ساخت کلبه چوبی با پالت

ساخت کلبه چوبی با پالت

ساخت کلبه با پالت چوبی بسیار آسان است و اگر کمی فنی باشید میتوانید کلبه زیبایی را بسازید. پالت چوبی سازه ای از جنس چوب است و از تخته هایی که در دو لایه به یکدیگر ثابت شده اند ساخته می شود. از پالت ها برای حمل و نقل مواد و محصولات مختلف استفاده می کنند. مواد خام مورد استفاده برای ساخت پالت با یک ضدعفونی کننده تمیز می شود که خطر قارچ و پوسیدگی را کاهش دهند. از پالت ها در انبار کردن محصولات نیز استفاده می کنند. اما دلیل خرید پالت چوبی و کاربرد آن به همین ها محدود نمی شود، بلکه در ساخت انواع لوازم خانه و در طراحی دکوراسیون منزل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال در ساخت مبلمان، تخت، صندلی و ساخت کلبه چوبی نیز از پالت استفاده می شود. پالت از آن جمله کالاهای است که با کمی خلاقیت، به راحتی می توان از آنها در ساخت و ساز کمک گرفت. با داشتن چند عدد پالت، چند ساعت وقت، تخیل و خلاقیت می توان خانه ای را با دستان خود ساخت که به یک مکان مورد علاقه تعطیلات تابستانی تبدیل شود. در ادامه می خواهیم مختص همین موضوع یعنی ساخت کلبه چوبی با پالت صحبت کنیم.

کلبه چوبی با پالت

نکات ساخت کلبه چوبی با پالت

برای ساخت کلبه چوبی با پالت باید دستورالعمل های این مقاله را گام به گام دنبال کنید. روند ساخت و ساز با پالت سریع انجام می شود. برای تهیه پالت چوبی شما میتوانید با قرار دادن نوارهای چوبی، خودتان پالت را مونتاژ کنید. در غیر این صورت میتوانید پالت نو را خریداری کنید و حتی برخی از شرکت ها پالت چوبی دست دوم با کیفیت را به قیمت پایین به فروش می رسانند که میتوانید از آنها تهیه کنید. شما برای تهیه این پالت ها می توانید به مجموعه پالت کاران سر بزنید و پالت مناسب ساخت کلبه چوبی، آلاچیق یا کلبه حیوانات را تهیه کنید. این محصول ابعاد متنوعی دارد که هنگام خرید باید به ابعاد پالت چوبی دقت کنید.

  1. در ساخت کلبه چوبی با پالت شما باید در مورد شکل و اندازه آن، محل قرارگیری مبلمان یا لوازم دیگر تصمیم بگیرید. لازم است مقدار متریال را محاسبه کنید.
  2. منطقه ای که کلبه چوبی ساخته می شود باید از آوار، پوشش گیاهی اضافی و سنگ ها تمیز شود. تمام چاله ها یا ناهمواری ها صاف شود.
  3. بهتر است قبل از مونتاژ کلبه چوبی، پالت ها را رنگ کنید. برای این کار از فرمولاسیون هایی استفاده کنید که مقاوم در برابر اثرات رطوبت و نور خورشید هستند.
  4. چوب را با ترکیبات ضد عفونی کننده بپوشانید(در غیر این صورت کلبه تحت تأثیر رطوبت تیره می شود و سریعتر خراب می شود).
  5. پالت ها را از نظر آسیب، نواحی پوسیده و شکسته بررسی کنید و آلودگی ها را پاک کنید.
  6. وسایل مورد نیاز را آماده کنید مانند: چکش، اره برقی، تبر، مته، پیچ گوشتی و…

ساخت کلبه چوبی با پالت

مزایا و معایب پالت برای ساخت کلبه چوبی

مزیت اصلی انتخاب پالت چوبی برای ساخت کلبه یا آلاچیق، سازگاری با محیط زیست است. علاوه بر آن، این کالا دارای مزایای زیر است:

  • راحتی برش و نصب پالت
  • توانایی اجرای ایده های مختلف طراحی
  • طراحی که اجازه می دهد هوا آزادانه در گردش باشد
  • استحکام بالای پالت چوبی
  • داشتن هزینه پایین
  • امکان ساخت آلاچیغ یا کلبه با دستان خود
  • طول عمر بالا

ساخت کلبه چوبی با پالت

نقطه ضعف پالت چوبی در ساخت کلبه مقاومت کم آن در برابر آتش و آسیب توسط جوندگان است. این کالا نیاز به ضدعفونی کننده ها و بازدارنده های آتش دارد تا خطری سازه را تهدید نکند.

مقاله منتشر شده در مجموعه پالت کاران، پالت چوبی چیست را به طور کامل بررسی کرده ایم.پیشنهاد میکنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. پالت های استاندارد که دارای علامت IPPC هستند با مواد شیمیایی پوشش داده شده اند. پالت های موجود در مجموعه پالت کاران این ویژگی ها را دارا هستند و کاملا ایمن و سالم هستند.

استحکام کلبه ساخته شده با پالت

استحکام و دوام کلبه چوبی ساخته شده در درجه اول به پایه آن بستگی دارد. پایه کلبه چوبی اگر عایق بندی شود و در برابر رطوبت ایمن شود دوام بیشتری خواهد داشت. ردیف پایین باید از رطوبت محافظت شود. ایجاد یک پایه قوی الزامی است و میتوانید چند ستون بتنی یا آجری برای پایه به کار ببرید. هنگام انتخاب متریال برای کلبه با پالت، لازم است وضعیت چوب را بررسی کنید که باید تمیز، خشک و یکنواخت باشد. بهترین گزینه برای تهیه پالت، خرید مستقیم از تولید کننده است که در انبار آن تمیزی، دما و رطوبت ثابت حفظ می شود. در این صورت است که دوام و استحکام کلبه چوبی ساخته شده بیشتر خواهد شد.

ساخت کلبه چوبی با پالت

پس از ساخت کلبه میتوان از عایق حرارتی استفاده کرد که بهترین گزینه پشم بازالت است که انعطاف پذیری بالا و رسانایی حرارتی پایینی دارد.همچنین رنگ با کیفیت از چوب در برابر اشعه ماوراء بنفش، حشرات و رطوبت محافظت می کند و دوام سازه را بالا می برد.

ساخت کلبه چوبی برای خانه حیوانات با پالت

دوست داران حیوانات خانگی می توانند با پالت برای حیوان خانگی خود کلبه کوچکی بسازند. برای مثال برای خانه سگ چوبی می توان از پالت چوبی استفاده کرد و در خانه و باغ برای آنها کلبه ساخت. میتوانید روی یک ستون با چند عدد پالت، مکعبی بسازید و با سقف بپوشانید و یک کلبه چوبی زیبا برای سگ خود درست کنید.

مراحل ساخت کلبه چوبی با پالت

ساختن دیوارها و قرار دادن سقف: پس از ساخت پایه نوبت ساخت دیوارها و سقف است. جای مناسب در و پنجره ها نیز در این مرحله باید مشخص شود. با توجه به ابعادی که در نظر گرفته اید پالت ها را برش دهید و برای ساخت دیوارها استفاده کنید.

عایق و دیوارهای داخلی: برای عایق حرارتی می توان از پشم شیشه استفاده کرد. می توانید از پالت ها به عنوان پوشش دیوارهای داخلی استفاده کنید.

ساخت کلبه چوبی با پالت

رنگ آمیزی: پس از اتمام مرحله ساخت اولین مرحله استفاده از موادی ضد قارچ و رنگ آمیزی است. اگرچه پذیرفتن اینکه لکه های کپک در برخی از قسمت ها هر از چند گاهی اتفاق می افتد دشوار است، اما این یک واقعیت است. با رنگ آمیزی و استفاده از مواد مخصوص میتوان از پوسیدگی و کپک زدگی تا حدی جلوگیری کرد.

چه پالت هایی برای ساخت کلبه چوبی مناسب نیستند؟

  • پالت های آسیب دیده
  • پالت های رنگ شده
  • پالت هایی که کیفیت مناسبی ندارند، زیرا ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشند و در معرض رطوبت زیادی قرار گرفته باشند.

ساخت کلبه چوبی با پالت

جلوگیری از تشکیل کپک در کلبه چوبی

پالت های چوبی اگر در شرایط نگهداری مناسبی نباشند می توانند برای سلامتی مضر باشند. برای جلوگیری از پوسیدگی و ایجاد کپک در پالت های استفاده شده برای ساخت کلبه چوبی رعایت این نکات بسیار اهمیت دارد.

  • اجازه دهید نور خورشید در هر فرصتی به کلبه شما بتابد.
  • سعی کنید از تماس مستقیم آب با کلبه خود جلوگیری کنید.
  • جاهای مرطوب را به سرعت خشک کنید.
  • داخل کلبه را به طور مرتب تمیز کنید. میتوانید از سرکه سفید برای این کار استفاده کنید.
  • کنترل کننده رطوبت تهیه کنید و سعی کنید رطوبت را زیر 55 درصد نگه دارید.

سطوح را با استفاده از اسپری ضد عفونی کننده یا ضد باکتری اسپری کنید. اگر نتوانستید از رشد کپک در خانه خود جلوگیری کنید، می توانید با انجام مراحل بالا از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنید.

ساخت کلبه با پالت

ساخت کلبه چوبی با پالت علاوه بر زیبایی بصری که دارد بسیار کاربردی و جذاب است. در جایی دلخواه وسط باغ یا مکانی دنج بتوان با دستان خود کلبه ای ساخت که تماما از جنس چوب باشد و لحظات آرامش بخشی را در آن سپری کرد.استفاده از پالت در طراحی داخلی منزل، ساخت کلبه چوبی و … علاوه بر کاربرد اصلی که در حمل و نقل دارد بسیار رو به افزایش است. شما می توانید برای تهیه این پالت ها به سایت پالت کاران سر بزنید و با قیمت مناسب و کیفیت بالا صاحب پالت شوید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 5 =