفاده می شود و در برخی صنایع کاربرد پالت پلاستیکی بیشتر است. با این حال بهتر است قبل از خرید پالت چوبی و پلاستیکی راهنمای خرید این دو محصول را مطالعه کنید و با بررسی دقیق کارایی پالت چوبی و پلاستیکی، یک محصول مناسب و ایده آل برای مصرف خود انتخاب کنید.

کاربرد پالت چوبی

صنعت حمل و نقل: پالت چوبی در صنعت حمل و نقل کارایی بسیاری دارد. در واقع اصلی ترین کاربرد پالت چوبی در صنعت حمل و نقل است. از پالت چوبی برای حمل و نگهداری کالا در کامیون ها استفاده می شود.

صنعت ساختمان سازی: برای جا به جایی مصالح ساختمانی نیز می توان از پالت چوبی استفاده کرد.

صنعت کشاورزی: پالت چوبی در صنعت کشاورزی هم کابرد دارد و برای حمل و نقل محصولات کشاوری مانند میوه ها و گیاهان از پالت چوبی استفاده می شود.

صنایع دستی و هنری: از پالت چوبی برای ساخت صنایع دستی نیز استفاده می شود. همچنین در ساخت انواعی از مبل، تخت و حتی کلبه های چوبی می توان از پالت های چوبی استفاده کرد.

ساخت نیمکت: ساخت نیمکت با پالت چوبی ایده بسیار کم هزینه و خلاقانه است. با استفاده از پالت چوبی در کمترین زمان و حداقلترین هزینه می توانید نیمکت چوبی بسازی و ظاهری کاملا متفاوت به محیط باغ یا حیاط خود بدهید.

ساخت کلبه چوبی: ساخت کلبه با پالت چوبی در جایی مانند وسط باغ یا مکانی دنج میتواند اتفاق بیافتد.با داشتن چند عدد پالت و کمی خلاقیت می توانید خانه ای را با دستان خود بسازید که به یک مکان تعطیلات تابستانی تبدیل شود.

ساخت تخت: از جمله کاربردهای دیگر این محصول در ساخت لوازم، استفاده از پالت چوبی برای تخت خواب است. اگر کمی دست به آچار هستید با چند عدد پالت میتوانید تخت خوب و اقتصادی بسازید.

کاربرد پالت پلاستیکی

صنعت حمل و نقل: از پالت پلاستیکی نیز همچون پالت چوبی برای حمل و نقل کالا استفاده می شود. عمدتا حمل و انتقال محصولات سنگین وزن و محصولات حساس و شکستنی، توسط پالت پلاستیکی انجام می شود.

صنعت مواد غذایی: نگهداری مواد غذایی و انتقال آن ها به مکانی دیگر همچون گوشت و سبزیجات، حساس تر از نگهداری دیگر محصولات است. به همین منظور برای انجام این کار از پالت پلاستیکی استفاده می شود. زیرا مانع نفوذ آب و رطوبت به داخل پالت می شود و ایمنی کافی در برابر میکروب و باکتری را دارد.

صنعت کشاورزی: از دیگر کاربرد پالت پلاستیکی استفاده از این محصول در بخش کشاورزی است. برای حمل و نقل محصولات کشاورزی و همچنین حفظ آن ها از آفات و باکتری، از پالت پلاستیکی استفاده می شود.

صنعت دارو: عموما دارو ها را در محیطی سرد و استرلیزه نگهداری می کنند تا هیچ گونه آسیبی به کیفیت دارو ها وارد نشود و کارایی خود را از دست ندهند. به همین منظور بهترین گزینه برای حمل و نگهداری داروها در شرایط کاملا ایده آل، استفاده از پالت پلاستیکی دارویی است.

در صنعت دامداری : استفاده از پالت پلاستیکی در دامداری باعث افزایش بهره وری و میزان سلامتی دام و طیور میشود.استفاده از پالت پلاستیکی دامداری سلامت دامدار و دام را تضمین می کند و در نگهداری، حمل گوشت و همچنین حفظ کیفیت آن ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

انواع پالت چوبی و پلاستیکی

قبل از خرید پالت چوبی یا فلزی باید با انواع آن ها آشنا شوید تا به طور دقیقی متناسب با نیاز و خواسته خود پالت مناسب خود را خریداری کنید. در ادامه به معرفی انواع مختلف پالت چوبی و پلاستیکی خواهیم پرداخت.

انواع پالت چوبی

پالت چوبی یورو

برای صادر کردن محصولات از اروپا به دیگر کشور ها از جمله ایران مانند مواد غذایی، لوازم آرایشی و دارو ها از پالت چوبی یورو استفاده می شود. پالت یورو در اروپا طبق استاندارد های آن جا تولید می شود و از این رو پالت چوبی یورو از چوبی فوق العاده با کیفیت و با  دوام تولید شده است. به همین دلیل پالت چوبی یورو یکی از بهترین و مرغوب ترین انواع پالت چوبی است. اگر می خواهید برای حمل و نقل و نگهداری محصولات خود از پالت چوبی با کیفیت استفاده کنید می تواید با خیالی راحت پالت چوبی یورو را خریداری کرده و بهترین بازدهی را از این محصول دریافت کنید.

پالت چوبی مارون

پالت چوبی مارون از آن دسته پالت چوبی ها است که می تواند محصولات سنگین وزن را به راحتی تحمل کند. این نوع پالت چوبی برای حمل بار تا 2 تن نیز کارایی دارد. پالت مارون در برابر رطوبت نیز مقاومت خوبی دارد و به طور کلی برای حمل و نقل محصولات سنگین و حساس به ویژه حمل و نقل لوازم بهداشتی و مواد غذایی و همچنین صنایع پتروشیمی مناسب است.

پالت چوبی صادراتی

پالت چوبی صادراتی یک از انواع پالت چوبی است که کاربرد های گسترده و رایجی در امور صادرات محصولات دارد. پالت صادراتی برای حمل و نقل محصولات سنگین و حساس بسیار مناسب است. زیرا این نوع پالت چوبی مقاومت و دوام بالایی دارد و در کنار این ویژگی های منحصر به فرد از قیمتی مناسب و مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است. به همین دلیل از پالت چوبی برای صادرات بیشتر استفاده می شود. از طرفی دیگر پالت چوبی صادراتی قابلیت تعمیر دارد و در صورت خراب شدن می توان به راحتی آن را تعمیر کرد.

پالت چوبی سرامیک

پالت چوبی سرامیک بسیار ارزان قیمت و مقرون به صرفه است و عمدتا برای صادرات مشتقات نفتی استفاده می شود. البته این نوع پالت چوبی بسیار مقاوم است و می تواند وزن بالا را تحمل کند.

انواع پالت پلاستیکی

حالا که با انواع پالت چوبی آشنا شدید وقت آن است تا انواع پالت پلاستیکی را نیز مورد بررسی قرار دهیم تا اطلاعات لازم و کافی قبل از خرید پالت چوبی یا پلاستیکی را در اختیار شما قرار دهیم.

پالت پلاستیکی کشویی

پالت پلاستیکی کشویی عمدتا برای نگهداری تجهیزاتی مانند پیچ و مهره و … در فروشگاه ها، مکانیکی و تعمیر گاه ها استفاده می شود. پالت کشویی جعبه ای در سایز های مختلف است که می توانید ابزار آلات خود را درون آن قرار دهید.  چند پالت پلاستیکی کشویی را می توان در کنار هم قرار داد و به عنوان کشوی ابزار از آن استفاده کرد. به این ترتیب هم وسایل و ابزار مختلف در سر جای خود قرار می گیرند و گم نمی شوند و اینکه فضای مورد نظر بسیار مرتب و منظم به نظر می رشد.

پالت پلاستیکی پایه دار

پالت پلاستیکی پایه دار نیز همانند پالت پلاستیکی کشویی نظم و ترتیب خوبی به فضا و چیدمان ابزار می دهد. این نوع پالت دارای چند پایه است که بر روی پالت پلاستیکی زیرین چفت می شود. این نوع پالت پلاستیکی برای مکان های کوچک بسیار مناسب است.

پالت پلاستیکی سرد خانه

پالت پلاستیکی سردخانه به طور اختصاصی برای حمل و نقل و نگهداری مواد غذایی و دارو ها در سردخانه ساخته شده است. این نوع پالت پلاستیکی برای استفاده در محیط های بسیار سرد عالی است. زیرا در برابر دمای پایین مقاومت خیلی خوبی دارد و می تواند کیفیت خود و مواد غذایی یا دارو را به خوبی حفظ کند. پالت سردخانه ضد باکتری است و مانع انتقال ویروس و باکتری به محصولات می شود. همچنین این نوع پالت پلاستیکی سبک وزن است و هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد.

پالت پلاستیکی قفل دار

این نوع پالت پلاستیکی را می توانید قفل کنید و از محصول داخل پالت پلاستیکی حافظت کنید و به راحتی آن را حمل و نقل کنید. عمدتا از پالت پلاستیکی قفل دار برای حمل و نقل لوازمی همچون تلوزیون، لوازم الکتریکی و … استفاده می شود که برای حمل و نقل نیاز به احتیاط دارند.

پالت پلاستیکی صادراتی

پالت پلاستیکی نیز برای صادرات انواع کالا و بار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع 2  نوع محبوب پالت برای صادرات بار ها همین پالت پلاستیکی و پالت چوبی است. پالت پلاستیکی صادراتی نیز سبک وزن و مقاوم است امکان جا به جایی ایمن محصولات را با هزینه ای پایین برای افراد فراهم می کند. عمدتا از پالت پلاستیکی صادراتی برای حمل و نقل محصولات شکستنی، سنگین و حساس مانند مواد غذایی و دارو ها استفاده می شود.

ابعاد پالت چوبی و پلاستیکی

بررسی ابعاد، نکته ای مهم قبل از خرید پالت چوبی و پلاستیکی است. زیرا شما باید با توجه به خواسته و نوع استفاده خود محصولی با ابعاد مناسب تهیه کنید تا بازدهی بهتری از محصول خود دریافت کنید. به طور کلی پالت چوبی و پلاستیکی در ابعاد های استانداردی تولید می شوند.

ابعاد پالت

ابعاد پالت چوبی و پلاستیکی به صورت 100*100 ، 120*80 ، 100*130 ، 110*110 ، 115*115 و … است. همچنین ارتفاع پالت های چوبی و پلاستیکی از 10 تا 15 سانتی متغیر است.

پالت چوبی بهتر است یا پالت پلاستیکی

تفاوت پالت چوبی با پالت پلاستیکی چیست؟ کدام بهتر است؟ در واقع پالت چوبی و پالت پلاستیکی مزایا و معایب خاص خود را دارند و افراد متناسب با نیاز، بودجه و در نهایت صنعتی که قرار است در آن از این محصول استفاده کنند ، تصمیم به انتخاب و خرید می گیرد. اما اگر بخواهیم مقایسه ای کلی بین پالت چوبی و پلاستیکی انجام دهیم باید بگوییم که از لحاظ مقاومت و دوام، پالت پلاستیکی در مقایسه با پالت چوبی مقاومت بیشتری دارد. پالت چوبی توانایی حمل و نگهداری محصولات سنگین را ندارد و ممکن است دچار خرابی و شکستن شود. اما پالت پلاستیکی بیشتر برای حمل محصولات سنگین وزن استفاده می شود.

پالت چوبی قابلیت تعمیر دارد و در صورت خرابی می توان این محصول را تعمیر کرد. اما پالت پلاستیکی را نمی توان مجدد تعمیر و استفاده کرد. به طور کلی وزن پالت پلاستیکی بسیار کم تر از پالت چوبی است و از این جهت استفاده از پالت پلاستیکی برای کاهش هزینه های حمل و نقل مقرون به صرفه تر خواهد بود. هر دو پالت چوبی و پلاستیکی قابلیت بازیافت شدن دارند و می توان پس از بازیافت شدن، به طور مجدد از آن ها استفاده کرد.

از لحاظ بهداشتی، استفاده از پالت پلاستیکی در مقایسه با پالت چوبی بهداشتی تر است. زیرا پالت پلاستیکی امکان شست و شوی مداوم را به کاربر می دهد. از جهتی دیگر جنس پلاستیک این محصول هیچ گونه آلودگی را به خود جذب نمی کند. اما پالت چوبی را نمی توان به صورت مستمر تمیز کرد،  زیرا دچار پوسیدگی و خرابی می شود.

اصطکاک پالت چوبی بیشتر از پالت پلاستیکی است و امکان لغزش و لیز خوردن پالت پلاستیکی در مقایسه با پالت چوبی بیشتر است.

در مقایسه با پالت چوبی، پالت پلاستیکی از قیمت بالاتری برخوردار است.

به طور کلی از پالت پلاستیکی در شرایطی خاص همچون حمل محصولات حساس و سنگین، نگهداری محصولات در محیط های سرد و مرطوب، انبار کردن و نظم دادن کالا و … استفاده می شود.

و از پالت چوبی در صنایعی همچون حمل و نقل، ساخت محصولات چوبی، صنعت کشاورزی و .. استفاده می شود.

پالت نو بخرم یا دست دوم؟

خرید پالت چوبی دست دوم و حتی خرید پالت پلاستیکی دست دوم برای کسب و کارها مقرون به صرفه تر است. بنابراین برخی ها ترجیح می دهند که از پالت دست دوم استاندارد و سالم با قیمت پایین استفاده کنند تا هزینه های کل آن ها کاهش پیدا کند. البته اینکه از کجا و چه پالتی را میخرید بسیار مهم است چرا که انتخاب پالت کارکرده کمی دشوار است و نگرانی های خاص خود را دارد. بنابراین از مرکز معتبری مانند پالت کاران می توانید با خیال راحت پالت دست دوم بخرید چرا که انبار حضوری جهت بازدید وجود دارد و شما میتوانید کاملا شفاف خرید خود را انجام دهید.

پالت کاران آماده ارائه مشاوره قبل از خرید

شرکت پالت کاران با تولید پالت چوبی و پلاستیکی در انواع و ابعاد مختلف، کیفیت بالا و قیمتی مناسب، رفاه و رضایت مشتریان خود در سرتاسر ایران را هدف خود قرار داده است. شما عزیزان اگر قصد خرید پالت چوبی و پلاستیکی را دارید، می توانید با مراجعه به سایت پالت کاران و دیدن نمونه کارها، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. کارشناسان فروش ما برای راهنمایی بیشتر شما عزیزان آماده هستند.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =