پالت پلاستیکی دارویی و مواد غذایی کاملا بهداشتی

پالت پلاستیکی دارویی

از پالت پلاستیکی دارویی برای حمل و نقل مواد غذایی، محصولات دارویی و موارد بهداشتی استفاده می شود. پالت پلاستیکی در ابعاد و اشکال مختلف تولید می شوند. این پالت ها سطحی صاف دارند و به راحتی تمیز، شستشو و استریل می شوند. بنابراین پالت پلاستیکی بسیار بهداشتی تر از پالت های چوبی است، در نتیجه برای صنایع مواد غذایی و دارویی مناسب تر هستند.  از آنجا که قوانین سفت و سختی برای حمل و نگهداری مواد غذایی و دارویی وجود داد، رعایت بهداشت بسیار مهم و حیاتی است. به همین دلیل خرید پالت پلاستیکی کاربرد بالایی در برخی صنایع دارد و برای حمل و نگهداری بهداشتی تر و ایمن تر مورد استفاده قرار میگیرد.

پالت پلاستیکی دارویی بهداشتی

پالت پلاستیکی دارویی رطوبت را جذب نمی کند، بنابراین مشکلات رایج پالت چوبی مانند پوسیدگی، آلودگی و جذب بو را ندارد. بر خلاف انواع دیگر پالت ها، پالت پلاستیکی معمولاً به صورت یک تکه ساخته می شود. از این رو سطح صاف پالت پلاستیکی را می توان به راحتی و به طور کامل بعد از هر استفاده تمیز کرد. پالت پلاستیکی برای صنایعی با الزامات قانونی و بهداشتی مانند داروسازی و مواد غذایی و آشامیدنی ایده آل است.

بورس پالت پلاستیکی در تهران

پالت پلاستیکی دارویی سازگار با محیط زیست

پالت پلاستیکی در صورت شکستگی قابل تعمیر نیست. اما میتوان پالت پلاستیکی دارویی را بعد از استفاده بازیافت کرد. هنگامی که پالت پلاستیکی دارویی شما به پایان عمر مفید خود رسید، می توانید آن را به یک شرکت بازیافت پالت بفرستید تا ذوب شود و به یک پالت جدید تبدیل شود. می توان گفت طول عمر پالت پلاستیکی دارویی بسیار بیشتر از چوب است و می توان آنها را برای مدت طولانی بدون شکستگی دوباره استفاده کرد. آنها برای ذخیره سازی و استفاده مجدد در انبارها عالی هستند. پالت پلاستیکی تخت، سبک و بدون تراشه است و برای استفاده و حمل توسط دست کاملا ایمن و بی خطر است. دوام پالت پلاستیکی دارویی آن را برای استفاده در بسته بندی داروها ایده آل کرده است.

دلایل استفاده از پالت پلاستیکی در داروسازی

پالت پلاستیکی روز به روز در صنایع مختلف محبوبیت پیدا می کند. صنایعی که پالت پلاستیکی در آنها به طور فزاینده ای محبوب شده، صنعت داروسازی است. پالت پلاستیکی دارویی می تواند مقادیر زیادی دارو را در یک زمان حمل کند و بهداشتی تر از پالت چوبی سنتی است. بنابراین کاربرد پالت پلاستیکی در بسیاری از صنایع بالا است و در واقع جزو جدایی ناپذیر این کسب و کارها است. از جمله دلایل و کاربرد بالای این نوع از پالت عبارت است از:

  1. پالت پلاستیکی با بهینه سازی در فضا، می تواند باعث صرفه جویی در هزینه شود.
  2. برای قفسه بندی در داروخانه ها میتوان از پالت پلاستیکی دارویی با رنگ های متنوع استفاده کرد تا دسترسی به داروها راحت تر شود.
  3. امکان انتشار باکتری و قارچ در پالت پلاستیکی وجود ندارد بنابراین برای مواد دارویی بسیار ایمن هستند.
  4. به علت سبک بودن این پالت در هزینه حمل و نقل مواد دارویی صرفه جویی می شود.
  5. از آنجا که پالت پلاستیکی مقاوم در برابر تمام شرایط آب و هوایی و محصولات شیمیایی مانند اسیدها و قلیاها است برای صنعت داروسازی بسیار کاربردی است.
  6. پالت دارویی به دلیل نداشتن میخ و فلز به بسته بندی داروها آسیب وارد نمی کند.

انبار داروها توسط پالت پلاستیکی

پالت‌ پلاستیکی و باکس پالت پلاستیکی، نقش مهمی در انبارهای دارویی و داروخانه ها ایفا می کند. پالت دارویی می‌تواند از داروها به خوبی محافظت کرده و در قفسه ‌های مربوطه، طبقه بندی کند. به طور کلی می توان گفت از پالت دارویی در نگهداری، جابه‌جایی و طبقه‌بندی داروها استفاده می کنند..

مزایای پالت پلاستیکی دارویی

  • توانایی ورود لیفتراک چهار طرفه دارد .باعث راحتی کار، راحتی حمل و نقل و بارگیری راحت کالا می شود.
  • طراحی حرفه ای، ساختار معقول و فرآیند بدون لغزش دارد
  • بهداشتی، غیر سمی و بدون آلودگی است
  • عمر طولانی پالت دارویی
  • مقاومت در برابر ضربه قوی و بادوام بودن
  • مقاوم در برابر اسید، قلیایی، رطوبت یا خوردگی

پالت پلاستیکی دارویی

چگونه پالت دارویی را انتخاب کنیم؟

پالت پلاستیکی دارویی باید از مواد پلاستیکی با کیفیت ساخته شده باشد که بتوان از نظر ایمنی و بهداشت به آن اعتماد کرد. همچنین برای رفع نیازهای صنعت داروسازی بتوان از طراحی های جدید آن استفاده کرد. علاوه بر آن در مرحله تولید و توزیع محصولات دارویی بتوان از اندازه ها و ظرفیت باربری متنوع استفاده کرد. برای تامین پالت دارویی، پالت را از تولید کننده های معتبر و با سابقه خریداری کنید زیرا این پالت ها استاندارد هستند و برای شما مشکل ایجاد نمی کنند. بدیهی است دقت به استاندارد پالت پلاستیکی در زمان خرید امر ضروری است. پالت تولید شده برای صنعت دارویی وزن سبک باید داشته باشد و به راحتی قابل حمل باشد. شما می توانید قبل از خرید پالت دارویی، نظرات کاربران و مشتریان پیشین را جویا شوید تا با تجربه‌ها و نظرات دیگران به کیفیت و کارایی پالت‌ پی ببرید. برای این می توانید به سایت پالت کاران مراجعه کنید.

اهمیت رنگ بندی پالت پلاستیکی دارویی

از علل محبوبیت پالت پلاستیکی رنگ بندی متنوع آن است. این رنگ بندی ها در جدا کردن محصولات و مواد اولیه کمک کرده و همچنین چیدمان پالت پلاستیکی دارویی به تسهیل کار انبارداری منجر می شود. زیرا به انباردار کمک می کند تا سرعت عمل بهتری داشته باشد. رنگ های متفاوت پالت در یک انبار تولید دارو نقش بسیار مهمی ایفا میکند. برای مثال می توان پالت پلاستیکی رنگ آبی را فقط برای دارو آنتی بیوتیک، رنگ سبز را برای سرم ها و غیره در نظر گرفت. در این حالت تشخیص داروها راحت تر می شود، درصد خطا پایین می آید، همچنین دسترسی سریع تر شده و مراجعه کننده ها برای گرفتن داروها خیلی منتظر نمی مانند.

نگهداری صحیح داروها با استفاده از پالت پلاستیکی

پالت پلاستیکی دارویی در سراسر زنجیره تولید و توزیع دارو برای حمل و نقل استفاده می شود. داروها از حساس ترین و حیاتی ترین مصارف انسان ها هستند که برای حفظ ایمنی آنها باید خیلی دقت شود. یکی از عواملی که در حفظ این ایمنی نقش دارد پالت پلاستیکی است تا از صدمه دیدن داروها جلوگیری میکند. با رعایت موارد زیر می توانید نگهداری صحیح و ایمن داروها را با پالت پلاستیکی دارویی داشته باشید.

  1. برای این منظور از پالت مناسب استفاده کنید طوری که داروها را محکم و ایمن نگه دارد و شکل و ابعاد مناسب داشته باشد.
  2. داروها در داخل پالت ها در دما و نور مناسب قرار گیرند. از قرار گرفتن داروها در دمای خیلی بالا و یا خیلی پایین جلوگیری کنید.
  3. داروهای قرار گرفته در پالت پلاستیکی دارویی را در محیط خشک و عاری از هرگونه رطوبتی قرار دهید.
  4. داروهای قرار گرفته روی پالت پلاستیکی را از نظر انقضا بررسی کنید و داروهای تاریخ گذشته را دور بریزید.
  5. در بسته بندی داروها مطمئن شوید که داروها بدون آسیب و با بسته بندی محکم در کنار هم قرار گرفته اند.

پالت پلاستیکی دارویی

صرفه جویی در هزینه توسط پالت پلاستیکی

پالت پلاستیکی دارویی برای جابجایی کالاهای دارویی بسیار مقرون به صرفه تر از پالت چوبی است. پالت چوبی معمولاً فقط چند بار بعد از استفاده دوام می آورد. پالت‌ دارویی پلاستیکی می‌تواند در برابر بسیاری از شرایط صنعتی چالش‌ برانگیز که پالت‌ های دارویی با آن مواجه هستند، بدون تاب برداشتن یا شکستن مقاومت کند و عملاً نیازی به نگهداری ندارد. در نتیجه با خرید پالت پلاستیکی در هزینه ها بسیار صرفه جویی خواهید کرد.

چرا نباید از پالت چوبی در صنعت داروسازی استفاده کنم؟

همانطور که گفتیم، پالت چوبی به سختی ضدعفونی می شود و الزامات بهداشتی صنعت را برآورده نمی کند. نگرانی دیگر در مورد استفاده از پالت چوبی برای حمل و نقل داروها، شکایات و ادعاهایی است که پالت های چوبی حاوی آلاینده هایی مانند کپک و باکتری هستند که می توانند منجر به آسیب شوند. در سال 2008، مصرف کنندگان دارویTylenol  شروع به گزارش مشکلات گوارشی کردند و در سال 2009 یک فراخوان محصول توسط Johnson & Johnson انجام شد. همانطور که مشخص شد، آلودگی Tylenol به دلیل پالت هایی بود که برای حمل دارو استفاده می شد. پالت ها از چوبی ساخته شده بودند که با 2،4،6 تریبروموفنول تیمار شده بود، که با گذشت زمان توسط میکروب ها به 2،4،6 TBA تبدیل شده بودند. این حادثه ثابت می‌کند که آلاینده‌ها می‌توانند به روش‌های پیش‌بینی‌ نشده وارد زنجیره تامین دارویی شوند، بنابراین بهتر است برای ایمنی از پالت‌ پلاستیکی دارویی بهداشتی برای حمل و نقل محصولات دارویی استفاده کنید.

پالت پلاستیکی دارویی و موادغذایی در پالت کاران

ما در مجموعه پالت کاران، انواع پالت‌ سفارشی را برای پاسخگویی به نیازهای شما موجود داریم، بنابراین می‌توانید پالت‌هایی را انتخاب کنید که برای شما کارآمدتر هستند. از آنجایی که این پالت ها سبک وزن هستند و به راحتی قابل دستکاری می باشند، می توانند به گردش کار سریعتر و بهره وری بیشتر کمک کنند. صنایع شیمیایی و دارویی همواره در حال نوآوری و توسعه است و به لطف زنجیره تامین دارویی، میلیاردها نفر به داروهای نجات دهنده دسترسی دارند. به همین جهت مقررات سختگیرانه ای در مورد بهداشت محصول و همچنین محیط تولید وجود دارد. داروها بسیار حساس هستند و رعایت مقررات بهداشتی را برای تمام فرآیندهای داخل لجستیکی ضروری می‌سازد. پالت پلاستیکی دارویی با داشتن این ویژگی ها برای فرآیند تولید و توزیع بسیار مناسب است. مجموعه پالت کاران می تواند برای تهیه پالت پلاستیکی دارویی با کیفیت و قیمت مناسب به شما کمک کند تا خریدی مقرون به صرفه داشته باشید و پالت پلاستیکی بهداشتی تهیه کنید و در صنعت داروسازی استفاده کنید.

خواندنی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =